Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak jsou na tom parádní weby s přístupností Radek PAVLÍČEK, TyfloCentrum Brno, o. p. s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak jsou na tom parádní weby s přístupností Radek PAVLÍČEK, TyfloCentrum Brno, o. p. s."— Transkript prezentace:

1 Jak jsou na tom parádní weby s přístupností Radek PAVLÍČEK, TyfloCentrum Brno, o. p. s.

2 Jmenuji se Radek Pavlíček a jsem metodik projektu Blind Friendly Web.

3 O přístupnosti také píšu na blogu poslepu.cz.

4 Smyslem přístupnosti je zmírňovat nebo odstraňovat bariéry na webu tak, aby web kladl svým uživatelům co nejméně překážek a ti jej mohli bez problémů používat.

5 Pět pilířů přístupnosti

6 Dostupnost. Uživatel musí být schopen se k informacím vůbec dostat.

7 Ovladatelnost. Pokud už k nim dostane, musí je být schopen ovládat (příkladem mohou být formulářové prvky).

8 Srozumitelnost. Uživatel musí rozumět tomu, co se po něm chce.

9 Orientace. Uživatel se musí být schopen dostat tam, kam potřebuje.

10 Čas. Toto všechno musí zvládnout v rozumném čase.

11 Nalezitelnost Dostupnost Přístupnost Použitelnost Důvěryhodnost Přesvědčivost Emoce Dobrá přístupnost patří k základním kamenům webdesignu.

12 Legislativní důvody Úmluva o právech osob se zdravotním postižením Vyhláška o přístupnosti (č. 64/2008 Sb.) Evropská komise - Směrnice o přístupnosti Adaptace mezinárodně uznávaného doporučení WCAG 2.0 (ISO 40500)

13 Naše testování jsme zaměřili na uživatele se zrakovým postižením.

14 Přístupnost není jen pro zdravotně postižené.

15

16 23 webů

17 Uživatelské a heuristické testování Uživatelské testování Heuristické testování

18 Heuristické testování. Posouzení, zda web vyhovuje požadavkům Vyhlášky o přístupnosti.

19 Uživatelské testování Dva jednoduché úkoly – Vyhledat kontakt na zubního lékaře – Zjistit ID datové schránky

20 Pouze na 4 webech byli schopni všichni testeři najít požadované informace.

21 Co dělat pro lepší přístupnost

22 Zahrnout požadavek na přístupnost do zadávací dokumentace.

23 Vybrat si dodavatele, který přístupnost „umí“.

24 Zavést přístupnost jako nedílnou součást interních metodik a procesů.

25 Jak vám může pomoci projekt Blind Friendly Web

26 Osvěta

27 Praktické ukázky

28 Školení

29 Testování

30 Praktické rady a tipy

31 Často stačí málo

32 Ovladatelnost z klávesnice

33 Nadpisy

34 Navigace

35 Textová alternativa grafických prvků

36 Dostatečný barevný kontrast

37 A motivační slajd na závěr ;) Ani firmám jakými jsou Seznam, Google, Microsoft či Apple není přístupnost cizí.

38 Kontakt pavlicek@blindfriendly.cz @radlicek

39 Photo credits http://www.flickr.com/photos/cornelluniversitylibrary/3678984206/ http://www.flickr.com/photos/nationaalarchief/4025536029/ http://www.bibri.net/wp-content/uploads/2009/11/Ubuntu-910-obsah1.jpg http://4.bp.blogspot.com/__1B7eTIn3jM/SoMylQ_RqWI/AAAAAAAAAAw/F8u_jty p3IA/s400/Learn-Hiragana.jpg http://4.bp.blogspot.com/__1B7eTIn3jM/SoMylQ_RqWI/AAAAAAAAAAw/F8u_jty p3IA/s400/Learn-Hiragana.jpg http://www.mariezabranska.com/pict/textil/16.jpg http://www.flickr.com/photos/_sk/4042566406/


Stáhnout ppt "Jak jsou na tom parádní weby s přístupností Radek PAVLÍČEK, TyfloCentrum Brno, o. p. s."

Podobné prezentace


Reklamy Google