Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnežka Kristina Čechová
1
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej
2
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Marie Kubátová Předmět:Hospodaření domácnosti
3
Obsah Hotovostní platby1 Nákup/Prodej2 Účtenka3 Reklamace4 Záruční doby a lhůty5 Účtenka - ukázka6 Údaje na účtence - obrázek7 Pokladní doklad - ukázka8 Záruční list9 Záruční list - ukázka10
4
Obsah Úkol11 Zápis 112 Zápis 213 Zápis 314
5
provádí se prostřednictvím peněz patří sem: služby (restaurace, cestování, zábava, opravy..) bydlení, ubytování,vzdělání lékař, lázně nákupy zboží, výrobků (potraviny, drogerie, oblečení, atp.) Hotovostní platby 1
6
NÁKUP/PRODEJ – je smluvní vztah( domluva) mezi nakupujícím a prodávajícím. Nákupem se stáváme majiteli zboží, služby atd. nákup se řídí předem právně určenými pravidly(zákony) o povinnostech a právech jak nakupujícího tak i prodávajícího. Nákup/Prodej 2
7
ÚČTENKA (PARAGON) – doklad o zakoupení výrobku nebo služby a slouží při případné reklamaci závadného zboží. BEZ ÚČTENKU PRODÁVAJÍCÍ NEPŘIJME ZBOŽÍ K REKLAMACI! Co musí obsahovat účtenka? 1/datum 2/název zboží (služby) 3/počet kusů,množství 4/razítko a podpis prodejce Účtenka 3
8
Základní důvody k reklamaci: Obecně lze použít pravidlo, že pokud je závada způsobena chybou výrobce, přepravovatele nebo prodejce má kupující nárok uplatnit právo na reklamaci. V případě, že závada vznikla nesprávným používáním,nebo neopatrností kupujícího nevzniká právo na reklamaci a prodávající není povinen reklamací vyhovět. Reklamace 4
9
Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Záruční doby a lhůty 5
10
ÚČTENKA - ukázka 6
11
Údaje na účtence - obrázek 7
12
POKLADNÍ DOKLAD - ukázka 8
13
Písemnou formou poskytnutá záruka na bezchybnost výrobku (práce) a na jeho užívání po dobu záruční lhůty. Na záruční list musí prodejce dát své razítko a datum prodeje. Od té chvíle běží zákonná záruční lhůta. Bez razítka není záruční list platný a pozdější reklamace nemusí být uznána! Záruční list 9
14
Záruční list - ukázka 10
15
Úkol 11 Doplň na účtence potřebné údaje: razítko firmy množství název zboží cena za 1 kus celková cena datum
16
Zápis 1 Hotovostní platby provádí se prostřednictvím peněz patří sem: služby (restaurace, cestování, zábava, opravy..) bydlení, ubytování,vzdělání lékař, lázně nákupy zboží, výrobků (potraviny, drogerie, oblečení, atp.) NÁKUP/PRODEJ – je smluvní vztah( domluva) mezi nakupujícím a prodávajícím. Nákupem se stáváme majiteli zboží, služby atd.Nákup se řídí předem právně určenými pravidly(zákony). ÚČTENKA (PARAGON) – doklad o zakoupení výrobku nebo služby a slouží při případné reklamaci závadného zboží. BEZ ÚČTENKU PRODÁVAJÍCÍ NEPŘIJME ZBOŽÍ K REKLAMACI! Co musí obsahovat účtenka? 1/datum 2/název zboží (služby) 3/počet kusů,množství 4/razítko a podpis prodejce 12
17
Reklamace Základní důvody k reklamaci: Obecně lze použít pravidlo, že pokud je závada způsobena chybou výrobce, přepravovatele nebo prodejce má kupující nárok uplatnit právo na reklamaci. V případě, že závada vznikla nesprávným používáním, nebo neopatrností kupujícího nevzniká právo na reklamaci a prodávající není povinen reklamací vyhovět. Záruční doby a lhůty Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Zápis 2 13
18
Záruční list Lhůta pro opravu nebo navrácení peněz - je 30dnů od data podání reklamace. O reklamaci je prodávající povinen vydat kupujícímu doklad s datumem a popisem závady a razítkem. Záruční doba: - Potraviny zakoupené u prodejního pultu do druhého dne - Potraviny v pevném obalu do data spotřeby uvedeném na obalu - Další výrobky obvykle 2 roky. Pokud se objeví závada v této lhůtě je kupující povinen reklamovat zboží ihned po jejím vzniku. Zápis 3 14
19
http://www.novinky.cz/ekonomika/207387-v-cesku-se-rozjizdi-nakupovani-za-pakatel.html http://www.stockphotos.cz/image.php?img_id=8727300&img_type=1 http://underground.egicz.cz/denik/200405/paragonodtah/paragon.jpg http://www.chcizasobovatkancelar.cz/papir/323492-paragon-1-3-a5100-l-bez-dph.html http://www.infoposel.cz/index.php?idm=clanky&idr=1013&idc=1047567792 http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=1073120 Použité zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.