Skladba vět - slovosled

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Málková Jarmila
Advertisements

Vypracovala: Jarmila Málková
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
W - FRAGEN W - otázky. W - FRAGEN W - otázky W -FRAGEN WER? WIE? WAS? WO? WOHER? WEM? WANN? WARUM? KDO? JAK? CO? KDE? ODKUD? KOMU? KDY? PROČ?
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Přivlastňovací zájmena
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Německá gramatika – slovosled
1.Das ist Paul. WER ist das? Kdo je to? 2.Thomas ist dort. WO ist Thomas? Kde je Thomas?
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
Německý jazyk příslovce tázací Wer? Wie? Was? Wo? Warum? … nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_34_NJ7,8_ Wiederholungstest 5/I TÉMA: Wiederholung 5 ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_35_NJ7_Časování sloves TÉMA: Časování pravidelných sloves ČÍSLO PROJEKTU:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Sloveso sein v přítomném čase
FRAGEN ÜBUNGEN Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek. Autor:. Mgr
Němčina pro jazykové školy nově 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Digitální učební materiál
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Skladba vět - slovosled TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Skladba vět - slovosled Vypracovala: Jarmila Málková

v oznamovací větě Porovnej tyto věty a pokus se určit pravidla slovosledu v německé větě Ich koche heute Gulasch. Wir reparieren Autos. Der Maurer baut ein Haus. Jana lernt Deutsch. Der Bruder macht die Hausafgabe. Musik hörst du. Am Samstag gehe ich ins Kino.

V oznamovací větě je časované sloveso vždy na druhém místě!!!

Oznamovací věty mají: Přímý pořádek (PPS) Nepřímý pořádek slov (NPS) 1.Podmět (podst.jméno nebo osobní zájmeno v 1.pádě) 2.Časované sloveso 3.Ostatní větné členy Nepřímý pořádek slov (NPS) 1.Zdůrazněný větný člen (přísl. určení místa, času atd.) 3.Podmět 4.Ostatní větné členy

b) v tázací větě zjišťovací Otázky se dělí na doplňovací

Zjišťovací otázky 1.místo – časované sloveso 2.místo – podmět 3.místo – ostatní větné členy Odpovídáme na ně ano nebo ne. Kochst du heute Gulasch? Ja. (Nein) Ist Marek aus Prag? Ja. (Nein)

Doplňovací otázky (W – Frage) 1.místo – tázací zájmeno 2.místo – časované sloveso 3.místo – podmět 4.místo – ostatní větné členy Nelze na ně odpovědět ano/ne. Was kochst du heute? Gulasch. Wo wohnt Marek? Er wohnt in Prag.

Tázací zájmena jsou: was – co wo – kde wer – kdo woher – odkud wohin – kam warum – proč wann – kdy wie - jak

Tvořte věty více způsoby gehe – nach Hause – ich. Ich gehe nach Hause. Nach Hause gehe ich. kochen – heute – wir - Suppe. Wir kochen heute Suppe. Heute kochen wir Suppe. Suppe kochen wir heute. er – aus Pilsen – kommt. Er kommt aus Pilsen. Aus Pilsen kommt er. kenne – auch – gut – ich – Peter. Ich kenne Peter auch gut. Peter kenne ich auch gut.

Tvořte otázky a odpovědi wie aus Hamburg wo er/sie in Berlin Woher wer in Deutschland Petra mein Name du heißen wohnen sein

Podmínkou ale je znalost slovíček a časování sloves!!!!!! Po dnešní hodině umím: přeložit oznamovací větu přeložit otázku a odpovědět na ni Po dnešní hodině umím - přeložit oznamovací větu - přeložit otázku a odpovědět na ni Podmínkou ale je znalost slovíček a časování sloves!!!!!!