Kreativní centrum Brno Zkušenosti z přípravy projektu Mgr. Tereza Chrástová Kancelář strategie města Kancelář primátora, Magistrát města Brna
Historie Inkubátor/vědecko-technický park pro kreativní průmysl
Pracovní setkání
Výběr lokality Zajímavá lokalita Dobře dopravně dostupná V „zanedbané“ oblasti Možnost pronájmu bytů v okolí Dostatečně veliký objekt V majetku města
Proč ? podpora začínajících podnikatelů v kreativních průmyslech nabídka prostor pro volnou tvorbu revitalizace městské čtvrti, otevření oblasti pro veřejnost umožnění realizace kreativních nápadů v Brně
Káznice Bratislavská, Soudní, Cejl Bývalý sirotčinec, vězení, vojenská káznice, archiv, sídlo policie „Zanedbaná“, ale velmi zajímavá lokalita Blízkost městského centra
Kreativní centrum Brno Prostory pro začínající podnikatele v kreativních průmyslech- inkubátor Prostory pro umělce- ateliery, ubytování, zkušebny… Prostory pro veřejnost- galerie, kavárna, divadelní sál, taneční sál, prostor pro NGOs, workshopy, obchůdky, byty…
Akce v objektu Městské zásahy Dny evropského dědictví Mezinárodní workshop studentů architektury Divadelní představení Výstava fotografií
Konference Kreativní Brno Role kreativity v rozvoji měst
Výzvy Město bude financovat přípravu Kreativního centra- tvorba konceptu Kvalitní projektový management Široká síť kreativních lidí Nesnažit se nikoho měnit Stavět projekt na solidních základech Zapojení velkého množství partnerů Neviditelná a velmi časově náročná práce
Vize lokalita Identita (DNA) trh koncept proveditelnost Vytvořit startovací dokumenty = součástí bude organizační struktura projektu a finální akční plán Není jasný vhled do trhu kreativních průmyslů v Brně. Pro postavení projektu na solidních základech bude jeden z prvních kroků kvantitativní a kvalitativní výzkum trhu kreativních průmyslů v Brně. Rozhodnutí o klíčových stakeholderech Po marketingovém průzkumu bude následovat výzkum identity a místní features jako podkladů pro koncept Historie místa, budovy, umístění ve městě, územní a funkční napojení s okolní oblastí Výzkum identity vychází z vkladů stakeholderů. Budou provedeny rozhovory a workshopy pro získání těchto informací. Bude to trvat čtyři měsíce. KONCEPT Vytvoření konceptu na základě lokality, trhu kreativních průmyslů a identity místa získaných v první fázi Pak bude vytvořena „spatial study“ budovy Vytvoření tří odlišných programových scénářů a vytvoření konceptů Vytvoření přehledu možností spolufinancování a plán etapizace projektu. Výsledkem je studie proveditelnosti. Fáze bude trvat čtyři měsíce Finální rozhodnutí o výběru nad programovými koncepty. Bude pojmenována identita a základní hodnoty projektu. Pokud jsou klíčový uživatelé, budou jejich požadavky dokončeny v této fázi. Vybraný architekt bude osloven. Projekt bude žádat o EU granty. Bude vytvořena investiční struktura projektu. Tato fáze bude trvat tři měsíce. koncept proveditelnost
Děkuji za pozornost! chrastova.tereza@brno.cz