Vypracovala: Málková Jarmila

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Advertisements

KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN
NJ - gramatika Předložky – 3-4.pád.
zpracovaný v rámci projektu
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Zájmena přivlastňovací
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vypracovala: Málková Jarmila
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
Verben im Präsens.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Délka trvání:10 minut Ročník:7.
Komm zu einer Party! ů.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Č A S O V Á N Í S L O V E S V P Ř Í T O M N É M Č A S E
Zápor.
Způsobová /modální / slovesa
Vypracovala:Málková Jarmila
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Perfektum = minulý čas.
MINULÉ ČASY SMÍŠENÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
I.část (6) SLOVESA (VERBEN) minulé časy sloves
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
M I N U L Ý Č A S NEPRAVIDELNÁ SLOVESA.
Označení DUM Fi- DUM Autor
T AG DER N ACHBARSPRACHEN D EN JAZYKŮ SOUSEDŮ 2014 MŠ K LÍČEK N OVÝ B OR.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Lektion 8 Reiseland Tschechien (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 15: Skiurlaub in den Alpen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Digitální učební materiál
Němčina pro jazykové školy nově 1
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
Perfektum nepravidelných a způsobových sloves
Préteritum pomocných sloves
Vypracovala:Málková Jarmila
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Němčina pro jazykové školy nově 1
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vypracovala: Málková Jarmila Smíšená slovesa Vypracovala: Málková Jarmila

brennen – pálit, hořet, nennen – nazývat se denken – myslet rennen – běžet, utíkat,závodit bringen – přinést kennen – znát senden – posílat, vysílat (sich) wenden – obrátit (se)

Préteritum smíšených sloves brennen ich brannte (hořel jsem) rennen du ranntest (utíkal jsi) nennen er nannte (jmenoval) senden wir sandten ( poslali jsme) kennen ihr kanntet ( znali jste) wenden sie wandten (obrátili)

Préteritum smíšených sloves Smíšená slovesa mají v préteritu stejné přípony jako slabá slovesa, mění se však jejich kořen. Kmenové -e- se mění na -a-.

du brachtest du dachtest er,sie,es brachte er,sie,es dachte bringen ich brachte ( přinesl jsem) denken ich dachte ( myslel jsem) Navíc mění i kmenovou samohlásku. bringen denken Ich brachte ich dachte du brachtest du dachtest er,sie,es brachte er,sie,es dachte wir brachten wir dachten ihr brachtet ihr dachtet sie,Sie brachten sie,Sie dachten

Sloveso senden tvoří préteritum někdy jako pravidelná slovesa. senden – ich sendete, du sendetest,……. Er sandte/sendete mir ein Paket. (Poslal mi balík.) Ale pouze: Der Rundfunk sendete schon die Nachricht. Rozhlas už vysílal tu zprávu.

wenden – ich wendete, du wendetest,…. Také sloveso wenden tvoří v některých případech préteritum jako pravidelná slovesa: wenden – ich wendete, du wendetest,…. Sie wandte/wendete sich an ihn. (Obrátila se na něj.) Ale pouze: Wir wendeten Heu. (Obraceli jsme seno.) An der Kreuzung wendete er das Auto. (Na křižovatce auto obrátil.) Der Schneider wendete den Mantel. (Krejčí obrátil kabát.)

Perfektum smíšených sloves Pomocné sloveso je u všech „haben“,kromě u slovesa rennen. Příčestí minulé má příponu –t jako slabá slovesa. brennen – ich habe gebrannt bringen – ich habe gebracht denken – ich habe gedacht kennen – ich habe gekannt nennen – ich habe genannt rennen – ich bin gerannt senden – ich habe gesandt/gesendet wenden – ich habe gewandt/gewendet

POZOR ! Nepleťte si : Kennen (znát) x konnen (umět,moci) Ich kannte x ich konnte Ich habe gekannt x ich habe gekonnt

Přeložte: perfektum i préteritum Znal jsi ho? Kam tak utíkala? Nejmenovali nikoho. Kde zase hořelo. Už to přinesli? Poslal mi pohlednici z Berlína. Včera jsem na to také myslela. Kde jsi strávil svou dovolenou? Obrátil se na nás se zajímavou otázkou. Ještě jsem o tom nepřemýšlel.

Řešení: Hast du ihn gekannt? Kanntest du ihn? Wohin ist sie so gerrannt? Wohin rannte sie so? Sie haben niemanden genannt. Sie nannten niemanden. Wo hat es wieder gebrannt? Wo brannte es wieder? Haben Sie es/das schon gebracht? Brachten Sie es/das schon? Er hat mir eine Ansichtskarte aus Berlin gesandt./ gesendet. Er sandte/sendete mir eine Ansichtskarte aus Berlin. Gestern habe ich auch daran gedacht.Gestern dachte ich auch daran. Wo habean Sie Ihren Urlaub verbracht? Wo verbrachten Sie Ihren Urlaub? Er hat sich an uns mit einer interessanten Frage gewandt/gewendet. Er wandte/wendete sicha an uns mit einer interessanten Frage. Ich habe noch nicht darüber nachgedacht. Ich dachte noch nicht darüber nach.