Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
Pohádka - český jazyk Mgr
Présenté par: Michel Manuel & automatique Bláznivá příroda.
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Article partitif – dělivý člen
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Marta Bříštělová.  cause  conséquence  opposition.
Razvan, Jeremy, yohan, Matej, Zuzka. 1)Présentation du lycée 2)Les expériences 3)ABK6 et Saint-Gobain 4)L’Hermione et La Rochelle 1)Prohlídka lycea 2)Experimenty.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Subjonctif Fj_4_177_subjonctif1. Comment créer le subjonctif On conjugue le verbe au présent ils/elles parl ent On ajoute e, es, e // + 3. os.mn.č. –
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pronoms Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Enigmes Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Subjonctif_2 Fj_4_178_subjonctif2. 2 Comment créer le subjonctif au pluriel On conjugue le verbe au présent Nous parl ons On ajoute ces terminaisons –
Réalisation: Lenka Manová
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle v hovorových tématech. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština.
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
FAMILLE COI, APPELER, QUI, QUE, FEMIIN, IL…? VOIR, ECRIRE…
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Images superbes et très émouvantes..., un gamin qui sait parler aux marmottes! Krásné a velmi dojemné obrázky …, kluk, který ví, jak mluvit se svišti!
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy J´ai besoin de la technologie Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Les symboles de la France Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´étudie au lycée de commerce Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ On se salue, on se présente Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
PETIT DÉJEUNER RESTAURANT FRUITS ET LÉGUMES. SNÍDANĚ RESTAURACE OVOCE A ZELENINA.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis passionné de l´art Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Comment les jeunes passent-ils leur temps libre en République Tchèque?/Jak tráví volný čas mládež v České republice? Rédactrices/Vytvořily: Cécile Saffroy,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Quelle terre promise! Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis un ado et je t´aime Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Projet Nancy-Brno Alimentation, restauration, hôtellerie Jak se jí ve Francii, jak se jí u nás.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
PRÉSENTATION: Le petit déjeuner, les fruits et légumes, la recette et les restaurants Thibault, Michal, Stáňa, Elise, Dáša, Coline, Marion, Lucie.
PROJET NANCY – BRNO 2011 Le déjeuner, la cantine, la viande et la charcuterie.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
Les musées à Paris Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření Ročník3.,
Les commerces Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření RočníkSekunda,
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
PRENDRE LE TRAIN Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
La galette des rois Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Výchova přirozeného zdravi
La météo Tematická oblast Vocabulaire Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Les Incas Les fils du Soleil Dlouho po Babylonu Velké Čínské zdi
Le subjonctif présent.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
C´est une photo de mariage de mes parents.
Les activités quotidiennes
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
francouzský vzdělávací systém le systÈme scolaire en france
© Nakladatelství Draco
Transkript prezentace:

Tout et autres indéfinis

Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)

1) tout – pronom (samostatně) tout = všechno tous = všichni toutes = všechny Exemples : Ils ont tout mangé. = Všechno snědli. Tous sont venus. = Všichni přišli. Toutes sont venues. = Všechny (ženský rod) přišly.

2) tout – adjectif (s určovatelem a podst. jménem) tout le document = celý dokument toute la page = celá strana tous les documents = všechny dokumenty toutes les pages = všechny strany tous nos clients – určovatelem nemusí být jen člen (celé dokumenty = les documents entiers / celé strany = les pages entières)

3) tout – adverbe (příslovce, často s přídavným jménem) = complètement, entièrement („úplně, zcela“) Exemples : Il est tout mouillé. = Je úplně mokrý. Elle est tout émue. = Je úplně dojatá.

Autres indéfinis 1)adjectifs (spolu s podstatným jm.) quelques = několik (méně) quelques pages plusieurs = několik (více) plusieurs restaurants certain(e)s = někteří, některé certains électeurs, certaines personnes chaque = každý chaque salarié

2) pronoms (samostatně, bez podst. jm.) quelques-uns, quelques-unes ….les personnes âgées. Quelques-unes ont acheté… plusieurs Plusieurs sont persuadé que… certain(e)s d´autres = jiní, další (X les autres = ti ostatní) Certains sont d´accord, d´autres pas. chacun, chacune = každý, každá Chacun a le droit de demander ce service.

Autres indéfinis quelqu´un = někdo quelque chose = něco quelque part = někde n´importe comment = jakkoli n´importe quoi = cokoli n´importe qui = kdokoli n´importe quel(le) + podst. jm. = jakýkoli, jakákoli… n´importe lequel/laquelle/lesquels/lesquelles = jakkýkoli, jakákoli, jakékoli

Exemples : Ça y est, quelqu´un l´a fait. Quelque chose m´a frappé dans le discours du président. Il a mis mon portable quelque part et je n´arrive pas à le trouver. N´importe qui peut répondre à ma question. Vous lirez n´importe quel article sur la page 11. Quel article nous devons lire ? – N´importe lequel.