KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Was schätzen Sie an ihrer Stadt, an der Natur in der Umgebung?
Advertisements

Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Předložky v časových údajích
NJ - gramatika Předložky – 3-4.pád.
8.1 Einfache Satz - Aussagensatz, Fragensatz
zpracovaný v rámci projektu
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Vypracovala: Málková Jarmila
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vypracovala: Málková Jarmila
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Délka trvání:10 minut Ročník:7.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Č A S O V Á N Í S L O V E S V P Ř Í T O M N É M Č A S E
Způsobová /modální / slovesa
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Konjunktiv I/A Střední odborná škola Otrokovice
Sloveso "to BE".
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Konjunktiv Autor Mgr.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Němčina pro jazykové školy nově 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Gramatické jevy
Perfektum nepravidelných a způsobových sloves
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
Němčina pro jazykové školy nově 1
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN

MINULÝ ČAS U MODÁLNÍCH SLOVES PRAVIDLO DVOJÍHO INFINITIVU

Minulý čas müssen – musste – h. gemusst PRÉTERITUM – nejjednodušší Ich musste heute keine Mathe lernen. PERFEKTUM – pravidlo dvojího infinitivu Ich habe das nicht gemusst. Ich habe heute keine Mathe lernen müssen.

Minulý čas modálních sloves müssen – habe gemusst dürfen – habe gedurft sollen –habe gesollt wollen – habe gewollt können – habe gekonnt Zřídka: tento tvar pouze ve větě, kde se již nenachází jiné rozšiřující sloveso: Das habe ich nicht gewollt.

PRAVIDLO DVOJÍHO INFINITIVU Platí, pokud je mod. sloveso rozšířeno o další sloveso Ich habe das nicht lernen gemusst. Ich habe das nicht lernen müssen. Nemusel jsem se to učit.

Platí i pro konjunktiv! PRAVIDLO DVOJÍHO INFINITIVU platí vždy při použití perfekta, slovesa zůstávají v infinitivu obě , nemění se na příčestí: NE: Du hättest das nicht kaufen gesollt. ANO: Du hättest das nicht kaufen sollen.

Konkunktiv Plusquamperfekt Ich hätte mehr für den Test lernen sollen. Měl(a) jsem se na ten test více učit. ? Kde je pak v překladu ten podmiňovací způsob? =>konjunktiv plusquamperfekta vyjadřuje: I. Nereálný děj v minulosti (Wenn ich gekommen wäre, hätte ich gewonnen) II. Nereálné přání v minulosti (Hätte ich den Lottoschein selber abgegeben!) – Kéž bych… III. Mírnou výtku – ve spojení s modálním slovesem

Co to všechno např. může být? Ich hätte den Ex-Freund nicht einladen sollen. Ich hätte besser aufpassen müssen. Du hättest mir das früher sagen können. Ihr hättet das Kind nicht schlagen dürfen. …VÝTKA/LÍTOST NAD TÍM, že jsem v minulosti měl/mohl dělat něco jinak…

Ich hätte den Ex-Freund nicht einladen sollen. Neměla jsem zvát bývalého přítele. Bez použí konjunktivu: Ich sollte den Ex-Freund nicht einladen.

Ich hätte besser auf ihn aufpassen müssen Ich hätte besser auf ihn aufpassen müssen. Měla jsem na něj dávat lépe pozor. Bez použití konjunktivu: Ich sollte besser auf ihn aufpassen.

Stačí použít překlad z češtiny bez konjunktivu???? Forma bez použití konjunktivu NEOBSAHUJE v sobě to důležité zabarvení výtky, či lítosti nad tím, že jsem tak neučinil(a).

Du hättest mir das früher sagen können Du hättest mir das früher sagen können. Měl jsi/Mohl jsi mi to říct dřív. Bez použití konjunktivu: Du solltest mir das früher sagen. Du konntest mir das früher sagen.

Ihr hättet das Kind nicht schlagen dürfen. Neměli jste to dítě bít. Bez použití konjunktivu: Ihr solltet das Kind nicht schlagen.

Ich wollte immer kündigen. Ich musste einen Bewerber auswählen. Procvičte si pravidlo dvojího infinitivu, převeďte věty z préterita do perfekta: Ich wollte immer kündigen. Ich habe immer kündigen wollen. Ich musste einen Bewerber auswählen. Ich habe einen Bewerber auswählen müssen. Ich sollte sie jeden Tag anrufen. Ich habe sie jeden Tag anrufen sollen. Ich konnte kein einziges Lied singen. Ich habe kein einziges Lied singen können. Ich durfte an der Tagung nichtteilnehmen. Ich habe an der Tagung nicht teilnehmen dürfen.

Naučili jsme se: Kdy platí pravidlo dvojího infinitivu Jaké zabarvení má věta v konj. Plusquamperfekta s modálním slovesem

Procvičte si vyjádření výtky, převeďte do konjunktivu plusquamperfekta: Du solltest an dem Wettbewerb nicht teilnehmen. Du hättest an dem Wettbewerb nicht teilnehmen sollen. Du solltest souveräner auftreten. Du hättest souveräner auftreten müssen/sollen. Du solltest überzeugender sein. Du hättest überzeugender sein sollen/müssen. Du solltest ins Finale kommen. => Du hättest ins Finale kommen können/sollen.

ICH HÄTTE MEHR DEUTSCH LERNEN SOLLEN! Závěr: Pokud nechápete, přečtěte si vše znovu x- krát a ptejte se, pokud máte dojem, že to nikdy nemůžete zvládnout, naučte se tuto větu: ICH HÄTTE MEHR DEUTSCH LERNEN SOLLEN!