Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

První představitelé impresionismu
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Portréty literárních osobností světové literatury.
Eduard Manet Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS.
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Guernica Pablo Picasso
Název školy: Základní škola Netvořice
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. SEZNÁMENÍ S PAULEM CÉZANNEM VY_32_INOVACE_ října 2013

2 Paul Cézanne (1839 – 1906) francouzský malíř, významný představitel postimpresionismu, je považován za zakladatele moderního umění. Na začátku své malířské kariéry tvořil především portréty, v nichž se snažil zachytit psychologii postav. Snažil se ve věcech najít řád a zachytit jejich objem. Stejně jako impresionisté nepoužívat černou a používal komplementární barvy. Své obrazy maloval základními barvami – jemnou fialovou, odstíny modré, žluté, zelené a šedé. Spíše než aby měnil tóny barev v závislosti na změnách světla a stínu, přetvářel barvy samy o sobě. Pomocí „modulace“ barvy a barevného kontrastu tvoří prostor v obraze. Jeho krajiny byly zjednodušeny do základních geometrických tvarů a vybarveny nečekanými odstíny. Výsledkem jeho snažení pak nebyl obraz, který by věrně zachycoval přírodu, ale dílo, které probouzelo její tóny a objemy skrze hru světel a stínu. Oblíbeným předmětem Cézannových obrazů byla hora Mont Sainte-Victoire poblíž jeho rodného města Aix-en-Provence, kam se vracel celý svůj život. Cézannovo zjednodušení přírody do geometrických tvarů a jeho ničím neomezené užití barev později inspirovalo kubismus, fauvismus, geometrickou abstrakci. Jeho nejznámějším dílem je pravděpodobně obraz Hráči karet. Za obraz Olympie sklidil mnoho kritiky. Jednalo se o parodii na stejnojmenný obraz malíře Édouarda Maneta. V obraze Modrá váza ukázal svou revoluční myšlenku, že malířství se nemůže omezovat jen na prosté napodobování světa. Paul Cézanne zůstal po většinu svého života nepochopen veřejností a kritikou, teprve až na konci života byla jeho díla oceněna.

Paul Cézanne, Hora Sainte-Victoire Paul Cézanne, Olympia 34 Paul Cézanne, Modrá vázaPaul Cézanne, Hráči karet 1. Paul Cézanne je považován za zakladatele moderního umění, dovedeš určit proč?

Hledej v dílech charakteristické znaky tvorby autora. 1 23

5 03 STYLIZACE ABSTRAKCE REALISMUS 3. Vysvětli uvedené pojmy.

6 03 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Do prázdného políčka vyhledej dílo. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. Paul Cézanne, Hora Sainte-Victoire ( , Philadelphia Museum of Art, USA) Pablo Picasso, Továrna v Horta de Ebro (1909, Ermitáž, Leningrad) 12/03/la-fabrica-de-horta-del-ebro.jpg

grey-tree-1912-by-piet-mondrian Vyhledej obrázek, který je těmto dílům podobný. Ukázky koho inspiroval Paul Cézanne: 5. Do prázdných políček vyhledej díla. Hledej v obrazech podobnosti a souvislosti. Paul Cézanne, Hora Sainte-Victoire Pablo Picasso, Továrna v Horta de Ebro a-fabrica-de-horta-del-ebro.jpg Piet Mondrian, Šedý strom Autor a název díla:……..…………………………………

8 03 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Tímto dílem se nechal inspiroval Paul Cézanne: 6. Zjisti více o těchto obrazech a vysvětli objevené významy. Paul Cézanne, Olympie (1873, Musée d'Orsay, Paříž) Edouard Manet, Olympia, (1863, Musée d'Orsay, Paříž) 5

Za domácí úkol vyhledej umělce, kteří inspirovali Paula Cézanna. Autor a název díla:……..………………………………… Edouard Manet, Olympia

Použité zdroje: Obrázky: [1] DIRECTMEDIA PUBLISHING GMBH. Paul Cézanne 108 [online] [cit ]. Dostupné z: [2] DIRECTMEDIA. Paul Cézanne 120 [online] [cit ]. Dostupné z: [3] DIRECTMEDIA. Paul Cézanne 182 [online] [cit ]. Dostupné z: [4] PONTAUXCHATS IER. Paul Cézanne - Les Joueurs de cartes [online] [cit ]. Dostupné z: [5] PETRUSBARBYGERE. Manet, Edouard - Olympia, 1863 [online] [cit ]. Dostupné z: Text: Paul Cézanne. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Paul Cézanne. In: Artmuseum [online] [cit ]. Dostupné z: 02_ 10