2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Advertisements

ZÁJMENA- osobní, přivlastňovací a předmětová
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
ANJ-GRAMATIKA Zájmena
1 Další materiály: o Časopisy – Team, Bridge, Friendship o Online zdroje – audio, video, aktuální a autentické materiály Další materiály: o Časopisy –
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Grammar – Possessive pronouns
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Zájmena.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
VY_32_INOVACE_STR_04 Possessive adjectives Mgr. Jana Stránská.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 13 – L4 - Exercise November 20, 2008.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 12 – L4 - Introduction November 13, 2008.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 9 – L3 Telephone, October 23, 2008.
By Dagmar Běhunčíková Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_11 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Revision.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 10 – Hall of Fame October 30, 2008.
Osobní, předmětná, přivlastňovací
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 2 - Geography
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
ANOTACE: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznamují se zde se slovesem „mít“ v minulém čase minulý čas slovesa mít v otázce + procvičení si.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Marcela Götzová ČísloVY_32_Inovace_3299 NázevPronouns Téma hodinyZájmena PředmětAnglický jazyk Ročník/y/5.B.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 05 Přivlastňovací zájmena – 5. tř.
Present simple and continuous. ● I love my sister. ● Baby doesn´t have hair. ● It is a summer day. ● The boy is smiling. ● He is carrying his sister.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
VY_32_INOVACE_Spo_I_14 Requests: can,could
Anglický jazyk 4.roč.Your free time. Name: Doplň správně články.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Exercise 1.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
LONDON´S BURNING - práce s textem
Possessive adjectives
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008

Tonguetwister (tr 86): „Víte, že to kotě hbitě v bytě motá nitě? V botě chutě plete sítě. Vy to kotě nevidíte?“ 3 Czech for Travelers

4 Program Revision, Opakování Grammar, Gramatika  Verbs – system, Slovesa – systém  Nouns – systém, Podstatná jména - systém Numbers, Čísla Quiz Oral examination Czech for Travelers

5 Gender – tips SINGULAR!!! Czech for TravelersGender Ending (singular) Adjectives ending M consonant, (-e), (-a) -í / -ý F -a, -e, (consonant) -í / -á N-o, -e, -í-í / -é

6 Czech for Travelers My, your, our… possessive pronouns

7 Exercise My horse (kůň)  Můj kůň. Your toy (hračka)  Tvá/tvoje hračka. His pencil (tužka)  Jeho tužka. Our leisure time (volný čas)  Náš volný čas. Your beuatiful city (krásné město)  Vaše krásné město. Czech for Travelers

8 Exercise My new professor.  Můj nový profesor. Their good manager.  Jejich dobrý manažer. Her interesting grandmother.  Její zajímavá babička. Czech for Travelers

9 Conjugation: dělat, mít Czech for Travelers

10 Verbs – grammar 5 classes – depends on the 3rd pers.sg Conjugation (1-5 models per class)  -e (mazat- on maže, péct-on peče)  -ne (tisknout-on tiskne, začít-začne)  -je (kupovat-on kupuje,krýt-on kryje)  -í (prosit-on prosí, sazet-on sází)  -á (dělat-on dělá, mít-on má) Czech for Travelers

11 Nouns – grammar 7 cases – depends on the 3rd pers.sg Declension (4-6 models per gender) 1 – Who/what it is? Pán; Žen+a; Měst+o 2 – Without who/what? Pán+a; Žen+y; Měst+a 3 – To whom/what? Pán+ovi;Žen+ě, Měst+u 4 – Who/what do I see?Pán+a; Žen+u; Měst+o 5 – compellation Pan+e!; Žen+o!; Měst+o! 6 – About who/what? Pán+ovi;Žen+ě; Měst+u 7 – With who/what? Pán+em;Žen+ou;Měst+em Czech for Travelers

12 Pronouns – grammar 7 cases – depends on the 3rd pers.sg Declension (4-6 models per gender) 1 – já, ty, on, ona, ono my, vy, oni, ony, ona 2 – mě, tebe, něho,ní,něho nás, vás, nich jeho, jí, jeho 3 – mně, tobě,němu,ní,němu nám, vám, jim jemu, jí, jemu 5 – x 6 – mně, tobě,něm,ní,něm nás, vás, nich 7 – mnou,tebou,ním,ní,něm námi, vámi, nimi Czech for Travelers

13 Exercise I see him. He talks to a new student. Vid+ím ho. Povíd+á si s nov+ým student+em. On si povídá s novým studentem Czech for Travelers

14 Exercise Does he have a wife. Yes, he does. Má ženu? Ano má. Czech for Travelers

15 Homework from the last class Compulsory  EXERCISES: 21/21; 22,23/22; 25/23 (you need the CD!) Czech for Travelers

16 Numbers 1 – jedna 2 – dva 3 – tři 4 – čtyři 5 – pět 6 – šest 7 – sedm 8 – osm 9 – devět 10 - deset Czech for Travelers

17 For the next Class? Revise Czech for Travelers

18 Homework session/revision Optional „Czech session“ Monday 6:30pm, Hale Library 123 Czech for Travelers