Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Phascolarctos cinereus „Potravní specialista“
P APOUŠEK K RÁLOVSKÝ. O BECNÁ CHARAKTERISTIKA obývá tropické a subtropické pralesy v Austrálii vyskytují se v párech nebo hejnech výška je přibližně 44.
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích.
Dudek Chocholatý.
ANTARKTIDA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Měkkozobí Dominika Sattková.
Pyšný jako páv.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
PTÁCI KUKAČKY, PAPOUŠCI
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Vypracovala:Natálie Martausová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Kavka obecná David Švarc Gymnázium Budějovická 680 Praha 4.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
VY__III/2__INOVACE__140 PRVOUKA Autor DUMMgr. Petra Válková Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 2. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
3. SKUPINA 3. SKUPINA. KDE ŽIJÍ? Vrabci žijí v Euroasii a byli převezeni i do Ameriky, jižní Afriky, Austrálie a na Nový Zéland. Vrabec polní vyhledává.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Domácí mazlíčci VY_32_INOVACE_06_03
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření duben 2013 Ročník
Název projektu: Živá příroda ve škole
Kos Černý Michaela Špačková.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
PTÁCI Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
PTÁCI - PĚVCI.
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Ptáci Název : Korela chocholatá Ročník : Autor : Dagmar Rolencová

Anotace Materiál je určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročník – domácí mazlíčci, obratlovci, učiva Přírodovědy 5. ročníku – Podnebné pásy.

rg/wiki/File:%D0%9A%D0%B E%D1%80%D0%B5%D0%BB% D0%BB%D0%B0.jpg?uselang =ru

 Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Podkmen: obratlovci  Třída: ptáci  Řád: papoušci  Čeleď: kakaduovití  Rod: korela chocholatá

 Typický papoušek pro oblast Austrálie.  Obývá hlavně vnitrozemí s přístupem k vodě.  V době sucha zavítá i k pobřeží.  Má rád otevřenou krajinu s vysokými stromy a eukalypty.  Roku 1840 byly přivezeny do Paříže. - jediná potrava pro koalu.

 Vyznačuje se vztyčenou chocholkou na hlavě.  Horní část zobáku přesahuje přes dolní, je kloubem připojena k lebce, slouží k loupání semen a též ke šplhání.  V zobáku je masitý jazyk – umožňuje tvoření zvuků.  Na nohou má 4 prsty – 2. a 3. prst směřuje dopředu 1. a 4. prst směřuje dozadu.  Délka těla je 30 – 33 cm, délka ocasu 14 – 16 cm, hmotnost 80 – 110 g.  Velikost odpovídá našemu kosovi nebo špačkovi.  Dožívá se 15 – 18 let.

 Mají rády pobyt v otevřené krajině s přístupem k vodě.  Dokáží se vyrovnat se změnami teploty – 30°C ve dne, 0 °C v noci.  Žijí v páru, nejčastěji v menších hejnech.  Potravu hledají převážně na zemi.  Při letu spolu udržují hlasový kontakt.  Nepřáteli korel jsou draví ptáci – ve vzduchu, hadi – na zemi a člověk.  2 – 5 vajec snáší samička do dutin stromů nebo do pařezů.

 Klec o velikosti 40 x 35 x 35 cm.  Dno výsuvné a snadno omyvatelné.  Bidýlka z tvrdého dřeva, miska na jídlo a pítko.  Klec umístíme na vzdušném místě bez průvanu.  Můžeme též chovat ve venkovních voliérách i s dalšími ptáky např. andulkami, zebřičkami.  Pokud nejsou velké mrazy, korela je odolná a může ve voliéře i přezimovat.

 Základem potravy je krmivo pro drobné papoušky.  Směs obsahuje proso, oves, slunečnicová semena a konopí.  Základní potravu zpestřujeme ovocem, zeleninou a listy zelených rostlin.  V době hnízdění dáváme vaječnou směs. Umožníme přístup k písku – trávení. Ovoce: ananas, jahody, jablka, Zelenina: mrkev, hrášek, okurka, Zelené rostliny: jitrocel, řeřicha, hrušky, květák, podběl, salát meruňky, cuketa, jetel, kopřiva. banán, kapusta truskavec. hroznové víno. kukuřice.

 Pohlavní dospělost – 1 rok.  Odchov není příliš náročný. Těžší je rozlišit samičku a samečka.  Chovná sezona začíná na jaře – podpoříme pestřejší stravou.  Pár si chystá hnízdící budku, samička méně vylétá.  Samička snese 4 – 7 vajec. Po 3 týdnech se líhnou ptáčata.  3 – 4 týdny jsou krmeny rodiči v budce, poté opouštějí budku, další 3 týdny je rodiče krmí mimo budku. mláďata

 Mírumilovná a společenská, má veselou a mírnou povahu.  Je krotká, nenáročná.  Naučí se jednoduchá slova či melodie.  Nejsnáze ochočíme mládě – trpělivost, opatrnost, pravidelnost, klid.  Není agresivní – hodí se i k dětem.  Je aktivní ve dne, 12 hodin odpočívá.  Výměnu krmení, vody i podestýlky provádějte raději v pravidelných časech. mluvící korela

 Přírodní zbarvení je šedé Bělohlavá korela.  Variace perlová a žlutá. Variace lutino.

Doplň text: Korela chocholatá pochází z _______________. Má ráda krajinu s ____________stromy. V přírodě žije v ________ nebo malých __________. Potřebuje přístup k _______. Dožívá se __________ let. Zobák používá k loupání ____________ a ke _______________. Velikostí se podobá _______________. V domácím prostředí ji krmíme _______________________________________________. Je aktivní ve ________, odpočívá až _____ hodin denně. Samička snese ________ vajec a o mláďata se stará _________ týdnů. Má ____________ jazyk a dokáže se naučit __________.

Doplň text: Korela chocholatá pochází z Austrálie. Má ráda krajinu s vysokými stromy. V přírodě žije v páru nebo malých hejnech. Potřebuje přístup k vodě. Dožívá se let. Zobák používá k loupání semen a ke šplhání. Velikostí se podobá kosovi nebo špačkovi. V domácím prostředí ji krmíme semeny prosa, ovsa, slunečnice, konopí, ovocem, zeleninou. Je aktivní ve dne, odpočívá až 12 hodin denně. Samička snese vajec a o mláďata se stará 7 týdnů. Má masitý jazyk a dokáže se naučit mluvit.

Slide 2: ALIBEK1993. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: B0.jpg?uselang=ru B0.jpg?uselang=ru Slide 3: ZEFRY. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 4: obr.1: KIWIFRUITBOY. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.2: AARDVARK, Ethel. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 5: BUBLIL, Itamar. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: SUSI567. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide 7: obr.1: RITTER, Sebastian. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: PERIPITUS. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 8: obr.1: EN:USER:DADEROT.. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: PINAY06. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.3: RASBAK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Slide 9: JULIE R. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8a.jpg?uselang=ru 8a.jpg?uselang=ru Slide 11: obr.1: KING, Siboney Tabares. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8a.jpg obr.2: AVERY, Drew. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: PAZIA. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.4: ASTROPHYSIQUE05. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8a.jpg