Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/21.3768 Název: Victor Hugo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Advertisements

Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Morálka a právo Autor: Mgr.
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
básník, dramatik, prozaik,
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_06 Tematická.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ROMANTISMUS 1. pol. 19. st..
Romantismus.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Victor Hugo ( ).
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Romantismus ve světové literatuře
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Vrcholné státní orgány Autor:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Mikoláš Aleš VY_III/2_INOVACE_90_Mikoláš Aleš Mgr. Jana Svobodová.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách IV. -
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Přínos české kultury 1. část.
Číslo: VY_32_INOVACE_26_19 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Terakotová.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_04_CJL_L ROČNÍK: I. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
VICTOR HUGO Aneta Matějková GPJP.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_07 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_06 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách II. (Vánoce)
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Název: Naše bájné pověsti Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Aneta Řádková.  * , Besançon, † , Paříž  Nejvýznamnější osobnost francouzského romantismu  Věnuje se všem literárním druhům, ale.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI 1. úkol Každá skupina si připraví odpověď na otázku. Odpovídá v pořadí, jak bude vylosováno. (maximálně 5 bodů) I. Popište.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Romantismus ve světové literatuře: Francie Tematická oblast: Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
Jan Neruda - dílo.
ROMANTISMUS.
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Francúzska romantická literatúra
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název: Národní symboly Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Kritický realismus - úvod
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 8. ročník Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 1

Metodický list - anotace : Vytvořeno jako výukový materiál pro 8. ročník Seznámení s osobností a dílem Victora Huga + prvky romantismu v díle Chrám Matky Boží v Paříži Otázky a odpovědi 2

Victor-Marie Hugo [ígo] (1802 – 1885) francouzský spisovatel (romantismus) 3

Pocházel z rodiny napoleonského důstojníka. Rodina se často stěhovala (Itálie, Španělsko …) Literární dráhu zahájil založením časopisu (s bratrem). Začínal básnickými sbírkami (v básních se snaží srovnat se smrtí dcery, vyjadřuje soucit se všemi trpícími). 4

Roku 1845 vstoupil Hugo do politiky. V důsledku převratu provedeného Napoleonem III. v roce 1851 odchází do exilu, ve kterém žil téměř 20 let. Ostrov v Lamanšském průlivu. Po návratu (amnestie) senátorem. Umírá v Paříži. 5

Dílo autor klasicisních básní a romantických dramat a románů (prvky kritického realismu), dotkl se řady sociálních problémů světa. Hugo psal poezii lyrickou, epickou, milostnou i satirickou (dokonalá veršovaná forma, barvitost obrazu a líčení nálad). 6

Romány (nejznámější) Chrám Matky Boží v Paříži (1831) historický román ze středověké Paříže. Autor popisuje různé společenské vrstvy, od krále přes vysoké duchovenstvo, šlechtu a studenty až po společenskou spodinu. Tématem - nešťastná láska hrbáče Quasimoda a cikánky Esmeraldy. 7

Bídníci (Les Misérables, někdy Ubožáci, 1862). Hugo zachycuje život francouzského lidu v 1. třetině 19. století. Z bývalého galejníka Jeana Valjeana se stává podnikatel – podporuje chudé, ale pro řadu lidí bude stále zloděj a galejník. Proměna postavy - plný nenávisti, zla a hořkosti k celému světu, během následujících let se úplně změní. 8

Otázky (po přečtení ukázky Chrám Matky Boží v Paříži) 1)Kdo byl Quasimodo? 2)Má nějaké klady? 3)Kdo je Esmeralda? 4)Kdo je Frollo? 5)Vyhledej prvky romantismu! 9

Odpovědi 1)Zvoník chrámu; hrbatý, téměř hluchý a slepý nalezenec. 2)I když je znetvořený a osamělý, je schopen čisté lásky. 3)Krásná cikánka, která si mezi prostitutkami a zloději zachovala mravně čistý život. 4)Páter, opatrovník Q. Převážně záporná postava. 10

5) Q. - typická romantická postava vybudovaná na kontrastech: znetvoření X čistota srdce, zevnějškem okolí odpuzuje, lidé ho nenávidí, domnívají se, že je ztělesněním zla X je však schopen nejhlubších a nejčistších citů. Prostředí chrámu. Příběh z historie. 11

Zdroje Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Victor Hugo [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: < 815http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Victor_Hugo&oldid= Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Chrám Matky Boží v Paříži [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: < C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi&oldid= http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Chr%C3%A1m_Matky_Bo% C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi&oldid= Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Bídníci [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: < ldid= http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=B%C3%ADdn%C3%ADci&o ldid= Vladimír Nezkusil - Literární výchova pro 8. ročník ZŠ – Úvod do světa literatury II, Fortuna 1999, s. 208, ISBN Obrázek – dostupný z www: ke dni _Victor_Hugo_HL.jpg _Victor_Hugo_HL.jpg 12