Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropa v době protireformace a zámořských objevů ( stol.)
Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ANGLICKÁ BURŽOAZNÍ REVOLUCE
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
REFORMACE A NĚMECKÁ SELSKÁ VÁLKA
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Americká revoluce a vznik USA
Evropa po třicetileté válce
České země za třicetileté války
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
ZMĚNY V HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.třída.
Habsburkové 1526 – 1918 I. část.
DĚJEPIS Mgr. Milan Šimek
Co se ti vybaví?. 16. století Hnutí, které usilovalo o reformu (nápravu) církve.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
DUM (digitální učební materiál)
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Z latiny: přetvoření, obnovení, napravení, zlepšení
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Reformace v Německu a její šíření v Evropě
Absolutistická monarchie v anglii
Shakespeare 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Šíření reformace v Evropě
Svatá říše římská, Rusko
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
Evropská kultura na prahu moderní doby
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRÁVNÍ DOKUMENTY OBČANA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1 63 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
OBČANSKÝ PRŮKAZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
RANÝ NOVOVĚK (1526 – 1648).
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Reformace v západoevropských monarchiích
DUM - Digitální Učební Materiál
VY_32_INOVACE_D8.15 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: listopad 2011
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
BAPTISTÉ Vytvořeno dne: Anotace:
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Transkript prezentace:

Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr.Martin Šimek čeština uvede celospolečenské důsledky náboženské reformace, charakterizuje reformaci jako jednu z příčin politického a náboženského napětí v Evropě reformace, papežství, Borgiové, luteránství, kalvinismus, anglikánství, jednota bratrská prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 1,04 MB září 2012

Pokračuje úpadek katolické církve Prodej odpustků Prodej úřadů Zneužívání moci vysokým kněžstvem Nemravný život kněžstva Humanismus jako záminka pro porušování základních pravd a hodnot Pronásledování a upalování kritiků církve

Symbol úpadku – papež Alexander VI. (vl. jménem Roderigo Borgia ) K moci se dostal úplatky a vraždami Měl nemanželské děti, které jmenoval do vysokých funkcí v církvi Vedl dobyvačné války proti sousedům Věnoval více času politice a umění než církvi

Kritiků církve přibývá Získávají na svou stranu vlivné skupiny obyvatelstva: Mocnou šlechtu Bohaté měšťanstvo Část hodnostářů katolické církve

Reformátoři Evropy

Nové reformované církve Luteránská Kalvínská Anglikánská Jednota bratrská Utrakvistická (kališnická) Sev. Německo, Skandinávie, proniká též do Rakouska a Uher Švýcarsko, jižní Francie (hugenoti),Nizozemí, Skotsko, proniká též do Uher Anglie a anglické kolonie v zámoří Čechy a Morava, šíření do okolních zemí Čechy

Náboženská mapa Evropy

Důsledky reformace Pozitivní: Zastavila se stagnace křesťanské kultury Pluralita názorů pozvolna připravuje půdu občanským svobodám Katolická církev se nyní již sama musí reformovat má-li obstát v konkurenci nových církví Negativní Nedostatek dialogu mezi církvemi vede ke krutým náboženským válkám Opět dochází k nezdravému propojení náboženství a politiky Nové církve snadno upadají do stejných chyb jako dříve katolická církev

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci