Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Korálovka sedlatá (Lampropeltis triangulum)
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Plazi - druhy.
Základní skupiny živočichů
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
Husa běločelá.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Želvy.
… je malá, hezká a říkám jí Amálka
Pyšný jako páv.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Moře a oceány obratlovci.
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Vypracovala:Natálie Martausová
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
zpracovaný v rámci projektu
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název projektu: Živá příroda ve škole
PTÁCI Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Kukačka obecná Cuculus canorus.
Želva zelenavá Hugo Kleibl. Klasifikace Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Podkmen: obratlovci (Vertebrata) Třída: plazi (Reptilia)
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Zpracoval: Marcela Kováříková
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/  Datum :  Téma : Plazi  Název : Želva nádherná  Ročník :  Autor : Dagmar Rolencová

 Materiál je určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – domácí mazlíčci, učiva 5. ročníku – Podnebné pásy.

 Říše : živočichové  Kmen: strunatci  Podkmen: obratlovci  Třída: plazi  Řád : želvy  Podřád: skrytohrdlí  Čeleď: emydovití  Rod: želva

 Objevitelem byl mořeplavec James Cook.  Dovezl první želvy do Evropy  Původní výskyt – jih USA – západní a východní oblast v okolí řeky Mississippi

 Velikost – 15 – 30 cm, sameček je menší  Po stranách hlavy je červený pruh nebo skvrna.  Většina těla kryta krunýřem.  Vrchní část krunýře se barevně mění během života, spodní je žlutá.  Samci mají přední drápky dlouhé a zahnuté a ocas je delší a silnější.  Ve dne vidí špatně, jsou barvoslepé, v noci vidí lépe.  Dýchají kyslík ze vzduchu.  Studenokrevní živočichové – mění teplotu těla podle teploty prostředí.

 Mají zkostnatělý zobák  Čelisti jsou vroubkované – uzpůsobené ke žvýkání potravy.  Jazyk mají silný a nelze ho vysunovat.  Krunýř je srostlý s tělem, roste společně s želvou  Želva nádherná patří mezi sladkovodní želvy.  Dožívá se až 40 let.

 Ostrůvek na vyhřívání – nejlépe přírodní, rostliny být mohou – úkryt.  Hloubka vody 20 – 60 cm  Zářivka s UVB – vstřebávání vitamínu D  Teplota vody 22 – 25 °C  Nutná filtrace a častá výměna vody – 1x za 14 dní

cz/images/results.aspx?qu=%C5%BEelva&ex=1&AxInst alled=copy&Download=MC &ext=WMF&c=0# ai:MC osoft|ž voda filtr zářivka 100 cm 60 cm žárovka ostrůvek 30 cm

 Pohlavní dospělost ve 2 – 3 letech  K páření dochází na jaře.  Vhodné zvýšit přísun světla - 8 hodin denně.  Námluvy trvají několik dní.  Oplodněná želva přijímá méně potravy.  Vejce snese do písku, případně do vody.  Asi za 60 – 90 dní se líhnou želvičky – jsou masožravé.  K prokousání skořápky používají vaječný zub.

 Hybernace – stav strnulosti, metabolismus téměř zastaven  14 dní před zazimováním přestat krmit  Menší nádoba s vodou, aby byl ponořen krunýř  Teplota 5 – 8 C, bez světla a hluku.  Zimujeme do dubna.  Stačí též na měsíc až dva snížit teplotu a omezit svícení a potravu.

 Na světě je asi 300 druhů želv.  Dlouhověcí živočichové – někteří jedinci se dožívají až 180 let  Velikost želv – nejmenší druh – 8 cm, 140 g - největší druh – 2 m, 900kg Kožatka velká

1. Latinský název želvy: a) Trachemys scripta elegans b) Homopus signatus signatus c) Cyclemys dentata 2. Pochází z : a) Japonska b) USA c) Mexika 3. Želva nádherná je: a) býložravec b) masožravec c) všežravec 4. Dýchá a) žábrami b) plícemi c) povrchem těla 5. Želva nádherná vidí lépe a) v noci b) ve dne c) je to jedno

 Slide 2: HUME, Greg. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Slide 4: PLATEK, Jon. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Slide 6: BETTA.1. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Slide 8: MICROSOFT. microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: cz/images/results.aspx?qu=%C5%BEelva&ex=1&AxInstalled=copy&Download= MC &ext=WMF&c=0#ai:MC |  Slide 12: VIGOUR, Hybrid. fotopedia.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: