Komunikační politika klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Marketingový mix 4 P.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Cenová politika – klíčová slova
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketing farmářských produktů
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Komunikační politika klíčová slova Komunikační mix osobní prodej telemarketing direkt mailing reklama podpora prodeje public relations sponzoring

Komunikační politika 1P Product 2P Price 3P Promotion 4P Place 5P People

Komunikační politika Def.: způsob, jakým firma prezentuje své produkty zákazníkovi. Informuje a předvědčuje zákázníka a tím ovlivňuje jeho nákupní rozhodování. Cíle komunikace: Poskytnout informace o výrobku Odlišit výrobek od konkurence Zvýšit poptávku po produktech Zvýraznit užitek produktu Stabilizovat obrat

Komunikační sdělení Musí být srozumitelné – reklamy na potravinové doplňky výživy Musí upotat pozornost pozivivní i negativní Musí ctít potřeby příjemců Musí být určeno pro správnou cílovou skupinu

Komunikační mix Def.: Souhrn nástrojů, kterými lze ovlivňovat zákazníka Přímé nástroje Nepřímé nástroje

Přímé nástroje komunikace Jsou to: Výhody a nevýhody Nosiče sdělení Zpětná vazba 1. Osobní prodej 2. Tele marketing 3. Direkt mailing

1. Osobní prodej Prodej prostřednictvím dealerů Individuální přístup Možnost načasovat schůzky Měřitelnost výsledků Vhodné využití při jednání a uzavírání kontraktů

2. Telemarketing Nákup přes telefon Katalog + telefon Teleshopping Elektronické nakupování

3. Direkt marketing Zásilkové katalogy Oslovení osobním dopisem Direct mail Poštovní schránky

Nepřímé nástroje komunikace Jsou to: Výhody a nevýhody Nosiče sdělení Zpětná vazba 1. Podpora prodeje 2. Public relations 3. Reklama

1. Podpora prodeje Cíle: Zvětšení objemu prodeje Pěstování věrnosti zákazníkům Zvýhodňování věrných zákazníků Získání nerozhodných zákazníků Stimulace nákupů mimo sezónu Seznámení s novinkou

Nástroje podpory prodeje Nástroje podpory uplatňované výrobci: Rabaty při pravidelných odběrech Sleva při odběru určitého množství Zboží zdarma Dárkové předměty Výstavy a veletrhy Nástroje podpory uplatňované pro spotřebitele: Vzorky Kupóny Bonusy (3 za 2) Soutěže o ceny Vyzkoušení výrobku Ochutnávky Prémie Upomínkové předměty

Nástroje podpory prodeje pro spotřebitele

2. Public relations Def.: je jediný nástroj komunikace, který nekomunikuje o výrobku samotném. Je to působení podniku jako celku, působení, které podnik na trhu dělá jedinečným a nezaměnitelným. Jedná se o firemní komunikaci a vytváření vztahů s různými druhy veřejnosti Souvisí s prestiží a image celé firmy Formy: Tiskový mluvčí Sponzoring Dny otevřených dveří Články Činnosti PR: Budovat kompltní pozitivní obraz o společnosti Budovat znaky firmy – jednotný vizuální styl Podávat informace v době krize podniku

Public relation - sponzoring Sponzoring - vkládání finančních prostředků do určitých oblastí s cílem podpořit jednak dobrou věc, jednak svou značku (a následně zvýšit odbyt), je doménou produktů spotřebního zboží. Sportovní sponzoring – možnost opatřování dodatečných finančních zdrojů na rozvoj tělovýchovné činnosti. Pojmy – sponzorství a dar, legislativa typy sponzorování, sponzorský balíček

3. Reklama Def.: Placená forma neosobní prezentace výrobků Cíle reklamy: Zvyšování obratu Informovat, přesvědčit či připomenout výrobek nebo službu Posílení vnímání kvality zboží Posílení firemního image, image značky

Typy reklamy Informační – nové výrobky – zaváděcí stádium životního cyklu výrobku Přesvědčovací – fáze růstu a zralosti Porovnání s univerzálními, bežnými prostředky Útokem na strach (reklamy na maminky, bakterie) Prospěšná (kouření škodí zdraví, rakovina prsu AVON) 3. Upomínací – pokles životního cyklu, vánoce

Propagační média Propagační média Inzertní Elektronické Média vnější propagace deníky TV Plakáty Bilboardy časopisy Rozhlas Dopravní prostředky Odborná periodika Film, Internet Stadióny

Výhody a nevýhody propagačních médií Deníky aktálnost grafika Časopisy neaktuálnost Odborná literatura Cílová skupina TV Působení více smyslů drahé Rozhlas opakování Kulisa, není grafika Plakáty levné Místní charakter Sportovní prostředí Identifikace s osobností Prvotně vnímají sportovní výkon Dopravní prostředky Letmé povšimnutí Billboardy

Triky používané v reklamě Změna je život Parta dobrých přátel Pozitivní emoce. Pozitivní emoce umocňují především děti. Pravidlo „tisíce děkovných dopisů“, které je nejčastěji používané u prostředků na hubnutí. Celebrity. Teasing –komunikace na pokračování. K přilákání pozornosti mužů se většinou do reklam umísťují lepé dívky. Stejnou funkci jako ženy v reklamách pro muže, mají děti, psi a jiná havěť v reklamách pro ženy. Úsměvy, gesta, pohyby, barvy a hudba

Reklamy – příklady a rozbor

Další pojmy z reklamy Sociální reklama Co je jejich náplní? Jak měřit jejich úspěšnost? Proč to dělají? Product placement Bond, James Bond Sugestivní atmosféra Opakování jen jednou Žánry

Reklamní slogany Calibrum – síla mocného kalibru Centrum – kompletní od A až po železo Česká pojišťovna – Chráníme vaše sny ČT24 – váš informační náskok Danone – Zdraví, které chutná Delissa – Ti zvedne náladu Fernet Stock – I muži mají své dny Ford – Všechno, co děláme, řídíte Vy Hera – Pečení je radost. Hera je pečení KitKat – Dej si pauzu. Dej si KitKat Liška – na těchto základech můžete stavět. Shell – Aby váš motor skvěle Shell Vanish – Skvrn a špíny se zbavíš

Komunikační mix - shrnutí

Otázky k zamyšlení Vysvětlete rozdíl mezi marketingovým mixem a komunikačním mixem. Charakterizujte přímé a nepřímé nástroje komunikace. Co patří mezi nástroje podpory prodeje upaltňované pro spotřebitele? Shrňte výhody a nevýhody jednotlivých propagačních médií.