Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : září 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.5 Z7_ 2 Téma : Kanada Ročník : 7. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace umožní žákům vytvoření reálné představy o Kanadě. Žáci se seznámí s typem obyvatelstva, s přírodou, specifickými charakteristikami hospodářství a charakterem kultury dané oblasti, pracovní list slouží k opakování tématu. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli. Pracovní list lze využít i tištěný na papíře. Cílová skupina: 7.ročník
KANADA
Kanada Ottawa9,9 mil.km 2 Kordillery, Arktická mírné a subpolárnítundry, lesy mír.pásu, stepi
Inuité, angličtina, francouzština uran, uhlí, železná ruda, barevné kovy, ropapšenice, skot
Ottawa
uran, uhlí, železná ruda, barevné kovy, ropa vyspělý, auta, léky, petrochemie, dřevo, potrav. Montreal, Toronto, Vancouver, Winnipeg, Calgary
Montreal
Quebec
CN Tower Toronto
Doplň věty: Podle rozlohy zaujímá Kanada…….místo na světě. Hlavním městem Kanady se stala…………….. Turisty láká zejména ………………………………………. V Kanadě se hovoří …………….. a ……………………… Nejvíce obyvatel žije na ………………. země, ostatní oblasti jsou téměř ………………………… Významnými kanadskými městy jsou ……………………………………. ……………………………… Těží se např. ………………….. …………………………… Převažuje průmysl ……………….
Doplň věty: Podle rozlohy zaujímá Kanada…….místo na světě. Hlavním městem Kanady se stala…………….. Turisty láká zejména ………………………………………. V Kanadě se hovoří …………….. a ……………………… Nejvíce obyvatel žije na ………………. země, ostatní oblasti jsou téměř ………………………… Významnými kanadskými městy jsou ……………………………………. ……………………………… Těží se např……………………. …………………..……………………… Převažuje průmysl………………. 2. Ottawa nedotčená příroda anglicky francouzsky J, JV liduprázdné Quebec, Toronto, Calgary Montreal, Vancouver nikl, zinek, ropa železná ruda, z.plyn strojírenský
Ilustrace –