Princip navrhování školních zahrad Ing. Bc. Aleš Papáček Lanškroun 13

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REVITALIZACE PRAŽSKÉ TRŽNICE
Advertisements

Regenerace sídliště Hromůvka
Rekonstrukce historického areálu FF MU
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat venkovní tělocvičnu v centru města vybudování venkovní tělocvičny u AFK pro všechny generace plánovací setkání.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Památková hlediska ochrany urbanistické struktury sídla příklady ze Zlínského kraje dubna 2010.
FOTODOKUMENTACE ZPRACOVALA: ING.ŘEHÁKOVÁ, VOŠ MĚLNÍK
Organizace a instituce města Čáslavi. Obsah Městský úřad Organizace a instituce pro děti a mládež Organizace a instituce pro seniory Kulturní instituce.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Volnočasové projekty a EU financování
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Park Autostadt, Wolfsburg SRN. ARCHITEKTURA – TVORBA PROSTORU F.L.WRIGHT KAUFMANNOVA VILA V PENSYLVÁNII 1936) VE MĚSTĚ V KRAJINĚ P.WILSON A J.BOLLESOVÁ.
Nadacepartnerstvi.cz Greenways.cz Co potřebuje cyklista ve městě Bike Brno, Juraj Flamik Vážený pane řediteli…
Životní prostředí v konceptu ÚP hl. m. Prahy Ing. arch. Martin Říha.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Centrum zelených vědomostí Integrovaný projekt spádového území obce s rozšířenou působností Bystřice nad Pernštejnem II. etapa.
Městské lesy Hradec Králové a.s.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Pohled na město Zajímavosti města Smírčí kámen, Socha sv. Jana Křtitele s křížem, Opevněný kostel sv. Jana Křtitele, Městská radnice, Celkový pohled.
Pozemní stavitelství Typologie Bytové domy Autor: Ing. Šoupal Kamil
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY V
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Rekonstrukce historického areálu FF MU Druhá etapa 2013 –
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 1.5 Šablony VY-32-INOVACE-497 Cesty v sadovnických úpravách – dlážděné z přírodních materiálů Název.
Sára Motyčková 9.B 2015/2016 Název úkolu: Životní prostředí - Jak se vám žije ve Veselí nad Moravou? Číslo úkolu: 28 Zadání úkolu: Vytvoř a následně zpracuj.
MĚSTO VARNSDORF INVESTIČNÍ AKCE ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÉ ŠKOLY.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-535 Dětská hřiště Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Seminární práce SOUČASNÁ KRAJINÁŘSKÁ ARCHITEKTURA vedoucí práce : Ing. Karel Slánský vypracovala: Kosinková Martina MARK JOHNSON.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nezpevněné cesty Nedostatečné osvětlení Lavičky bez košů Projekt nemůže pokrývat celou revitalizaci vnitrobloku, protože ne všechny pozemky jsou ve.
Veřejná schůze OV Hrádkov 6. února 2017
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Druh učebního materiálu Anotace Klíčová slova Metodický pokyn
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Královské město Rakovník
„Sportovní areál U Cementárny“ - II. etapa
Vozíčkářské trasy KČT Labská stezka bez bariér, 18. –
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Informace o vyhlášených výzvách
Transkript prezentace:

Princip navrhování školních zahrad Ing. Bc. Aleš Papáček Lanškroun 13

Zahrady středních odborných škol Zeleň ve školních areálech nalézáme nejčastěji při vstupu do školy, v atriu školy, okolí jednotlivých budov školy nebo ve speciálních zahradách jako jsou botanické zahrady a arboreta. Školní zahrada vždy sloužila k výuce, jako komunikační a dopravní uzel a nově i jako místo krátkodobé rekreace. Zeleň zde zdůrazňuje kvalitu stavební architektury nebo zvyšuje jeho estetický a rekreační potenciál.

Kompozice zahrad středních odborných škol Technické prvky: zpevněné plochy, umělecká díla, vodní prvky, lampy a pouliční osvětlení, vjezdy, parkoviště, pítka, odpadkové koše a v neposlední řadě školní a výukové budovy. Vegetační prvky: 1) Dřevinné vegetační prvky Acer platanides 'Globosa', Corylus colurna, Platanus acerifolia, Robinia pseudoacacia, Tilia cordata); 2) Bylinné vegetační prvky letničkové, dvouletkové, trvalkové nebo smíšené záhony; 3) Mobilní (přenosná) zeleň Canna, Coleus, Dahlia, Fuchsia, Chlorophytum, Impatiens walleriana, Pelargonium, Petunia, Tagetes, Verbena. Park

Vegetační prvky by neměly zakrývat malebné pohledy od školy do krajiny nebo na školu.

Pomocí dřevin lze i ve vydlážděné ploše vytvořit stinné místo pro odpočinek.

Originální mobiliář navrhovaný pro školní zahrady by měl žáky bavit (otáčení se na židlích aj.).

školních dvorků, vstupu do školy, ale i jako lavičky. Vegetační prvky v nádobách současného designu mohou sloužit nejen ze zkvalitnění školních dvorků, vstupu do školy, ale i jako lavičky.

Problémem všech škol je parkování aut zaměstnanců i žáků.

Soukromé školy pro své zaměstnance i žáky budují podzemní garáže.

vznikat prvky pro aktivní trávení volného času (Kobenhavn, Dánsko). V návaznosti na tělocvičnu mohou i ve školních zahradách nebo při domovech mládeže vznikat prvky pro aktivní trávení volného času (Kobenhavn, Dánsko).

Svažité prostranství vstupu do školy může sloužit jako relaxační pliocha pro žáky. schodišti o více jak třech schodech nesmí nikdy chybět zábradlí zakončení schodiště ve svahu bezbariérovost – rampa

betonové desky s povrchovou úpravou (promenáda pro pěší, cyklisty, in-line brusle) zeleň bez zálivkové mísy (závlahový systém pod terénem) kamenný obrubník kamenná dlažba tzv. kočičí hlavy (sloužící pro dopravu) kamenná lavice (pískovec) mlatový povrch zábrana proti vjezdu osobních automobilů

Kvalitní informační systém je nezbytnou součástí zeleně velkých škol Kvalitní informační systém je nezbytnou součástí zeleně velkých škol. U škol s mezinárodní spolupráci musí být vybaven vícejazyčnou legendou. Za zvážení stojí i Braillovo písmo.

Kontroversní je vznik kuřáren v areálů škol.

Co si s dnešní hodiny odnést Co si s dnešní hodiny odnést?? Technické prvky Dřevinné vegetační prvky Bylinné vegetační prvky Mobilní (přenosná) zeleň Odpadkové koše Lavičky Osvětlení Informační systém Podzemní garáže

Úkoly Popište co byste změnili v areálu vaší školy??

Použitá literatura, zdroje HENDRYCH, J. Tvorba krajiny a zahrad III. Historické zahrady, parky a krajina, jejich proměny, kulturně historické hodnoty, význam a ochrana. 1. vyd. Praha: ČVÚT. 2004. 164s. ISBN: 80-01-02230-7 HURYCH, V. a kol. Tvorba zeleně: sadovnictví - krajinářství. 1. vyd. Mělník: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola ve spolupráci s Grada Publishing, 2011. 303 s. ISBN 978-80-904782-0-6 KUPKA, J. Zeleň v historii města. 1. vyd. Praha: Nakladatelství ČVUT, 2006. 146 s. ISBN 80-01-03443-7. NOVÁK, Z. Dřeviny na veřejných městských prostranstvích: použití dřevin v ulicích a na náměstích památkově chráněných měst. Praha: Jalna, 2001. 56 s. Odborné a metodické publikace. ISBN 80-86234-21-5. OTRUBA, I. Zahradně architektonická tvorba: Význačné zahradní a parkové celky. 1. vyd. Brno: MZLU. 2000. 87 s. ISBN 80-7157-461-9. Všechny použité fotografie jsou autorským dílem Ing. Bc. Aleše Papáčka. KOLEKTIV. Lesní hospodářský plán 2001-2010, textová zpráva, LHC Kolowratské lesy Rychnov nad Kněžnou, Polesí Černíkovice-Javornice. Hradec králové, Lesprojekt HK 2000, s. 14-15, 19-21 Všechny použité fotografie jsou autorským dílem Ing. Aleše Papáčka. Fotografie historický map a olejomaleb ze sbírek SOA Zámrsk a soukromé Kolowratské sbírky Rychnov nad Kněžnou jsou publikované se souhlasem vlastníka Jana Egona Kolowratského.