Romantismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Český les – místo, kde žiji
Kultura 1. pol. 19. stol. Romantismus Biedermeier
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Romantismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 XV A
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ROMANTISMUS.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Klasicismus a romantismus
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
NázevStředověké literární památky Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky.
Romantismus.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Renesance a humanismus
ROMANTISMUS.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vítězslav Hálek Májovci
1. Název nejznámější Dvořákovy opery. 2. Název opery, která měla premiéru při otevření Národního divadla. 3. Rodiště Bedřicha Smetany. 4. Název melodramu.
Romantická architektura v Čechách
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století
Národní obrození.
Procvičování českého romantismu
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
1. Název nejznámější Dvořákovy opery.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantická architektura v Čechách
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Romantismus.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Romantismus

odmítnutí války a chladných počtů rozumu cit a příroda, fascinace středověkem, pohanství, legendy, mýty - lidové tradice, pohádky sny x skutečnost.... individualita, osamělost NÁRODNÍ HNUTÍ architektura: neo-styly (neogotika, neorománský styl, neobaroko) hudba: Wagner, Chopin... B. Smetana literatura: Dumas, Byron, Puškin, br. Grimmové, K. H. Mácha, K. J. Erben

ZÁMEK HLUBOKÁ

ZÁMEK LEDNICE NA MORAVĚ

ZÁMEK JEMNIŠTĚ

ZÁMEK VELTRUSY - Anglický park působící dojmem volné přírody

Rybáři na rozbouřeném moři Rybáři na rozbouřeném moři. Moc přírody, temné nebe, osudovost bouře… romantismus. W. TURNER

Znovu Turner. Krajinomalba získává v romantismu nový význam Znovu Turner. Krajinomalba získává v romantismu nový význam. Nádhera slunečního světla a trosky hradu na pobřeží…

C. LORRAINE: APOLLÓNSKÉ MÚZY

BLENHEIM PALACE GARDEN – anglický park

J. W. Waterhouse, Lady of Shallot – námět z artušovského cyklu legend

FR. CASPAR DAVID Osamělý poutník vzdálený lidem a divoká příroda – základní motivy romantismu.

SCHLOSSPARK WILHELMSHOF Budování umělých jeskyní navozujících atmosféru středověkých rytířských příběhů – záliba německé romantické šlechty