1 MUC- 95802- 464-01- 01-E 1 Strategie optimalizace provozních nákladů v podniku ČVUT – SF 4/2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Účetní subsystémy dle primárních uživatelských potřeb
Facility management ČSN EN
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Průvodce odbornou praxí na VŠPJ Obor Finance a řízení Květen
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Outsourcing a Facility Management
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Předmět: Řízení podniku 1
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
2.Marketingové prostředí
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Odpovědnostní účetnictví
Organizace a organizování podniku
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Transkript prezentace:

1 MUC E 1 Strategie optimalizace provozních nákladů v podniku ČVUT – SF 4/2010

2 MUC E Obsah: A. Strategie – vývoj a postavení B. Facility management - definice C.Koncept Centra sdílených služeb D. Strategie, které fungují

3 MUC E Koncepce strategie se na akademické půdě vyvíjí již od 50. let – s měnícími se perspektivami Strategie Obsah Plánování Rozsah Taktické řízeníVrcholové řízení 50.léta60.léta Počátek 70.let Počátek 21.stol. Počátek 80.let Počátek 90.let Konec 70.let Podnikové plánování Rozpočtování/ Controlling Průmyslové analýzy Konkurenční Výhoda Strategické inovace Konkurenční interakce Strategie portfolia Dopady diversifikace? Přerušované inovace? Jednoduchá pravidla? …? Co za tím stojí? ? A

4 MUC E Strategie je předmětem TOP managementu: jaký to má vliv na vrcholový management? Jak mohu zvýšit hodnotu své společnosti? Jak se mohu transformovat na pozici nejúspěšnějšího poskytovatele služeb? Na které nové trhy podpůrných činností vstoupit a jak? Jak mohu generovat dostatečnou hotovost pro financování růstu? Kterou činnost z hodnotového řetězce mám zachovat, kterou outsourcovat, kterou prodat? Jak můžeme realizovat synergie z plánovaných fúzí a akvizicí? A

5 MUC E Porterovy modely se využívají při hodnocení atraktivity zahraničního trhu podpůrných činností Analytický model pro hodnocení druhu konkurence v odvětví podpůrných činností 5 sil determinuje atraktivitu a dlouhodobou ziskovost Fm-odvětví 5 SIL PODLE PORTERA Analyzování konkurenčních sil v rámci aktivit v odvětví podpůrných činností Podpůrné činnosti: nepřímo spjaté, ale zvyšující účinnost a efektivitu ANALÝZA HODNOTOVÉHO ŘETĚZCE Vstupující firmy Substituty Klienti Poskytova- telé Konkurenti Intenzita konkurence Vyjednávací síla poskytovatele Vyjednávací síla klienta Ohrožení substitutů Ohrožení nově vstupujících firem Iinfrastruktura podniku Služby pro zaměstnance Správa a optimalizace prostorů Obstaravatelská činnost Příchozí logistika Operace Odchozí logistika Service Marke- ting a prodeje Zisky Úspory Podpůrně činnosti Primární činnosti A

6 Vzdálenost ke klientovi a trhu Vysoká složitost podnikatelských činností Definice obchodní politiky je rozšířeno o podpůrné činnosti Nebezpečí skrytého překrývání funkcí uvnitř organizační struktury 6 MUC _E.ppt V rámci vývoje strategií docházelo k častému přesunu mezi centralizací a decentralizací podpůrných činností Redukce nákladů –z objemu –Z velikosti Profesionalizace –Spojení know-how –Zajištění požadované úrovně kvality Zaměření na kompetence primární činnosti CentralizaceDecentralizace Blízkost ke klientovi a trhu Malé, flexibilní jednotky Zaměstnanci jsou vysoce motivováni z důvodu blízkého vztahu ke klientovi Vznik přebytečných zdrojů Nedostatek standardizace kvality (norem) Malé zaměření na kompetence primární činnosti 70./ ? A

7 Integrace činnost í v r á mci organizace k zaji š těn í a rozvoji sjednaných služeb, kter é podporuj í a zvy š uj í efektivitu vlastn í z á kladn í činnosti “ ČSN EN B

8 8 MUC _E.ppt Centra sdílených služeb kombinují výhody centralizace i decentralizace podpůrných činností Centra sdílených služeb Harmonizace/standardizace interních služeb, produktů a procesů Zvyšování flexibility Motivace zaměstnanců Vytváření přehledu a snižování nákladů pro interní klienty Zaměření se na primární činnosti Zvýšení kvality služeb 20%-40% potenciál úspory nákladů C

9 9 MUC _E.ppt CSS je definováno sedmi charakteristikami Ekonomicky nezávislé podnikové útvary; právní nezávislost není povinná Podnikatelská odpovědnost při plnění úkolů Poskytovatelé jednotlivých služeb v rámci korporátní společnosti jsou na sobě nezávislí (pobočky, závody, obchodní jednotky) Poskytování definovaných služeb v souladu s principy stanovenými interním klientem a poskytovatelem (SLA) Jednoznačná orientace na klienta Náhrady za poskytované služby jsou stanovené na základě předem definovaného systému transferových cen (SLA) Možnost generování dalšího obchodu s třetími stranami na externím trhu C

10 MUC _E.ppt Existuje pět základních možností (A-E) pro management sdílených služeb 1) Služba musí být dostatečně míře dostupná na externích trzích v požadované formě FDECBA ExterníInterní Volný výběr externích poskytovatelů Přenos Know- how od expertů Poskytování služeb především pro mateřskou společnost Skutečné tržní podmínky v rámci společnosti Vnitřní poskytovatel služby z důvodu strategického zájmu Podpůrná funkce pro procesy primární činnost Centrum sdílených služeb (CSS)Útvar poskytující službu Specifické, měřitelné a ocenitelné služby; možnost alokace Služby vhodné pro externí trhy 1) Služby vhodné částečně pro externí trhy Orientace na zisk Optimalizace ukazatele náklady/užitek Minimal. nákladů kombinovaná se zaručením kvality Právně nezávislá organizaceVnitřní organizační subjekt Způsob řízení Východiska Typ služby Poptávka Nákladové centrum Centrum kompetence Centrum zisku Vlastní pobočka Joint ventureOutsourcing C

11 MUC _E.ppt Služby poskytované Centrem sdílených služeb General services Ústředna Spisové služby Mail-centrum/print shop/copy shop Nákup kancelářských potřeb Vozový park Zdravotnické služby Facility management Komerční –Nájemné –Správa objektů –Využití vnitřních prostorů Infrastruktura –Ostraha –Úklid –Catering Technika –Údržba –Energetický mgmt –Montáž IT a komunikační technologie Koncepce vývoje Vývoj aplikací Vývoj infrastruktury Zprostředkování/ Nákup Sklady Zařízení Marketingové služby Telemarketing Call center Organizace veletrhů Firemní kultura Práce agentury Merchandising Finance a účetnictví Finanční účetnictví a řízení pohledávek a závazků Stálá aktiva a účtování zásob Finanční výkazy (podle obchodního práva) Konsolidované účetní výkazy Cash management Financování Controlling/ reporting Reporting/ budgeting Nákladový controlling Management informačních systémů KPI Právo/daně/ audit Občanské právo Obchodní právo Licence/patenty Finanční výkazy (podle daňových zákonů) Vrácení daní Audit účetnictví IT audit Logistika Doprava Skladování Expedice Balení Nakládka/Odvoz Etiketování Celní odbavení HR Mzdy HR administrativa HR podpora Nábor zaměstnanců HR rozvoj Trénink/kvalifikace Systém odměňování/ kompenzace C

12 MUC _E.ppt Zavedení Centra sdílených služeb otevírá širokou škálu strukturálních možnosti Management a kontrolní mechanismyKlienti/příjemci služeb Centra sdílených služeb Pravidla spolupráce Šířka a hloubka poskytováných služeb Organizační integraceSkupinové transférové ceny LokalitaPrávní struktura C

13 MUC E KREATIVNÍ STRATEGIE, KTERÉ FUNGUJÍ Překračuje pravidla – “out of the box“ Jsou založeny na faktech a důkladných analýzách a jsou objektivní a nezkreslené Jsou udržitelné a jsou orientovány na implementaci Vytváří reálné rozdíly, mají tedy dopad na výkonnost zákazníků Předávat kreativní a fungující strategie je pro nás každodenní výzvou

14 CSS a FM přináší výsledky