Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nyní se zaměříme na to, abychom se naučili úhly daných velikostí rýsovat. AVB = = 54°
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Rýsování úhlů. Úhly daných velikostí rýsujeme pomocí úhloměru. A to tak, že vycházíme z daného vrcholu úhlu a jednoho jeho ramene. Úhloměr pak přiložíme svým počátkem k vrcholu úhlu a jednou jeho nulou (ramenem) k danému rameni rýsovaného úhlu. K danému rameni budoucího úhlu jsme přiložili pravé rameno úhloměru a z toho plyne, že budeme měřit na stupnici od nuly zprava (proti směru pohybu hodinových ručiček). Sestroj úhel AVB = = 60°
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. K danému rameni budoucího úhlu jsme přiložili levé rameno úhloměru a z toho plyne, že budeme měřit na stupnici od nuly zleva (ve směru pohybu hodinových ručiček). Rýsování úhlů. Úhly daných velikostí rýsujeme pomocí úhloměru. A to tak, že vycházíme z daného vrcholu úhlu a jednoho jeho ramene. Úhloměr pak přiložíme svým počátkem k vrcholu úhlu a jednou jeho nulou (ramenem) k danému rameni rýsovaného úhlu. Sestroj úhel AVB = = 110°
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Rýsování úhlů. Úhly daných velikostí rýsujeme pomocí úhloměru. A to tak, že vycházíme z daného vrcholu úhlu a jednoho jeho ramene. Úhloměr pak přiložíme svým počátkem k vrcholu úhlu a jednou jeho nulou (ramenem) k danému rameni rýsovaného úhlu. Sestroj úhel AVB = = 58°
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady na procvičení - 1 Sestroj k přímce p v bodě A přímku q tak, aby s přímkou p svírala úhel 125°.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady na procvičení - 1 Sestroj k přímce p v bodě A přímku q tak, aby s přímkou p svírala úhel 125°.