Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne 14. 12. 2014 Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRO 3.A a 3.B ZŠ Školní Vrchlabí
Advertisements

Studentská inovace praxí
Figurální malba pomocí projekce
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Spolupráce dětmi z Víru v roce 2011 Zdeňka Chaloupková.
Využití stimulačního programu MAXÍK
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Výtvarné setkání v MŠ II.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
1. Datum vytvoření: Téma: Popis krajiny Cíl prezentace: Práce se smysly při popisu okolní krajiny Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
„Jak jsme zdobili Školní družinu v Pozlovicích z přírodních materiálů“
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.14/
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Proměny zahrady – MŠ Nad Kazankou Vypracovaly: Bc. Vladimíra Barešová Ing. arch. Ivana Svatošová.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SNN v ČR Centrum denních služeb pro sluchově postižené, Brno AKCE 2015.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Teplé a studené barvy Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PŘÍRODA JAKO VÝTVARNÁ DÍLNA
Péťa a vlk – cesta k loutkám
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NAMALUJEME SI STROM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Holubová. Dostupné z Metodického portálu
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim v zahradě
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Hra na myčku Vnímání, fyzický rozvoj a pohybová koordinace, komunikace s dětmi, spolupráce při činnostech.
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Bludiště.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Postavičky z přírodnin
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky pro rozvoj dětí a žáků s SVP při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 – cílové skupiny projektu „Škola pro všechny“, účastnících se projektové arteterapie v rámci realizace KA 1 CZ.1.07/1.2.29/ Anotace, která je současně mottem (shodná pro všech 11 metodických listů): Není nutné vždy směřovat výtvarnou práci k výborně technicky propracovanému dílu, ale naopak se zaměřit na pocity, které děti a žáci při tvoření prožívají. Naučit je komunikovat s okolím prostřednictvím svých obrázků. Nabídnout jim možnost projevit své aktuální pocity a nálady do svých děl. Dát jim dostatek prostoru používat více smyslů při výtvarné práci (pracovat se sluchem, hmatem i čichem). 1

OCHRÁNCE ZAHRADY CÍL: VYUŽITÍ PŘÍRODNÍHO MATERIÁLU SPOLUPRÁCE ROZDĚLENÍ ÚLOH VE SKUPINĚ ROZVOJ MOTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ ROZVOJ FANTAZIE SMYSLUPLNÉ VYPLNĚNÍ ČASU TRÉNOVÁNÍ VYTRVALOSTI A PÍLE ROZVOJ KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ 2

MATERIÁL PROVÁZEK HŘEBÍKY KLADÍVKO DRÁTEK RUČNÍ VRTÁČEK PŘÍRODNINY: KLACKY, VĚTVE, KAŠTANY, BAREVNÉ LISTY, JEŘABINY, ŠÍPKY, ŽALUDY,… 3

MOTIVACE POHYBOVÁ HRA NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ PROBĚHNUTÍ SE PO ZAHRADĚ V ČASOVÉM LIMITU A CESTOU DONÉST PĚT PŘÍRODNIN. POTÉ SE POKUSIT PANTOMIMOU PŘEDVÉST, CO SE KAŽDÉMU PODAŘILO POSBÍRAT A DONÉST PRO SPOLEČNOU TVORBU. 4

POPIS ČINNOSTI SPOLEČNĚ PROJÍT ZAHRADU A VYBRAT VHODNÉ MÍSTO PRO INSTALACI OCHRÁNCE ZAHRADY. CESTOU PO ZAHRADĚ POVÍDÁNÍ O TOM, ZDA BYCHOM RÁDI MĚLI KAŽDÝ SVÉHO STRÁŽNÉHO ANDĚLA ČI OCHRÁNCE A ZDA HO DOVEDEME POPSAT. JAK BY VYPADAL, JAKÉ BY MOHL MÍT VLASTNOSTI, KDE BY MĚL SVÉ MÍSTO,... VLASTNÍ PRÁCE: VYTVOŘENÍ ZÁKLADNÍ KOSTRY OCHRÁNCE Z KLACKŮ. POTÉ NÁSLEDUJE ZDOBENÍ Z PODZIMNÍCH PŘÍRODNIN DLE DOHODY A FANTAZIE VE SKUPINĚ: BAREVNÉ LISTÍ, ŠÍPKY, JEŘABINY, ŠIŠKY, KLACÍKY, ŽALUDY, KAŠTANY,..) 5

Ilustrační fotografie 6