Příprava patních křídel Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Weilova 1271/6, Praha 10 © Ing. Emil Vašíček, 2014
Charakteristika výukového materiálu Název materiáluPříprava patních křídel Autoři materiáluIng. Emil Vašíček OborChemik (gumař-plastikář) Ročník3 Cílová skupinaŽáci Forma materiáluVýuková prezentace Stručná charakteristikaPřehled výroby patních křídel pro osobní radiální pláště Datum odevzdání Autoři prohlašují, že při tvorbě tohoto díla neporušili práva třetích osob, která těmto osobám mohou plynout z práv k duševnímu vlastnictví, zejména z autorských práv a práv průmyslového vlastnictví. Autoři (nebo jejich zaměstnavatel, pokud dílo vzniklo v rámci pracovního poměru) poskytují Národnímu ústavu pro vzdělávání (dále jen „objednatel“) ode dne předání díla na dobu trvání majetkových práv objednatele k dílu objednateli pro území celého světa výhradní licenci k užití díla všemi způsoby užití známými v neomezeném rozsahu, přičemž je tato licence poskytnuta bezúplatně. Objednatel je zároveň oprávněn upravit či jinak měnit dílo, jeho název nebo spojit dílo s jiným dílem či zařadit díla do díla souborného. Objednatel může výše uvedenou licenci poskytnout jako podlicenci nebo postoupit třetím osobám dle vlastního výběru a autoři s tímto výslovně předem souhlasí. Objednatel není povinen licenci využít. Dílo ani žádná jeho část nebyly vytvořeny v rámci jiného projektu.
Obsah Složení pláště Patní křídlo Pogumování drátů Vytlačování jader Navíjení lan Obalování pogumovaným kordem Přepravní kazety Obr. 1: Patní křídlo
Složení pláště Plášť pneumatiky je kombinovaný výrobek a skládá se z řady dílů. Pevné nasazení na ráfku zajišťuje patní lano. Obr. 2: Složení pláště Obr. 3: Detail patky Vnitřní guma Kordová kostra Pogumované molino Pryžová výplň (jádro) Patní lano
Patní křídlo Postup: Pogumování ocelových drátů Výroba patního lana navinutím potřebného počtu závitů Výroba jádra na vytlačovacím stroji Spojení patního lana s jádrem Obalení polotovaru pogumovaným textilem Obr. 4: Hotové patní křídlo Při výrobě se patní křídlo vyrábí samostatně jako polotovar.
Pogumování drátů Obr. 6: Napínací kladky Obr. 5: Cívečnice s pomosazeným drátem
Pogumování drátů Obr. 8: Zajištění přesných rozestupů Obr. 7: Zárodek budoucí patky
Pogumování drátů Obr. 10: Příčná oplášťovací hlava Obr. 9: Vytlačovací stroj k oplášťování
Pogumování drátů Obr. 12: Vertikální zásobník Obr. 11: Chladicí bubny
Navíjení lan Obr. 13: Automatické navíjení Na segmentovém ocelovém bubnu se současně navíjí 4 patní lana. Po navinutí jsou umístěna na karuselový zásobník.
Navíjení lan Obr. 15: Detail Obr. 14: Navíjecí buben Únosnost patky závisí na počtu navinutých vrstev.
Navíjení lan Na detailu je vidět přesah konců. Obr. 16: Navinutá lana na mezioperačním zásobníku (reku) Obr. 8: SMR v Barumu
Vytlačování jader Jádra se vytlačují na šnekovém vytlačovacím stroji. Obr. 17: Vytlačovací strojObr. 18: Detail vytlačovací hlavy
Vytlačování jader Obr. 19: Bubnový chladič Obr. 20: Vertikální zásobník Přes bubnový chladič a kladkový zásobník se zásobuje stroj na navíjení jader.
Navíjení jader Produkce NR v roce 2010 (tis. tun) 1.Thajsko Indonézie Malajsie Indie Vietnam 754 … Obr. 22: Přepravní kazety Obr. 21: Navíjení jader na patní lano Obr. 23: Lano s jádrem
Obalování pogumovaným kordem Obr. 24: Obalovací stroj Obr. 25: Obalovací kladky Obr. 26: Řezání obalovacích pásů
Přepravní kazety Různé rozměry jsou odlišeny barvou kazet. Obr. 28: Hotové patní křídlo Obr. 27: Kazety na reku
Seznam obrázků: Obr. 1: vlastní. Obr. 2: vlastní. Obr. 3: vlastní. Obr. 4: vlastní. Obr. 5: vlastní. Obr. 6: vlastní. Obr. 7: vlastní. Obr. 8: vlastní. Obr. 9: vlastní. Obr. 10: vlastní. Obr. 11: vlastní. Obr. 12: vlastní. Obr. 13: vlastní. Obr. 14: vlastní. Obr. 15: vlastní. Obr. 16: vlastní. Obr. 17: vlastní. Obr. 18: vlastní. Obr. 19: vlastní. Obr. 20: vlastní. Obr. 21: vlastní. Obr. 22: vlastní. Obr. 23: vlastní. Obr. 24: vlastní. Obr. 25: vlastní. Obr. 26: vlastní. Obr. 27: vlastní. Obr. 28: vlastní.