za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP
Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků po skončení výuky jednotlivých předmětů. Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) studenti nevyužívají a tento systém se pro potřeby LF UP jeví v současné době jako nevhodný z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby. Evaluace výuky
Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek a možnost komentáře. Analýza odpovědí studentů je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry.
Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, odpověď na 3 otázky: celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry proběhla za akademický rok 2012/2013 v daném termínu na všech pracovištích Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Evaluace výuky jednotlivých předmětů
Ročníková evaluace výuky Proběhla při zápisu studentů do následujícího akademického roku na děkanátu LF UP. Ročníková evaluace je zaměřená na celý studijní ročník a je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky. Všechny vyplněné dotazníky za jednotlivé ročníky byly vyhodnoceny. Ústavy a kliniky budou informovány o výsledcích ročníkové evaluace.
Ročník I. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník II. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n
Ročník III. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník IV. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n
Ročník V. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník VI. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkomE11aE11bE11cE11dE11eE11fE11gE11hEkom a n
Výsledky evaluace - připomínky a návrhy Úroveň výuky hodnocena vesměs kladně. Celkové hodnocení přednášek i praktických cvičení studenty je pozitivní ve všech ukazatelích evaluačního dotazníku. Studenti hodnotí kladně zejména vstřícnost vyučujících. V připomínkách a návrzích se studenti přiklání k průběžnému zkoušení učiva, což jim napomáhá k ucelení jejich znalostí. U klinických předmětů se stále objevují požadavky na větší kontakt s pacienty. Opět je kladně hodnocen způsob výuky využívající interaktivních pomůcek, stejný zůstává požadavek na zveřejňování elektronických výukových materiálů. Negativní připomínky k množství a kvalitě studijní literatury se objevují jen ojediněle. Studenti kladně hodnotí úpravu obsahu některých teoretických předmětů, zmiňují větší návaznost, menší duplicitu probíraného učiva. Připomínky ústavů a klinik LF UP na nízkou návštěvnost přednášek se objevují jen ojediněle.
Reakce vedení LF UP a jednotlivých pracovišť na výsledky evaluace výuky Příprava změny kurikula s důrazem na praktické dovednosti. Zvýšení počtu předmětů v kategorii C a B. Rozšíření výuky v klinických oborech. Dostupnost výukových materiálů v elektronické podobě. Příprava a řešení projektů souvisejících s inovací výuky v jednotlivých předmětech. Uplatnění výsledků řešení projektů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost