Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: 65-42-M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Majetek a vlastnictví.
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.34 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Potřeby lidí 2.hodina.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Rozdíly mezi osobnostmi
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.35 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_580 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Písemné opakování Jméno autora:
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_581 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNICTVÍ – ÚKOL,
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_576 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-degresivní způsob.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_578 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-souvislé příklady.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_612 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_565 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Skladní karta zásob-příklad.
Název projektu: ICT ve výuce
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_567 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Kniha pohledávek a závazků-příklad.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_575 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-degresivní způsob.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_607 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_603 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Změny rozvahových položek.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_604 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý účetní příklad.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_614 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_703 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Vývoj ekonomického myšlení.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1112Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek a DPFO Téma: Základ daně podle §
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_608 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemné opakování Jméno.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_566 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Téma: Skladní karta zásob-příklad Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_619 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_610 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_570 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Písemné opakování Jméno autora:
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1160Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_618 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_602 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Změny rozvahových položek.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_617 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Název projektu: ICT ve výuce
Ekonomika – základní pojmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_591 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Název projektu: ICT ve výuce
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název projektu: ICT ve výuce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_311 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název projektu: ICT ve výuce
DUM - Digitální Učební Materiál
Název projektu: ICT ve výuce
Transkript prezentace:

Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing. Hana Juřicová Vytvořeno dne: 25. srpna 2012 Metodický popis: Podpora hodin Základů ekonomiky Anotace: Materiál je určen pro žáky 2.ročníku Hotelové školy-vysvětlení základních ekonomických pojmů - potřeby Veškeré pojmy jsou prezentovány na praktických příkladech.

Úvod do tržního hospodářství – základní ekonomické pojmy 1. Potřeby - stav, který vyjadřuje nutnost nebo nezbytnost uspokojit svůj požadavek (pocítíme nedostatek nebo přebytek – snažíme se ho odstranit) - jsou podmíněny věkem, přírodním i společenským klimatem, sociálním i životním prostředím atd… - Maslowa pyramida potřeb - pokud neuspokojíme nižší základní potřeby nemůžeme stoupat výše pracovní list č.5: Vyhledejte tuto pyramidu na internetu. - činitelé působící na potřeby: a) biologické vlastnosti člověka b) úroveň společnosti c) povolání, zaměstnání d) místo a čas

Rozdělení potřeb a) primární – biologické – spánek, jídlo, pití… b) sekundární – duševní –čtení, psaní… c) biologické – spánek, vzduch… d) kulturní – čtení knihy… e) současné – výuka ekonomiky… f) budoucí – maturita… g) ekonomické – mít dům, auto… h) neekonomické – vylézt na Milešovku ch) individuální – vzdělání… i) společenské – veřejná dopravní síť…. j) stálé – jídlo, pití… k) občasné – jít do kina… pracovní list č.6: Kamarádství, hovor, vzduch, divadlo

pracovní list č.6: kamarádství – primární, nehmotné, současné, budoucí, neekonomické hovor – budoucí, nehmotné, stálé, neekonomické, současné jídlo - primární, hmotné, biologické, současné, budoucí, ekonomické kino - sekundární, hmotné, kulturní, budoucí, ekonomická, individuální, občasné

pracovní list č.7: Z uvedených potřeb vytvořte sloupec potřeb hmotných a nehmotných. hmotné potřeby nehmotné potřeby potřeba vlastnit auto potřeba umět řídit auto potřeba mít rodinný domek potřeba přátelství potřeba se navečeřet potřeba uznání dobré práce potřeba pocitů svobody potřeba lásky pracovní list č.8: Vyhotovte do sešitu a na interaktivní tabuli následující přehled a podle něj posuďte uvedené potřeby. - potřeba přečíst si dobrodružnou knihu – ( nehmotná, kulturní, indiv.) - potřeba se ihned najíst – (hmotná, biologická, indiv.) - potřeba dostatku pitné vody pro obyvatelstvo –(hmotná, biologická, společenská) - potřeba mít pevné zdraví – (nehmotná, biologická, indiv.) řešení