Tramvajová vozidla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Pohony pro mobilního robota
Spolehlivé, robustní provedení
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Trolejbusy: 14Tr.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Dopravní charakteristiky
Energetika.
Výuka předmětu automobily
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Jištění a spínání motorů
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Spalovací Turbína.
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění) Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory.
Název předmětu: Stavba a provoz strojů
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Elektronické sčítání počtu cestujících Společnost B&C Dopraní systémy s.r.o. realizovala svými elektronickými prostředky sčítání počtu cestujících po dobu.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Ozubené převody Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
Hlavní části motorových vozidel
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Renesance autobusových souprav Dočkáme se návratu osobního vleku na silnice v České republice ? ČSAD SVT Praha s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Dopravní charakteristiky
Navrhování tunelových staveb
Vzduchové clony DoorMaster Comfort C a D
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Třída 3.B 8. hodina.
Lanové dráhy visuté pozemní.
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

Tramvajová vozidla

Klady tramvajové dopravy Bez emisí v místě provozu Nezávislost na dovozu energie Minimální spotřeba při stání vozidla Vhodné trakční vlastnosti pohonu Životnost a účinnost pohonu Elektrodynamické brzdění jako provozní brzda Možnost rekuperace při brzdění Jednopólové vedení, jednodušší výhybky Větší spolehlivost v zimním období Jednoduchý způsob řízení Velká přetížitelnost Vysoká přepravní kapacita

Zápory tramvajové dopravy Hlučnost a vibrace od kolejiště Omezená stoupavost vlivem styku kolo-kolejnice Pevná vazba na dopravní cestu Závislost provozu na vnějším zdroji Nástup a výstup cestujících přes vozovku Vysoké investiční náklady na zavedení Dopravní cesta ruší architekturu

Základní požadavky na vozidla Minimální zrychlení 1,2 m·s-2 Min. výkon na nápravu 45 kW Překonání stoupání min 70 ‰ Brzdy: 2 brzdy závislé na styku kolo-kolejnice+1 brda nezávislá Účinek provozní brzdy min 1,12 m·s-2 Účinek nouzové brzdy min 2,3 m·s-2 Účinek záchranné brzdy min 2,3 m·s-2 Provedení skříně: Zaoblení vnějších hran min 10 mm Zaoblení hran uvnitř 3,5 mm Dveře: Min výška: 2000 mm Šířka: obousměrný pohyb – 1300 mm, jednosměrný pohyb - 650 mm, plošina pro imobilní - 850/900 mm Ovládání z místa řidiče se signalizací zavřené polohy Ochrana proti sevření - 147 N Blokování rozjezdu při otevřených dveřích

Základní požadavky na vozidla Zařízení pro zpětnou jízdu – pomocné stanoviště Registrační rychloměr se zobrazováním ok. rychlosti a ujeté dráhy Odolnost při nehodě Registrace nejméně posledních 500 m ujeté dráhy se záznamem dráhy a rychlosti, počátku a konce brzdění, druhu použité brzdy, použití směrovek, použití výstražného signálu (zvonec, houkačka).