Tramvajová vozidla
Klady tramvajové dopravy Bez emisí v místě provozu Nezávislost na dovozu energie Minimální spotřeba při stání vozidla Vhodné trakční vlastnosti pohonu Životnost a účinnost pohonu Elektrodynamické brzdění jako provozní brzda Možnost rekuperace při brzdění Jednopólové vedení, jednodušší výhybky Větší spolehlivost v zimním období Jednoduchý způsob řízení Velká přetížitelnost Vysoká přepravní kapacita
Zápory tramvajové dopravy Hlučnost a vibrace od kolejiště Omezená stoupavost vlivem styku kolo-kolejnice Pevná vazba na dopravní cestu Závislost provozu na vnějším zdroji Nástup a výstup cestujících přes vozovku Vysoké investiční náklady na zavedení Dopravní cesta ruší architekturu
Základní požadavky na vozidla Minimální zrychlení 1,2 m·s-2 Min. výkon na nápravu 45 kW Překonání stoupání min 70 ‰ Brzdy: 2 brzdy závislé na styku kolo-kolejnice+1 brda nezávislá Účinek provozní brzdy min 1,12 m·s-2 Účinek nouzové brzdy min 2,3 m·s-2 Účinek záchranné brzdy min 2,3 m·s-2 Provedení skříně: Zaoblení vnějších hran min 10 mm Zaoblení hran uvnitř 3,5 mm Dveře: Min výška: 2000 mm Šířka: obousměrný pohyb – 1300 mm, jednosměrný pohyb - 650 mm, plošina pro imobilní - 850/900 mm Ovládání z místa řidiče se signalizací zavřené polohy Ochrana proti sevření - 147 N Blokování rozjezdu při otevřených dveřích
Základní požadavky na vozidla Zařízení pro zpětnou jízdu – pomocné stanoviště Registrační rychloměr se zobrazováním ok. rychlosti a ujeté dráhy Odolnost při nehodě Registrace nejméně posledních 500 m ujeté dráhy se záznamem dráhy a rychlosti, počátku a konce brzdění, druhu použité brzdy, použití směrovek, použití výstražného signálu (zvonec, houkačka).