Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_66 Jméno autora:Mgr. Iva Vrbová Třída/ročník:3.E/ třetí ročník Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast:Člověk a logické myšlení Tematická oblast:Komplexní čísla Předmět:Matematika Název učebního materiálu: Procvičení - algebraický tvar komplexního čísla Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace obsahuje příklady (zadání a výsledky), které jsou vybrány průřezově z celé kapitoly. Klíčová slova:Zápis a znázornění komplexního čísla; Reálná a imaginární část komplexního čísla; Číslo opačné a komplexně sdružené ke komplexnímu číslu; Vzdálenost komplexního čísla od počátku; Početní úkony s komplexními čísly. Druh učebního materiálu:prezentace
Příklady na procvičení Algebraický tvar komplexního čísla
1.Zapište dané KČ v AT, sestrojte jeho obraz v Gaussově rovině, vypočtěte jeho vzdálenost od počátku, určete KČ opačné, určete KČ komplexně sdružené.
2.Zapište KČ v AT.
3.Určete hodnotu reálného parametru m tak, aby KČ mělo reálnou složku kladnou.
4.Určete hodnotu reálného parametru m tak, aby KČ mělo imaginární složku zápornou.
úloha nemá řešení
5.Určete hodnotu reálného parametru m tak, aby KČ mělo reálnou složku zápornou a současně imaginární složku nezápornou.
úloha nemá řešení
6.Určete hodnotu reálného parametru m tak, aby KČ bylo α) ryze imaginární, ) reálné.
7.Pro která reálná čísla x, y platí rovnost.
8.Určete absolutní hodnotu KČ.
9.Určete KČ opačné a komplexně sdružené.
10.Určete hodnotu reálného parametru m tak, aby KČ byla komplexní jednotka.
úloha nemá řešení
Použitá literatura: PETRÁNEK, O.; CALDA, E.; HEBÁK, P. Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť 4. část. 5. vyd. Praha : Prometheus, ISBN Kapitola 1, s. 9–47 JIRÁSEK, F.; BRANIŠ, K.; HORÁK, S.; VACEK, M. Sbírka úloh z matematiky pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť 2. část. 3. vyd. Praha : Prometheus, ISBN Kapitola 1, s. 11–46