Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky geocentrismus geocentrismus geocentrismus kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy pád předmětů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Advertisements

Vývoj poznání vesmíru 1. Geocentrický (zeměstředný) názor
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
SLUNEČNÍ SOUSTAVA SOLAR SYSTEM Mgr Iva Lulayová.
Co to je STR? STR je fyzikální teorie publikovaná r Albertem Einsteinem Nahrazuje Newtonovy představy o prostoru a čase Nazývá se speciální, protože.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
Významní vědci od renesance po současnost
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 18.
Alena Cahová Důsledky základních postulátů STR. Teorie relativity je sada dvou fyzikálních teorií vytvořených Albertem Einsteinem:  speciální teorie.
16. – 17. století. Narodil se v Pise Otec vážený obchodník a hudební znalec Studoval medicínu, při níž se věnoval matematice a fyzice Učil na univerzitách.
Keplerovy zákony Jan Janoušek F11125.
Dynamika hmotného bodu
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
KOF/FI – Gravitační síla Země
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
Od Newtonova vědra k GPS Aleš Trojánek Gymnázium Velké Meziříčí
Galileo Galilei ( ).
Gravitační pole Gravitační síla HRW kap. 14.
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
Vliv pohybu Země a Měsíce na život na Zemi
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Kruhový pohyb Určení polohy Polární souřadnice r, 
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Keplerovy zákony a gravitační.
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
.. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_661.
Předpoklady a historické souvislosti
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Dobývání vesmíru.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _606.
Mechanika soustavy hmotných bodů zde lze stáhnout tuto prezentaci i učební text, pro vaše pohodlí to budu umisťovat také.
FY_066_Vesmír_Vesmír Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mikoláš Koperník Polský astronom a průkopník moderní heliové koncepce sluneční soustavy.
MODERNÍ VĚDA Počátek novověku
Vesmír a hvězdy Vesmír Soubor všech kosmických těles
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _638 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Úvod Co je to fyzika? Čím se tato věda zabývá?.
Mikuláš Koperník „Ten co vsadil Slunce doprost ř ed sv ě ta” p ř elom 15. a 16. století.
U3V – Obdržálek – 2013 Základní představy fyziky.
Nikola Houšková, Aneta Říhová
Gravitační síla, gravitační pole
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Aristoteles Spisy: Klasifikace věd: logické fyzikální teoretické
1 Fyzika 2 – ZS_6 Atom vodíku. 2 Fyzika 2 – ZS_6.
Planeta Země Pohyby Země a jejich důsledky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Fyzika - astronomie Planety. Je věda o vesmíru. Slovo pochází z řečtiny - astron = hvězda, nomos = zákon. Česky - hvězdářství. Vznikla už ve starověku.
 vesmír  vznik vesmíru  kosmický prostor  vývoj poznání o vesmíru  cesty do vesmíru  kontrolní otázky.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Gravitace a proč satelity nespadnou.. Co je to gravitace Gravitace je síla která drží všechno, co se nachází na povrchu Země. Udržuje pohromadě Zemi a.
K EPLEROVY ZÁKONY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
HISTORIE NÁZORŮ NA VESMÍR.
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
Mikuláš Koperník Mikuláš Koperník, polský matematik, astronom a lékař (1473 – 1543)
MATFYZIN Samuel Brablenec.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
STR Mgr. Kamil Kučera.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Speciální teorie relativity
ZÁKLADNÍ PRINCIPY SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Úvod do moderní fyziky Co je to „moderní“ fyzika?
Michelsonův interferometr
NEWTONOVY ZÁKONY.
Gravitační pole Gravitační síla HRW2 kap. 13 HRW kap. 14.
Fyzika – vesmír.
Keplerovy zákony.
2. Centrální gravitační pole
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Transkript prezentace:

Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky geocentrismus geocentrismus geocentrismus kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy pád předmětů pád předmětů pád předmětů pád předmětů malý vesmír malý vesmír malý vesmír malý vesmír dvě části vesmíru dvě části vesmíru dvě části vesmíru dvě části vesmíru éter éter éter

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Koperník Překonávání důsledků Koperník Koperník(1473–1543) heliocentrický model sluneční soustavy

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Kepler Překonávání důsledků Kepler (1571–1630) Kepler (1571–1630) eliptický tvar oběžných drah planet

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Galilei Překonávání důsledků Galilei (1564–1642) Galilei (1564–1642) teorie volného pádu teorie volného pádu relativita pohybu relativita pohybu setrvačnost setrvačnost

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Bruno Překonávání důsledků Bruno (1548–1600) Bruno (1548–1600) nekonečný vesmír

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Newton Překonávání důsledků Newton (1642–1727) Newton (1642–1727)zrovnoprávnění klidu a pohybu, sjednocení fyziky nebe a Země

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky – Einstein Překonávání důsledků Einstein (1879–1955) Einstein (1879–1955) konec éterových hypotéz

Překonávání důsledků Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky Překonávání důsledků geocentrismus geocentrismus geocentrismus kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy pád předmětů pád předmětů pád předmětů pád předmětů malý vesmír malý vesmír malý vesmír malý vesmír dvě části vesmíru dvě části vesmíru dvě části vesmíru dvě části vesmíru éter éter éter Koperník Koperník Kepler Kepler Galileo Galileo Bruno Bruno Newton Newton Einstein Einstein