Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CK – činnosti touroperátora
Direct marketing (stručně úvodem)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komunikace a stimulování prodeje
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obchodní činnost v pojišťovně.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Obchodní a marketingová činnost.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Obchodní a marketingová činnost
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Komunikační mix V marketingovém pojetí je používán širší pojem než propagace, zahrnující vedle ústní komunikace i další formy komunikace. Hovoří se o komunikačním mixu, mezi jehož složky patří:  reklama,  podpora prodeje,  osobní prodej,  přímý (direct) marketing,  vztahy s veřejností (Public Relations).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Reklama Reklama informuje a přesvědčuje o výhodách propagovaného produktu nebo služby formou neosobní prezentace. Pro přenos reklamních sdělení je velmi důležitá správná volba reklamních prostředků. Nejvíce se používají následující reklamní prostředky:  televize (celoplošná, místní zpravodajství),  rozhlas (celoplošný, regionální stanice),

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Reklama  tisk (noviny a časopisy s celorepublikovou působností, místní tiskoviny)  Direkt Mail (rozumí se přímá pošta v podobě např. dopisu s nabídkou, pohlednice, letáku, brožury, katalogu, výroční zprávy, apod.),  venkovní reklama (plakáty, reklamní tabule, reklamní skříňky, vývěsní štíty, dopravní prostředky s reklamou, apod.).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Podpora prodeje Podpora prodeje slouží především ke zvýšení objemu prodeje a atraktivity pojistných produktů. Zaměřuje se jak na zprostředkovatele pojištění, tak na uživatele pojistné služby (klienty). Charakteristické faktory ovlivňující podporu prodeje:  Časová omezenost podpory – je realizována pouze v určitém časovém období, nepřesahujícím několik dnů, maximálně týdnů. O tomto časovém úseku bývá klient včas obeznámen.  Participace (spoluúčast) klienta – projevuje se aktivním poptávkovým chováním potenciálního klienta ve vymezeném časovém období.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Nástroje podpory prodeje Nástroje podpory prodeje vůči zprostředkovatelům pojištění:  společná reklamní činnost v nabídce pojistných produktů,  výstavy a prezentace pojišťoven a jejich nabídky pojistné ochrany,  pracovní jednání, pohoštění, večírky apod.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Nástroje podpory prodeje Nástroje podpory prodeje vůči klientům:  Slevy na pojistném v případě vícenásobného pojištění (např. v období přerozdělování pojistného trhu v souvislosti s demonopolizací trhu „zákonného pojištění vozidel“ nabízely pojišťovny, v případě pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a havarijního pojištění klientova vozidla, 10 % slevu na pojištění domácností a staveb).  Slevy na pojistném v případě komplexního pojištění živelních rizik.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Nástroje podpory prodeje  Obchodní slevy pro klienty (realizované na různých stupních obchodní sítě s povolenou výší slevy).  Bonusy v případě bezeškodního průběhu (zcela běžně realizované u tzv. „povinného ručení“ a u havarijního pojištění vozidel).  Drobné reklamní dárky nesoucí jméno pojišťovny (např. kalendáře, diáře, pera, přívěsky na klíče, peněženky, nákupní tašky, trička, čepice, kávové hrnky, apod.).  Soutěže o ceny (pojistné produkty s připojištěním, zájezdy, upomínkové předměty, apod.).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Osobní prodej  Podle P. Kotlera je osobní prodej takovou formou marketingové komunikace, kdy prodejce komunikuje se současnými nebo potencionálními zákazníky s cílem uzavřít s nimi obchod a vytvořit vztah.  Osobní prodej je dvousměrná komunikace mezi prodejcem a zákazníkem osobně, telefonicky, prostřednictvím videokonferencí, internetu či jinými prostředky.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Charakteristika osobního prodeje  Prodej v „kamenné“ prodejně – kde prodávající čeká na příchod kupujícího. Např. prodej obuvi, potravin ale i přepážkový prodej v bankách a pojišťovnách. Prodávající obslouží klienta a popřípadě mu ještě může nabídnout i jiné zboží, produkty atd.  Prodej na tržišti, ve stánku či na ulici „přes stůl“ – tento prodej má určitou výhodu, ač to zboží nepotřebuji, vidím ho, mohu se zastavit a popřípadě koupit. Nevýhoda je nemožnost využít záruky na zboží, neboť prodávající už zítra na daném místě nemusí být.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA  Prodej přímo u zákazníka – jedná se o prodej na dohodnutém místě, např. v jeho bytě, v restauraci, kanceláři či v zaměstnání. Výhoda tohoto prodeje je na straně zákazníka v tom, že je „tady doma, on je tady pán“, je si jistý svým prostředím. Nevýhoda je však v tom, že pokud prodávající bude neodbytný, má zákazník malé šance ukončit prodej a pokud se jedná o prodejce bez „pevné budovy“, tak často nemá kam jít s reklamací.  Náhodný prodej na ulici – prodej novin, časopisů.  Prodej zboží na jiném místě – tzn. že prodávající přijde za zákazníkem do míst, kde provádí jinou činnost a nabízí mu své zboží. Příklad: prodej květin v restauracích nebo nabídka finančních produktů na výstavě květin apod.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Výhoda osobního prodeje na straně klienta  přímá a rychlá cesta ke zboží či službě a rychlá odpověď na konkrétní otázky,  možnost se jen informovat, případně dostat více informací, než by klienta k danému produktu napadlo,  možnost na dané téma diskutovat, porovnávat, nechávat se přesvědčovat,  vyžadovat kvalitu a diskutovat o výši ceny,  odmítnout či přijmout nabídku,  požadovat přizpůsobení produktu požadavkům klienta,  neztrácet čas při nezájmu o danou službu či produkt,  v případě dobré zkušenosti, se klient může příště obrátit přímo na obchodníka.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Výhoda osobního prodeje na straně prodejce  přímá a rychlá cesta ke klientovi,  produkt je upraven „na míru“ klientovi,  možnost argumentovat proč koupit a to hlavně v případě nerozhodnosti klienta, dát klientovi potřebné informace,  ukázat klientovi, že je prodejce ochotný a schopný odpovídat na dotazy a námitky,  možnost připravit se na jednání a překonávání námitek,  reagovat na mimoslovní komunikaci klienta,  ověřit si, zda obchodník rozumí problémům a potřebám klienta,  rychlá zpětná vazba od klienta na prodávané produkty.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Proces osobního prodeje  identifikace a hodnocení potenciálních klientů,  předběžné shromažďování informací o klientovi,  navázání kontaktu s klientem,  prezentace a předvádění produktů,  vyjasnění případných dotazů a námitek,  uzavření obchodu,  péče o klienta po uskutečnění prodeje.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Přímý (direct) marketing  přímý zásilkový marketing (Direct Mail – zasílání propagačních materiálů, dopisů, brožur, apod.),  telemarketing (nabídka pojistných služeb po telefonu),  elektronické nakupování (pojištění přes internet).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Definice Public relations Podle Sama Blacka je „Činnost v rámci vztahů s veřejností uměním a společenskou vědou o tom, jak dosáhnout harmonie s prostředím prostřednictvím vzájemného pochopení, které je založeno na pravdivých a úplných informacích.“

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Nástroje Public Relations  sponzorství,  tiskové konference,  tiskové zprávy,  výroční zprávy,  internet,  call centrum,  lobování.