Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Grafický editor GIMP (13)
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (9)
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Grafický editor GIMP (1)
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vkládání kreslených útvarů
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Grafický editor GIMP (6)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Ing. Bohuslava Vitekerová
Kreslíme vektorovou grafiku (5) Vodicí linky Zarovnávání objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Grafický editor GIMP (2)
Bitmapová (rastrová) grafika
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (9)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Grafický editor GIMP (12)
Vkládání grafických objektů
Vektorové a rastrové grafické programy
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Grafický editor GIMP (5)
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Grafický editor GIMP (5)
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto Úvod Objekty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Princip práce ve vektorovém grafickém editoru Práce s vektorovými obrázky se od práce s rastrovou grafikou velice liší: principem: použitím: Obrázek v podstatě skládáme z jednotlivých jednoduchých tvarů - obdélníků, čtverců, křivek, úseček, textu atd. Výsledkem může být velmi složitý dokument, který je vytvořen jako skládačka z jednotlivých dílků. Jeho tvorba je náročná na trpělivost, ale výsledkem je obrázek, který můžeme libovolně zvětšovat či zmenšovat bez ztráty kvality. Není uložen v paměti počítače jako jednotlivé body, ale jako rovnice křivek. Nelze použít pro digitální fotografie. Vektorové editory se velmi často používají pro návrh a tvorbu drobných dokumentů - letáků, vizitek, plakátů, titulních stránek časopisů atd.

Jak je vytvořena vektorová kresba, vidíte na ukázce:

Příklady programů, které můžeme použít: Corel Draw Adobe Illustrator Inkscape Open Office Draw Zoner Callisto - český program za výhodnou cenu. Ukázky v následujícím textu budou z tohoto programu.

Okno vektorového programu (zde jako příklad program Zoner Callisto)

Základní tvary, základní objekty Na základním panelu nástrojů si vybereme objekt, který chceme nakreslit. Myší vymezíme jeho velikost a polohu. Tuto polohu můžeme měnit, stejně jako pořadí objektů. S vloženými objekty můžeme manipulovat: otáčet je, měnit jejich tvar. Stiskneme nástroj pro výběr objektů (bílá šipka) a poté klikneme na objekt. Poznámka: Zajímavé je použití kláves Shift a Ctrl. Pokud přidržíme při kreslení klávesu Shift, kreslíme objekt ze středu, při stisku Ctrl kreslíme pravidelné objekty.

Praktické cvičení Zkuste vložit do dokumentu objekty a procvičte si úpravu jejich velikosti a tvaru. Příště: Úpravy jednoduchých objektů Použité obrázky: autor materiálu.