KOMERCIALIZACE SPORTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
SPORT A MÉDIA Vztah sportu a médií Sport v médiích a česká veřejnost
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Prezentace SPASS Sponzoring ve sportu Prezentuje: Ing. Maxim Sládek
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ekonomická gramotnost
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta Dopravní Vít Šklebený 1.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ICT triatlon - 5. ročník triatlonu pro pracovníky ICT Račice června 2010.
Formáty TV reklamy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Celkový a mezní produkt
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Management sportu Obsah kurzu pro trenérskou školu – 2. ročník.
Sportovní klub Case study EKOS P10. Typologie sportovních klubů Dle velikosti (počtu členů) –Univerzální organizace (Sokol, Orel,..) –Velké – nad 300.
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Vysílací věž se začala stavět počátkem r. 1955, dokončena za necelý rok s nainstalovanou provizorní anténou pro vysílání na prvním televizním kanále.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
7. Přednáška do předmětu Projektový management ve sportu FSpS MU
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
From Czech Sheeps to You
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Sponzoring.
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Marketingová komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Německý start DVB-T2 Ivo Ferkl Strana
Historie marketingu
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Jak získávat sponzory? Neexistuje žádný „zaručený recept“.
Cenové strategie.
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod

SPORT TV OBCH.

Osa TV - SPORT 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání 1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz Sport umocňuje TV sledovanost TV popularizuje sportovní odvětví S 40. léta TV O

Vznik osy SPORT - OBCHOD 1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa Sport nositelem reklamy Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Od 80. let vznik merchandisingu S 40. léta 60.léta TV O

Komercializace osy TV - sport 2. fáze komercializace sportu Dualismus TV Poptávka převyšuje nabídku TV práva na sportovní obsahy Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv S Sledovanost TV Finance za TV práva TV O

Osa TV - obchod Prodej reklamního času u sportovních obsahů Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Účinná reklama pro obchodní subjekty S TV O

Situace ve 3. tisíciletí Ag Sp Odměny sportovcům Odměny sportovcům S Účinná reklama produktů Vysoká sledovanost TV finance Finance za práva Finance za reklamu zisk Mrch Finance za reklamu TV O Účinná reklama produktů

Situace „menších“ sportů či „velkých“ v regionálním měřítku Odměny sportovcům Sp S Uhrazení vysílání, kontakty Reklama, image Popularizace sportu Finance za reklamu TV O

Zdroje příjmu sportovního klubu regionálního rozměru Sponzoring Příjem ze vstupného Merchandising