KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod
SPORT TV OBCH.
Osa TV - SPORT 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání 1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz Sport umocňuje TV sledovanost TV popularizuje sportovní odvětví S 40. léta TV O
Vznik osy SPORT - OBCHOD 1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa Sport nositelem reklamy Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Od 80. let vznik merchandisingu S 40. léta 60.léta TV O
Komercializace osy TV - sport 2. fáze komercializace sportu Dualismus TV Poptávka převyšuje nabídku TV práva na sportovní obsahy Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv S Sledovanost TV Finance za TV práva TV O
Osa TV - obchod Prodej reklamního času u sportovních obsahů Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Účinná reklama pro obchodní subjekty S TV O
Situace ve 3. tisíciletí Ag Sp Odměny sportovcům Odměny sportovcům S Účinná reklama produktů Vysoká sledovanost TV finance Finance za práva Finance za reklamu zisk Mrch Finance za reklamu TV O Účinná reklama produktů
Situace „menších“ sportů či „velkých“ v regionálním měřítku Odměny sportovcům Sp S Uhrazení vysílání, kontakty Reklama, image Popularizace sportu Finance za reklamu TV O
Zdroje příjmu sportovního klubu regionálního rozměru Sponzoring Příjem ze vstupného Merchandising