Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Mezinárodní obchod a obchodní politika
Tvorba cen v maloobchodě
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Měnová unie : definice  Nezrušitelně fixované měn. kurzy  Vzájemná plná směnitelnost  Úplná liberalizace pohybu kapitálu  Společná měna.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
MEZINÁRODNÍ OBCHOD A VNĚJŠÍ OBCHODNÍ A MĚNOVÁ POLITIKA
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
2.Marketingové prostředí
STADIA EKONOMICKÉ INTEGRACE
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
SOLVIT efektivní řešení problémů na vnitřním trhu EU.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
EKONOMICKÉ INTEGRACE.
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Evropská ekonomická integrace.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Rozvoj a inovace finančních produktů 2016 – změna modelu fungování finančního trhu VŠE, FFÚ Pavel Štěpánek, ČBA.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
N. Witzanyová Lichtenštejnský palác 16. října 2012; obrázky v prezentaci jsou z webu EK ohledně Evropského výzkumného prostoru
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Marketingový plán podniku
Evropa - Stadia Ekonomické Integrace
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Společná obchodní politika
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Společné a koordinované politiky EU
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Distribuční politika klíčová slova
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Základy ekonomie Seminář 10..
Transkript prezentace:

Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví uznávání kvalifikace povinné pojištění motorových vozidel hygienické normy licence na provozování pojišťovacích služeb pasová kontrola systém povinné účasti u sociálního zabezpečení značka CE lhůty pro doručení poštovních zásilek vdovecký důchod založení bankovního účtu kvóta na mléko dominantní postavení na trhu sazba DPH

úkoly: 1. vyhledat v Týdnu v Evropě příklady z „politik“ fungování JVT (4 oblasti fungování) a zamyslet se, jak tyto příklady mohou ovlivnit marketing v podnicích 2. Vyhledat v Týdnu v Evropě příklady zahraničněobchodní politiky EU a zamyslet se, jak tyto příklady mohou ovlivnit marketing v podnicích

Koncepce „zahraničního“ marketingu exportní interkulturální mezinárodní multinacionální globální glokální euromarketing panevropský marketing standardizace marketingu homogenizace potřeb tlak na úspory z rozsahu adaptace obchodní politiky na podmínky jednotlivých trhů vysoká míra kontroly operací kaskádovitý přístup na zahraniční trhy produkt pro domácí trh bez adaptace na zahraniční podmínky krajina původu? sociálně-kulturní odlišnosti přímé zahraniční investice vývoj mezinárodních výrobků standardizované postupy s místní adaptací sociálně-kulturní zóny CD a DVD šampón nábytek zmrzlina auto

3. úkol: přiřadit body v pravém rámečku k bodům v levém rámečku a zdůvodnit

STANDARDIZACE VERSUS ADAPTACE (R.Buzell, 1968) S= „stejné pro každého, stejné vždy, stejné všude“ interkulturální, glokální…mezinárodní MKT globální, euromarketing, panevropský marketing product placement price promotion cíle (strategie), možnosti, náklady…

pro G,EU,PE,MU… standardizace úspora nákladů efektivnější využití zdrojů jednodušší proces plánování vyšší využití inovativních nápadů konzistence MKT strategie/ií (posílení identity značky, familiarita…) standardizace podnikových procesů – kvalita, spolehlivost, cena, dodání – standardizace hodnoty pro zákazníka versus nižší cena (T. Leavitt, 1983) kontrola pro I, GL, …M…..adaptace nedostatečná evidence homogenizace potřeb tržní charakteristiky (xxxxxxxxxxx )

G, MU, EU, PE MKT vysoký stupeň synergie MKT procesů a komplexnosti mezinárodních operací– maximalizace využívání výhody různých měnových kurzů, daní, nákladů na pracovní sílu, znalostí, tržních příležitostí u kontrolovatelných MKT faktorů – standardizace „Think global, act local!“ I, GL, …M…..Ex MKT adaptace kontrolovatelných faktorů vzhledem k pociťovaným rozdílům nekontrolovatelných faktorů přizpůsobování mezinárodních operací, individuálnost MKT procesů v různých zemích domácí mezinárodní multinacionální globální transnacionální

organizace, řízení a „zahraniční“ MKT domácí trh vstup do 1. země -procesy: - změny v O a Ř: - vstup do dalších zemíprocesy: - změny v O a Ř: - panevropský MKT procesy: - změny v O a Ř: -

4.úkol: na příkladu podniku dle vlastního výběru promyslet změnu v procesech a v O a Ř při postupné míře internacionalizace a evropeizace MKT

5. Úkol – z následujících adres vybrat faktory z jednotlivých svobod JVT a zamyslet se, marketing jaké firmy/organizace a jak mohou ovlivnit ska-unie-a-ja-jako-podnikatel/volny-pohyb-zbozi/ ska-unie-a-ja-jako-podnikatel/volny-pohyb-zbozi/ poskytnuti-sluzby-a-volny-pohyb-3340/ poskytnuti-sluzby-a-volny-pohyb-3340/ ories/48/10/# ories/48/10/#