Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
C) Slovní úlohy o pohybu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vánoční – mocniny + bonus
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vy_32_Inovace_44_Zlomky Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1. Matematika pro 8. ročník Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.

Jak postupovat ‒ návod pro použití 1. Hru může hrát až osm družstev (hráčů). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 2. Družstvům (hráčům) jsou předloženy tři otázek či příklady ve třech „náročnostně“, a tedy i bodově (finančně) oddělených třech sekcích. 3. Na úvod určí učitel družstvo (hráče), které vybere první otázku z dané „bodové“ sekce. Tu učitel položí kliknutím na ni v hracím poli. Následující otázky již vybírá vždy družstvo, které správně odpovědělo na otázku poslední. Návrat na hrací plán se uskuteční kliknutím na šipku zpět na snímku s otázkou, příkladem. 4. O odpověď se družstva (hráči) hlásí například zvednutím ruky. Pokud nejrychlejší družstvo (hráč) odpoví správně, částku mu učitel připíše do jeho kolonky na body. Úspěšné družstvo pak pokračuje výběrem další otázky. 5. Správnost odpovědi či postup výpočtu může učitel odtajnit postupným klikáním na smajlíka v pravém horním rohu snímku s otázkou, příkladem. 6. Pokud družstvo hráč odpoví nesprávně, příslušnou částku mu učitel odečte a možnost odpovědi dostává druhé nejrychlejší družstvo. Pokud ani to neuspěje, vše se opakuje a možnost odpovědi dostává další nejrychlejší družstvo v pořadí. Pod jednou z kartiček v každé sekci je ukryt i příklad prémiový. 8. Přednostní právo první odpovědi na prémiový příklad má družstvo (hráč), které odpovědělo nejrychleji a samozřejmě správně na příklad, „pod kterým“ byla „prémie“ ukryta. Pokud toto družstvo správně neodpoví, body se mu neodebírají a možnost odpovědět dostává družstvo jiné, a to již opět v pořadí dle rychlosti přihlášení se. To už ovšem odpovídá opět i s rizikem možnosti odečtu bodů při nesprávné odpovědi 9. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání všech otázek herního plánu či na konci časového limitu stanoveného pro hru na svém kontě nejvyšší částku. Při případné rovnosti může rozhodnout o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“.

1 1 1 2 2 2 Prémie Prémie 3 3 3 Prémie Tabulka otázek: za 100 za 300 Slovní úlohy o pohybu za 100 Slovní úlohy o pohybu za 300 Slovní úlohy o pohybu za 500 1 1 1 2 2 2 Prémie Prémie 3 3 3 Prémie A B C D E F G H

Slovní úlohy o pohybu za 100 Z míst A a B, vzdálených od sebe 315 km, vyjely současně proti sobě dva kamióny. Kamión z místa A průměrnou rychlostí 80 km/h a kamión z místa B průměrnou rychlostí 60 km/h. Kdy a jak daleko od místa B se potkají? s = 315 km , t t, v1=80 km/h v2=60 km/h A B s1 s2 Kamióny se potkají za 2 hodiny a 15 minut, 135 kilometrů od místa B.

Slovní úlohy o pohybu za 100 Z města A vyjelo do města B osobní auto průměrnou rychlostí 82 km/h. Současně vyjelo z města B do města A nákladní auto rychlostí 68 km/h. Vzdálenost obou měst je 210 km. Kdy se obě auta setkají a v jaké vzdálenosti od města A? s = 210 km , t t, v1=82 km/h v2=68 km/h A B s1 s2 Auta se potkají za 1 hodinu a 24 minut, 114 kilometrů a 800 metrů od města A.

Slovní úlohy o pohybu za 100 Za jak dlouho se potkají dva vlaky, které vyjely současně proti sobě ze stanic vzdálených 262,5 km, je-li průměrná rychlost prvního vlaku 65 km/h a druhého 85 km/h. s = 262,5 km , t t, v1=65 km/h v2=85 km/h A B s1 s2 Vlaky se potkají za 1 hodinu a 45 minut.

Slovní úlohy o pohybu za 100 - prémie Dva nákladní vlaky jedoucí průměrnými rychlostmi 60 km/h a 40 km/h vyjely současně ze dvou míst vzdálených 180 km od sebe. Jak daleko od sebe budou půl hodiny před setkáním? s v1=60 km/h , t=0,5 h t=0,5 h, v2=40 km/h A B s1 s2 Půl hodiny před setkáním budou 50 kilometrů od sebe.

Slovní úlohy o pohybu za 300 Ze dvou míst vzdálených 75 km vyjeli současně proti sobě dva cyklisti průměrnou rychlostí 15 km/h. Z jedním z nich vyjel současně i motocyklista rychlostí 50 km/h. Ten jezdil mezi cyklisty tak dlouho než se všichni tři nestřetli. Kolik kilometrů najezdil motocyklista? s = 75 km v1=15 km/h , t1=t h t2=t h, v2=15 km/h A B s1 s2 Motocyklista najezdil 125 kilometrů.

Slovní úlohy o pohybu za 300 Dvě místa jsou vzdálena 30 km. Ve stejnou chvíli vyjel z jednoho z nich cyklista a z druhého vyšel chodec průměrnou rychlostí 5 km/h. S cyklistou se potkal za 90 minut. Jakou průměrnou rychlostí jel cyklista? s = 30 km v1=5 km/h , t1=90 min=1,5 h t2=90 min=1,5 h, v2=x km/h A B s1 s2 Cyklista jel průměrnou rychlostí 15 km/h.

Slovní úlohy o pohybu za 300 Cesta vedoucí z chaty na vrchol hory je 5,85 km dlouhá. Z vrcholu i z chaty vyjdou současně dva turisté, z nich vystupující urazí 50 metrů a sestupující 80 metrů za minutu. Za jak dlouho se potkají? s = 5,85 km , t t, v1=3 km/h v2=4,8 km/h A B s1 s2 Turisté se potkají za 45 minut.

Slovní úlohy o pohybu za 300 - prémie Dva turisté, z nichž jeden ujde za hodinu 4 km a druhý 4,8 km, vyjdou současně v 7:30 hodin ráno proti sobě ze dvou míst A a B, vzdálených od sebe 39,6 km. V kolik hodin se potkají? s = 39,6 km , t t, v1=4 km/h v2=4,8 km/h A B s1 s2 Turisté se potkají ve 12:00 hodin.

Slovní úlohy o pohybu za 500 V 10:45 hodin vyjede z města A nákladní auto průměrnou rychlostí 65 km/h. Proti němu z města B vyjede v 11:15 hodin osobní auto průměrnou rychlostí 80 km/h. Vzdálenost míst A a B je 177,5 km. V kolik hodin a kde se obě auta potkají? Od 10:45 do 11:15 … 30 min = 0,5 h s = 177,5 km v1=65 km/h , t1=t h t2=t-0,5 h, v2=80 km/h A B s1 s2 Auta se potkají ve 12:15 hodin, ve vzdálenosti 97,5 kilometrů od města A.

Slovní úlohy o pohybu za 500 Ze dvou míst vzdálených od sebe 42 km vyrazili proti sobě chodec a cyklista. Cyklista se pohyboval průměrnou rychlostí o 5 m/s větší než chodec a vyjel o 45 min později. Za 1 h 30 min potkal chodce. Určete průměrnou rychlost chodce i cyklisty. 5 m/s = 5.3,6 km/h = 18 km/h s = 42 km v1=x+18 km/h , t1=1,5 h t2=1,5+0,75=2,25 h, v2=x km/h C Ch s1 s2 Chodec se pohyboval průměrnou rychlostí 4 km/h a cyklista rychlostí 22 km/h.

Slovní úlohy o pohybu za 500 Města A a B jsou vzdálena 355 km. Proti sobě z nich vyjedou nákladní auto průměrnou rychlostí 65 km/h a osobní auto rychlostí o 20 km/h větší. Osobní auto vyjelo o 2 hodiny později než nákladní. Za jak dlouho a kde se potkají? s = 355 km v1=65 km/h , t1=t h t2=t-2 h, v2=65+20=85 km/h A B s1 s2 Auta se potkají za 3,5 hodiny od výjezdu nákladního auta a za 1,5 hodiny od výjezdu osobního auta, ve vzdálenosti 227,5 km od místa výjezdu nákladního auta a 127,5 km od místa výjezdu auta osobního.

Slovní úlohy o pohybu za 500 - prémie Dva automobily vyjely současně proti sobě ze dvou měst vzdálených 420 km. Setkaly se po 2,5 hodinách jízdy. Automobil jedoucí z města A ujel za každou hodinu o 6 km více než automobil jedoucí z místa B. Jakou průměrnou rychlostí automobily jely? s = 420 km v1=x+6 km/h , t1=2,5 h t2=2,5 h, v2=x km/h A B s1 s2 Automobily jely průměrnými rychlostmi 81 km/h a 87 km/h.

Použité zdroje Hodiny (Clock) - [cit. 2012-08-13]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-11164.html>. Calculator (Kalkulačka) - [cit. 2012-08-10]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-1985.html>.