Moderní personalistika DS 2009/2010 30. 9. 2009. Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Řízení lidských zdrojů
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Organizační a řídící struktury
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Personální informační systém
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Podniková ekonomika Personální činnost.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Lidé ve službách.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Personální management
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Organizace a organizování podniku
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Personální plánování.
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
Management - Organizování
Management - Organizování
Moderní personalistika I. BLOK
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Moderní personalistika
Informační systémy v personálním řízení
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Personální plán pro podnikatelský plán
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekty MARSL.
Assessment centrum.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Transkript prezentace:

Moderní personalistika DS 2009/

Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)   Optimální využití pracovních sil   Osobní rozvoj zaměstnanců (s cílem využít maximum jejich schopností ve prospěch podniku)   Formování týmů

Východiska –Moderní organizační architektura –Procesní model řízení –Personální procesy

Moderní organizační architektura   Decentralizace   Týmová spolupráce   Outsorcing   Procesní organizace (Dědina, Malý: Moderní organizační architektura, Alfa Publishing 2005)

Liniové, procesní a maticové řízení Řízení projektů   Zásada jediného nadřízeného   Organizační struktury   Vnitřní outsorcing- sdílené služby   Maticová struktura Projektové řízení - -Částečné - -Úplné

Liniová struktura Generální ředitel Vedoucí výroby Technická příprava výroby Dílny Pomocné provozy Vedoucí nákupu Nákup surovin a polotovarů Nákup vedlejších produktů Vedoucí obchodu Prodej hlavní produkce Prodej vedlejších produktů Marketing a OZ Štábní útvary

Maticový model Generální ředitel Vedoucí PM Projektový manažer 1 Projektový manažer 2 Projektový manažer 3 Manažer nákupu Manažer obchodu Manažer výroby Štábní útvary Zaměst nanci nákupu Zaměst nanci obchodu Zaměst nanci výroby

Procesy a činnosti   Opakující se ucelené aktivity skládající se z více činností (zapojení více osob)   Činnost – dílčí aktivita vykonávaná obvykle jednou osobou   Charakteristické znaky procesu – –Vstup – –Výstup – –Vnitřní uspořádání (sled činností) – –Identifikovatelné náklady na proces – –Potřebný čas – –Dokumentace, data – –Vlastník procesu – –Předcházející, související a navazující procesy

Příklad procesního modelu podniku

Příklad struktury personálního procesu Obsazování PM Změny v obsazení PM Uvolňování PM Požadavek na obsazení PM Vyhledání vhodných uchazečů Výběr kandidátů

Strategie podniku –Strategie organizace a její vliv na personál  Kdo jsme  Kam se chceme dostat  Jakou cestou půjdeme –Východiska pro tvorbu strategie  Makroekonomické prostředí – legislativa, podmínky pro podnikání atd.  Mikroekonomické prostředí – obecné trendy, trendy v oboru, vývoj trhu…  Trendy na trhu práce

Personální strategie   Počty a struktura zaměstnanců – –Výchozí x „cílový“ stav   Zdroje pracovních sil – –Vnitřní x vnější   Způsoby pokrytí potřeby pracovní síly – –Interní x Externí (outsorcing) – –Vlastní výchova x volný trh práce

Personální politika   Personální politika definuje filozofii a hodnoty organizace týkající se způsobů jednání s lidmi a z nich odvozené principy očekávaného jednání manažerů při řešení personálních záležitostí. Personální politika tak slouží jako doporučení při vytváření praktických postupů personálního řízení…   Atributy – –Všeobecná akceptovatelnost – –Jednoduchost a srozumitelnost – –Konzistence – –Relativní trvalost

Dílčí personální politiky   P. staffingu (recruitmentu, povyšování a přemisťování, outplacementu)   P. odměňování a benefitů („car policy“)   P. rozvoje LZ (hodnocení, osobního rozvoje, vzdělávání…)   P. interní komunikace a firemní kultury

Personální plánování   Součást podnikového plánu   Vazby „business“ plánu a personálního plánu   Dlouho- středně- a krátkodobé plány   Plánovací cyklus a korekce plánu, controlling   Struktura personálního plánu

Dílčí personální plány   Plán počtu zaměstnanců – headcount   Mzdový plán   Plán vzdělávání   Plány osobního rozvoje (karierní plány)   Plány dovolených   Harmonogramy směn

Informační podpora   Expertní systémy   PIS   ERP