Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
Advertisements

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
The Rolling Stones.
HUDEBNÍ SOUBORY.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Vývoj populární hudby v letech
Ella Fitzgeraldová byla americká jazzová zpěvačka. Za svůj život napsala a nazpívala stovky oblíbených písní. Ella Fitzgerald, též nazývána "First Lady.
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Nela Chalupová.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Člověk jako přírodní a společenská bytost
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
Alexandr Veliký Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Moderní populární hudba
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Typy právní kultury Občanský a společenskovědní základ
Sociologie a společenské vědy Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Jazz.
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
JAZZ A SWING V ČESKÉ HUDBĚ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jazz a swing v české hudbě
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Co je to kantáta a oratorium?
Ella Fitzgeraldová AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Michal Brabec.
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 jazz má dva zdroje, ze kterých čerpá  evropská hudební kultura s vyspělou teorií a dokonalými hudebními nástroji  africká hudební kultura s polyrytmičností, bezprostředností a smyslem pro improvizaci  právě v jižních státech USA, kde na plantážích pracovalo mnoho otroků, byly oba hudební zdroje bezprostředně vedle sebe  právě zde vzniká jazz a jedním z jeho prvních projevů je blues Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

 blues je zajímavá písňová forma  první verš nám něco sděluje (Tam v dáli na těch horách, se mlhy válí celej den)  druhý verš opakuje víceméně totéž (Tam v dáli na těch horách, se mlhy válí každej den)  třetí verš přináší novou informaci (A já tu dřu jak mezek a nemůžu se dostat ven!)  blues se často vymýšlí přímo při hraní, proto možná to opakování, aby byl čas vymyslet, jak to bude dál. ukázkaukázka Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

 tradicí v New Orleansu byly pohřební průvody s hudbou  kapely hrály v průvodech a muzikanti často improvizovali – vždyť mnohdy neuměli ani noty  tato hudba je považována za počátek skutečného jazzu, i když původ tohoto slova asi nikdy nebude vysvětlen  hudebníci z New Orleansu se pak vydali na sever do průmyslových center a šířili novou hudbu ukázkaukázka Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 4

 na počátku 20. st. už oficiálně otroctví neexistovalo, ale pro černé muzikanty nebylo mnoho možností k obživě – hrávali po barech  byli to bílí hudebníci, kteří novou hudbu dokázali zaznamenat do not a proto známe především jejich skladby  ragtime je spojen s klavírem a především melodie Scota Joplina jsou všeobecně známé  ukázkaukázka Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

 právě do Chicaga se vydala celá řada hudebníků z New Orleansu a protože v Chicagu byla nahrávací studia, právě zde se objevují první oficiální nahrávky jazzových kapel  v Chicagu hraje také legenda jazzu – Louis Armstrong, mezi zpěvačkami září Bessie Smith, zpívající nenapodobitelně blues (zemřela, protože ji po automobilové nehodě nechtěli jako černošku přijmout v nemocnici pro bílé) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů