Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Digitální učební materiál
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
Pythagorova věta užití v prostoru
Povrch krychle a kvádru
7. třída Hranoly 1.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Rotační válec Síť, povrch, objem
síť, objem, povrch opakování
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Objem hranolu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBJEM TĚLESA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Povrch a objem koule Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Objemové jednotky a jejich převody
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch kvádru a krychle
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Převody jednotek objemu
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
Procenta jako přímá úměrnost
Převody jednotek obsahu
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek objemu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Převody jednotek objemu
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Matematika pro 8. ročník Objem hranolu.

Objem hranolu Máme k dispozici 40 kostek s hranou 1 dm, tzn. jednotkové krychle o objemu 1 dm3.

V = a . a . a V = 1 . 1 . 1 V = 1 dm3 Objem hranolu 1 dm 1 dm 1 dm Máme k dispozici 40 kostek s hranou 1 dm, tzn. jednotkové krychle o objemu 1 dm3. V = a . a . a 1 dm V = 1 . 1 . 1 V = 1 dm3 1 dm 1 dm

Objem hranolu Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle.

Objem hranolu Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Jaký objem mají jednotlivé hranoly?

Objem hranolu Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Jaký objem mají jednotlivé hranoly? 1 dm3 2 dm3 4 dm3 4 dm3 8 dm3 5 dm3 6 dm3 4 dm3 3 dm3 3 dm3

Objem hranolu Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Který z hranolů má největší objem a na čem tedy objem hranolu závisí a jak? 1 dm3 2 dm3 4 dm3 4 dm3 8 dm3 5 dm3 6 dm3 4 dm3 3 dm3 3 dm3

Objem hranolu Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Který z hranolů má největší objem a na čem tedy objem hranolu závisí a jak? 1 dm3 2 dm3 4 dm3 4 dm3 8 dm3 5 dm3 6 dm3 4 dm3 3 dm3 3 dm3

Objem hranolu Objem hranolu závisí na obsahu podstavy, Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Který z hranolů má největší objem a na čem tedy objem hranolu závisí a jak? 8 dm3 Objem hranolu závisí na obsahu podstavy, a to přímo úměrně. To znamená, že kolikrát se zvětší obsah podstavy, tolikrát se zvětší i objem hranolu stejné výšky.

Objem hranolu Objem hranolu závisí na obsahu podstavy, A nyní ze stejných kostek poskládáme hranoly o stejném obsahu podstavy, dejme tomu 4 dm2, ale různé výšce. Z daného počtu kostek (krychliček) poskládáme různé hranole, ovšem jen na výšku jedné krychle. Který z hranolů má největší objem a na čem tedy objem hranolu závisí a jak? Objem hranolu závisí na obsahu podstavy, a to přímo úměrně. To znamená, že kolikrát se zvětší obsah podstavy, tolikrát se zvětší i objem hranolu stejné výšky.

Objem hranolu A nyní ze stejných kostek poskládáme hranoly o stejném obsahu podstavy, dejme tomu 4 dm2, ale různé výšce. Jaký objem mají nyní jednotlivé hranoly? 16 dm3 12 dm3 8 dm3 4 dm3

Objem hranolu A nyní ze stejných kostek poskládáme hranoly o stejném obsahu podstavy, dejme tomu 4 dm3, ale různé výšce. Který z hranolů má tedy tentokrát největší objem a na čem nyní objem hranolu závisí a jak? 16 dm3 12 dm3 8 dm3 4 dm3

Objem hranolu Objem hranolu závisí na výšce hranolu, A nyní ze stejných kostek poskládáme hranoly o stejném obsahu podstavy, dejme tomu 4 dm3, ale různé výšce. Který z hranolů má tedy tentokrát největší objem a na čem nyní objem hranolu závisí a jak? Objem hranolu závisí na výšce hranolu, a to také přímo úměrně. To znamená, že kolikrát se zvětší výška hranolu, tolikrát se zvětší i objem hranolu o stejném obsahu podstavy. 16 dm3

Objem hranolu Tak a nyní si dáme to, co jsme s kostkami zjistili, dohromady. Objem hranolu závisí na obsahu podstavy, a to přímo úměrně. Objem hranolu závisí na výšce hranolu, a to také přímo úměrně. V = Sp . v Sp je obsah podstavy hranolu v je výška hranolu

Objem hranolu V = Sp . v

Objem hranolu Příklad: Vypočítej objem hranolu na obrázku.