Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 4. cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Co je nového v ZWCAD ? Vývojový tým ZWCAD+.
Microsoft 4. Windows Live Messenger. Co je to Messenger ? Nástroj pro komunikaci s přáteli Textová komunikace formou chatu Videokomunikace přes.
Tutoriál Stahování eBooks ~ Podrobný průvodce prvním stahováním
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Tvorba www stránek VLOŽENÍ OBRÁZKŮ ICT 4.ročník. Vložení obrázku OBRÁZEK NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH Binární data – ukládáme do samostatných složek (IMAGE,
Vzhled prezentace - šablony
Tvorba webových stránek II. Odkazy, obrázky, seznamy.
Adobe Dreamweaver CS4 Ing. Martin Dosedla.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Formuláře v MS Word 2007 Martin Lubas xlubm
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Textový procesor (MS Word)
Anotace Žák se seznámí s víceúrovňovým číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci víceúrovňové.
DHTML Jan Felger. Kapitola 0: Základní tagy Základy HTML © Jan Felger 2005 Úvod Tato prezentace zobrazuje pouze zcela základní minimum znalostí, které.
Power Point– sestavujeme prezentaci
CSS – float a clear Mgr. Lenka Švancarová. CSS – float Vlastnost určuje obtékání prvku. Hodnoty:  right – prvek bude zarovnán vpravo, okolní obsah stránky.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Stručný průvodce vytvářením GUI v Python / Tk
In Design - doplňky Ořezové cesty Vodící linky Knihovny Vzorník Kniha
Grafický editor GIMP (6)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Autor: Jakub Černek jakub(zavináč)cernek.cz µŠkolení Efektivnějšího využívání PowerPointu 2003.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 3. cvičení.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
Stručný průvodce vytvářením GUI v Tk
Otevření fotografie v programu Adobe Photoshop Stručný popis otevření fotografie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Integrovaný regionální knihovní systém 3. generace Ing. Petr Štefan, Kp-sys s.r.o. Pardubice.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Vzdělávací technologie Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Hypertextový odkaz Program nabízí možnost jako všechny aplikace OFFICE svázat libovolný text s jinými soubory či snímky. 1)Označíme libovolný text 2) a)
Internetové publikování Doc. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. místnost: A-72a tel.: 4222, 4167 (sekretariát ústavu 111)
Windows Presentation Foundation Resources. Resources Styly a všechny typy šablon bývají definovány jako resouces Opakované použití Čitelnost kódu Možnost.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhranícvičení Martin Němec A
31/07/20151 Uživatelské rozhraní (13) Pro standardní akce používat standardní dia- logová okna: –otevření souboru – OpenFileDialog –uložení souboru – SaveFileDialog.
Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní. knihovna Qt Trolltech (1994) v Oslu (Norsko) vytváří grafické uživatelské rozhraní (GUI) pro C++ multi-platformová.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 2. cvičení.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 8. cvičení.
Rezervační systém v prostředí XUL Zdeněk Novák, Petr Ondrejka.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Uživatelský software 1./2 A4 kabinet Aut – suterén / 15 cvičení (4 témata) - na konci.
Delphi – práce se základními komponentami (2. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008B Orbis pictus 21. století.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Portlety, navigace a personalizace UIS Milan Šorm.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
školák Piš a sdílej své sešity, jednoduše, rychle, v pohodě.
Přehled pro vytvoření šablony
EU_12_sada1_01_Inf_Úpravy obrázků 1_Šeb
Základní nastavení Adobe Photoshop
Filtry v Adobe Photoshop
Grafický editor GIMP (6)
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII.
Inf Formáty grafických souborů
EU_12_sada1_02_Inf_Úpravy obrázků 2_Šeb
Resources-multijazykové prostředí
Grafický editor GIMP (6)
Nový dokument v Adobe Photoshop
Transkript prezentace:

Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 4. cvičení

Praktická úloha  Pro cvičení opět můžete použít šablonu, na které se budeme dále seznamovat s jazykem Python a grafickou knihovnou TK.  Design si můžete upravit libovolně podle sebe. Pokuste se vyzkoušet různé prvky, včetně nastavení jejich vlastností.

Popis foto Jedná se o jednoduchý „popisovač obrázků“, funkčnost si na cvičeních a pak i samostatně můžete libovolně rozšířit. Data ukládejte jednoduše např. do textového souboru. sab_popisfoto.py

Popis foto

Popis foto – chování

Menu self.menubar = Menu(master) master.config(menu=self.menubar) self.menubar.add_cascade(label="File", menu=self.filemenu) self.menubar.add_cascade(label="Edit", menu=self.editmenu) self.filemenu = Menu(self.menubar, tearoff=0) self.filemenu.add_command(label="Neco", command=self.neco) self.filemenu.add_separator() self.filemenu.add_command(label="Quit", command=master.quit) self.editmenu = Menu(self.menubar, tearoff=0) self.editmenu.add_command(label="Nic", command=self.nic) self.filemenu.entryconfig(1, state=DISABLED)

CheckButton self.we = StringVar() self.c1 = Checkbutton(master, text="Bold", variable=self.we, onvalue="bold", offvalue="normal", command=self.com) self.c1.pack(side="left") self.c1.select() self.c1.deselect()

Text self.txt= Text(master, width=50, height=5 ) self.scrol = Scrollbar(master) self.scrol.pack(side=RIGHT, fill=Y) self.txt.pack(expand=1, fill=BOTH) self.txt.focus_set() self.scrol.config(command=self.txt.yview) self.txt.config(yscrollcommand=self.scrol.set)

Zápis do souboru soubor = open("data.txt","a") #a,w,r soubor.write("test\n") soubor.close()

root=Tk() bu=Button(root, text="Tlačítko") bu.pack() other = Toplevel() other.resizable(width=FALSE, height=FALSE) other.title('Foto') bu=Button(other, text="Konec") bu.pack() Nové okno

import tkFileDialog soubor = tkFileDialog.askopenfile( parent=root, title='Vyberte soubor', filetypes=[('all files', '.*'),('gif files', '*.gif')]) if soubor != None: self.other = Toplevel() #nazev souboru soubor.name File dialog import tkinter.filedialog soubor = tkinter.filedialog.askopenfile(…)

… photo = PhotoImage(file="auto1.gif") ca = Canvas(root, width=photo.width(), height=photo.height()) ca.create_image(0,0, anchor=NW, image=photo) ca.pack() … Canvas, Image

… li = Listbox(master, width=15, height=3) la = Label(master, text="nic", foreground="red") li.insert(0, "Tatra", "Areo", "Skoda") la.pack() li.pack() li.bind(" “, liTakeOver) def liTakeOver(self, event): la.configure(text=li.get("active")) Listbox

… self.sc = Scale(root, orient="horizontal", length=200, fr=0, to=100, tickinterval=20, command=self.scgetval) self.sc.pack() self.sc.set(50) def scgetval(self, val): self.la.configure(text=val) Scale

Dopracujte prosím funkčnost a vzhled aplikace, kterou si libovolně můžete rozšířit. Děkuji za pozornost.