Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A1047 +420 597 32 4438

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Stručný průvodce vytvářením GUI v C++/Qt
P ROJEKT A PLIKACE VÝVOJOVÝCH TECHNIK V YUŽITÍ QT PORTU PRO A NDROID APLIKACE MONITORUJÍCÍ SÍŤOVÁ ROZHRANÍ Autor: Jan Dvořan.
Proxy. Definice  zástupce nebo náhradník za dotyčný objekt  proxy i zastoupený objekt dědí od stejného interfacu  proxy kontroluje přístup k objektu.
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
Workflow Foundation Základy a architektura
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
1NPRG054 Vývoj vysoce výkonného software /2013 David Bednárek Domácí úkol.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Programování v C++ Cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
Chain of responsibility Martin Malý prezentace na předmět Návrhové vzory (PRG024) na MFF UK
EXposer Prezentace projektu k předmětu X36PMT. eXposer2 Obsah prezentace  Úvod  Forenzní analýza počítačů  Cíl projektu  Zvolená implementace  Role.
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Adapter. Adapter – pojem Součástka navržená k propojení dvou „nekompatibilních“ zařízení Definice slova podle Cambridge Advanced Learner's Dictionary:
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
Dependency injection Předávání závislostí Petr Kalivoda
6. cvičení Polymorfismus
PB161 Právo friend, přetěžování operátorů, přetypování PB161 | Friend, operátory PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Memento. Obnovení operačního systému ( Windows | Linux...) Všichni víme, co jsou transekce v databázi Memento – zálohování databáze.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
Transparentní modelování a provádění procesů Michael Juřek Software Architect Microsoft s.r.o.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Vývoj Android Aplikace
Principy OOP Objektově orientované programování vychá-zí ze třech základních principů (rysů): zapouzdření (encapsulation) dědičnost (inheritance) polymorfismus.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
OPERAČNÍ SYSTÉMY ICT – Mgr. Milan Šimek. Nejznámější operační systémy DOS – textové rozhraní OS/2 – podobný Windows, ovládán hlasem UNIX – stabilní, otevřený,
FEL Komunikátor. Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java.
INFORMATIKA 8 Windows do r III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Microsoft SQL server Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Visual Basic - programování
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhranícvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní. knihovna Qt Trolltech (1994) v Oslu (Norsko) vytváří grafické uživatelské rozhraní (GUI) pro C++ multi-platformová.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Bezpečnostní popisovače ACL. Popisovač zabezpečení  Popisovač zabezpečení – sada informací o řízení přístupu - zabezpečení, spojené se zabezpečeným objektem.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Počítače a programování 2
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
Vývoj mobilních aplikací a jejich výhody
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E PŘEDNÁŠKA 3
Abstract Factory.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OPERAČNÍ SYSTÉMY ICT – Mgr. Milan Šimek.
Oblast platnosti identifikátoru (1)
Bridge.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A

Náplň cvičení: Úloha pro toto cvičení, vytvoření kalkulačky v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 a s použitím knihovny Qt

knihovna Qt Trolltech (1994) v Oslu (Norsko) vytváří grafické uživatelské rozhraní (GUI) pro C++ multi-platformová GUI C++ knihovna, určena pro vývoj aplikací (Unix/X, Windows) Signály a sloty Meta Object Compiler - MOC

Qt Designer by Trolltech

Dokumentace:

Signály a sloty

class Priklad1 { public: Priklad1(); // konstruktor int hodnota() const { return _hodnota; } void nastavHodnotu( int ); private: _hodnota val; };

Signály a sloty class Priklad1 : public QObject { Q_OBJECT public: Foo(); int hodnota() const { return _hodnota; } public slots: void nastavHodnotu( int ); signals: void hodnotaZmenena(int); private: int _hodnota; };

Signály a sloty void Priklad1::nastavHodnotu( int h ) { if ( h != _hodnota ) { _hodnota = h; emit hodnotaZmenena(h); } // signál: hodnotaZmenena

Signály a sloty Priklad1 a, b; // definice dvou objektu dedicich z QObject //prirazeni signalu connect(&a, SIGNAL(hodnotaZmenena(int)), &b, SLOT(nastavHodnotu(int))); b.nastavHodnotu( 11 ); // a == není definováno b == 11 a.nastavHodnotu( 79 ); // a == 79 b == 79 b.hodnota();

Meta Object Compiler-MOC Vytváření provázání mezi C++ a knihovou QT MOC soubory provádí inicializaci a převod meta objektů, zpracovává např. základní informace o objektech, jménech signálů a slotů, apod. musí být zkompilován společně s ostatními soubory v projektu. soubor.h moc_soubor.cpp moc calculator.h –o moc_calculator.cpp projekt v MS Visual Studiu 2005

Použití QString v Qt QString s = display->text(); display->setText((QString) &c);

Použitá literatura Dokumentace ke knihovně Qt : Příklad převzaty z :