Jan Baborák, Eva Svobodová, Dominik Tělupil Supervizor: Jaromír Kukal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

PRIPO Principy počítačů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
K-mapa: úvod a sestavení
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Funkce.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Shrnutí P6 Algoritmus řešení SR vázaného tělesa (vazby NNTN)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Seminář – Základy programování
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Digitální učební materiál
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
LOGICKÉ ŘÍZENÍ GEORGE BOOLE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Regrese Aproximace metodou nejmenších čtverců
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Přesné převedení diferenciální rovnice na rovnici diferenční
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Shrnutí P5 Pro vazby NNTN platí: d) posuvná Uvolnění a) podpora
Dominik Šutera ME4B. NOR NAND je způsob grafického vyjádření příslušnosti prvků do množiny a vztahů mezi množinami.
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Kombinačne logické funkce
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Kombinační logické funkce
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Jednotky Číselné soustavy
Kombinační logické funkce
Kvadratické nerovnice
Ryze kvadratická rovnice
Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení III. – Viètovy vzorce
1 5. jednání Národního kulatého stolu k maturitní zkoušce 14. ledna 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
RISKUJ ! soutěží tři skupiny (určíme pořadí) pořadí volby je dáno číslem skupiny na odpověď mají skupiny limit 3 minuty za správnou odpověď si zapisují.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Základní pojmy v automatizační technice
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Nerovnice v součinovém tvaru
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Grafické řešení kvadratických nerovnic
Soustava lineárních nerovnic
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Transkript prezentace:

Jan Baborák, Eva Svobodová, Dominik Tělupil Supervizor: Jaromír Kukal Logické rovnice Jan Baborák, Eva Svobodová, Dominik Tělupil Supervizor: Jaromír Kukal

Cíle Seznámení s problematikou Procvičení Booleovy algebry a Hornova tvaru formule Osvojení převodu logických hádanek na soustavu lineárních nerovnic Řešení logických hádanek Zisk dovedností při práci s Řešitelem v Excelu

Buď budu hlasovat proti B, nebo budu hlasovat s většinou. Logické rovnice Buď budu hlasovat proti B, nebo budu hlasovat s většinou. B A C Z rovnosti funkcí vytvoříme logické pravidlo ekvivalence těchto funkcí

Báze znalostí v Hornově tvaru Soustava logických rovnic v konjunktivní normální formě (součinu součtů) Antecedent - příčina Konsequent - důsledek Nulový antecedent Nulový konsequent

Konverze na lineární nerovnice Pravidlo v Hornově tvaru Negaci pravidla využijeme k převodu na nerovnici

Využití Řešitele Výrazně usnadňuje řešení (nejen logických) rovnic Jeden z nástrojů v Excelu Výrazně usnadňuje řešení (nejen logických) rovnic Jeho užívání je intuitivní Toleruje jisté nepřesnosti ze strany uživatele

Poctivci a padouši Zadání: Předpokládejme, že každý obyvatel je buď poctivcem, který mluví vždy pravdu, nebo padouchem, který vždy lže. Předpokládejme, že máme tři obyvatele ostrova, A, B, C. A a B prohlásí: A: Všichni jsme padouši. B: Právě jeden z nás je padouch. Dá se určit, co je B? Dá se určit, co je C? Řešení soustavy logických rovnic: Výsledek: Aby byly všechny možnosti splněny, A musí být padouch, C musí být poctivec, o B nedokážeme rozhodnout

Pokrývání křížky Snažíme se pokrýt pole 3×3 co nejméně deskami ve tvaru kříže,desky se mohou překrývat Zápis pro střed desky v každém bodě Ve tvaru nerovnice zadáme do Excelu a zjistíme výsledek

Kolik dam ? Sestavení obecné podmínky  Převedení do Hornova tvaru  Klasická úloha : Kolik dam se vejde na šachovnici tak, aby se vzájemně neohrožovaly ? Řešení „ručně“ Řešení pomocí Excelu Sestavení obecné podmínky  Převedení do Hornova tvaru  Převedení na lineární nerovnici  Zadání požadavků do Řešitele

Shrnutí Logickými rovnicemi je možné řešit mnohé logické úlohy a hádanky, například Sudoku Je nutné věnovat pozornost správnému přepisu zadání do rovnic Logické rovnice jsou jednoduše řešitelné za pomoci výpočetní techniky, například nástroje Řešitel v Excelu

Děkujeme za pozornost