PR (nejen) v bance 26. února 2008, TopSeC ESF MUNI, Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Pro tebe Někdo na tomto světě tě miluje tak moc, že by pro tebe zemřel.             
Jiří Hlavenka Ecommerce forum Brno, Jenom ten sex tam chybí.
Změníme Váš úhel pohledu 360°advertising. Umístit reklamu je důležité Děláte svoji práci dobře, možná dokonce skvěle ! Ale ví to o Vás Vaši potenciální.
Zásady pozorování a vyjednávání
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
On-line řešení Vašich tiskovin. Dnešní trendy v produkci dokumentů  Kratší životní cyklus dokumentů  Menší tiskové objemy ale více druhů  Krátké dodací.
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Clever spokesman aneb jak chytře na novináře Ladislav ŠTICHA.
Marketingová komunikace
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Komunikace s rodiči.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Environmentální etika uvedení do problému. Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
Arts marketing Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44/207
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - SEMINÁŘ ING. JIŘÍ BARTA Operační program.
Tisková konference 13. dubna 2016 Program  – Prezentace ke Světovému dni investičních fondů Jana Brodani, výkonná ředitelka AKAT 
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
KŘESŤANSTVÍ AKTIVITY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
KŘESŤANSTVÍ AKTIVITY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Jak na PR (absolutní základ)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Projekty MARSL.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Média - jak s nimi a jak na ně?
Typ klienta.
Marketingová komunikace
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
kvalitní zákaznický servis
Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference
Název společnosti Obchodní plán.
Transkript prezentace:

PR (nejen) v bance 26. února 2008, TopSeC ESF MUNI, Brno

® 2006 Company Confidential 2 Hlavní rozdíly mezi PR a reklamou Reklama Máte to pod kontrolou x Kdo věří reklamě? –kontrolujete, co se řekne –kontrolujete, jak se to řekne –kontrolujete, komu se to řekne –kontrolujete, kdy se to řekne (zveřejní) –kontrolujete, jak často se to řekne –platíte za to jasně danou a měřitelnou cenu PR (zúženě media relations) Pod kontrolou to nemáte x Lidé tomu ale věří. (psali to přece v novinách) –nemáte žádnou kontrolu jako při reklamě –podstatně nižší náklady, větší úsilí a více času –má větší kredibilitu –horší měřitelnost výsledků

® 2006 Company Confidential 3 Čemu lidé věří? Zdroj:Edelman Annual Trust Barometer 2009

® 2006 Company Confidential 4 Čemu lidé věřili před 5 lety? Zdroj: Edelman Annual Trust Barometer January 2004

® 2006 Company Confidential 5 Zaplatit inzerci nebo investovat do PR? Zdroj: Edelman Building Trust Special Report March 2003

® 2006 Company Confidential 6 Struktura příjmů PR agentur podle činnosti

® 2006 Company Confidential 7 Různé a různorodé vztahy Firma – médium Klient - agentura Agentura – médium Firma – novinář Agentura – novinář A tak dále…

® 2006 Company Confidential 8 Desatero komunikace 1) Sledujte informační zdroje 2) Analyzujte je 3) Budujte PR strategie 4) Dávejte o sobě vědět 5) Nebojte se médií 6) Udržujte neformální vztahy s médií 7) Myslete na krizi 8) I skandál (někdy) pomůže 9) PR nejsou jen média 10) Použijte PR jako multiplikátor

® 2006 Company Confidential 9 Desatero mluvčího 1) Předat jedno hlavní stanovisko, jeden názor, žádná osobní stanoviska 2) Nelhat – mluvit pravdu, ale celou pravdu? 3) Mluvit sám za sebe 4) Zdvořilost 5) „Bez komentáře“ ani náhodou, odpovědět na všechny otázky 6) Nejen „ano“ a „ne“, ale také „co“ a „proč“ 7) Nepřehánějte – s chválením i odhalováním nedostatků 8) Uvádějte pouze fakta, nezaručené zprávy nekomentujte 9) Vše, co říkáte, může být použito proti vám 10) Musí Vás to bavit

® 2006 Company Confidential 10 Jak tedy komunikovat s médii? Nedělejte chyby, buďte kreativní, respektujte pravidla a pak můžete uspět!

® 2006 Company Confidential 11 Uděláme tiskovku? Nechytněte se do pasti! Určitě jste společnost, o níž se píše i bez (PR) přičinění? Určitě máte dost silné téma na prezentaci novinářům face to face? Určitě máte důvod, proč jim dát možnost k otázkám?

® 2006 Company Confidential 12 Existují i jiné možnosti komunikace Individuální komunikace - získává na významu, stoupá počet komunikátorů a pořádaných akcí = důležitý je osobní kontakt; pravidelnost Komunikace = nejen, když chcete něco publikovat. Kulaté stoly - možnost složitějších témat, nutnost témat zajímavých, potřeba vystihnout správného novináře, nebojte se poradit se, nezaměňujte s tiskovou konferencí - menší prostory, nemasová účast novinářů, širší spektrum mluvčích, volná diskuse. Interview - připravenost, dostatečné množství zajímavých informací v zásobě, dostatek času, dostatek trpělivosti, znalost novináře a jeho média, vysoká odborná i komunikační úroveň. Neformální setkání - komorní a přátelské prostředí, malé překvapení, připravenost komunikovat, dodržovat zásady komunikace s novinářem, nepožadovat okamžitou publikační odezvu A jiné…

® 2006 Company Confidential 13 Novinář je klient!? PR agentura i in-house mají 2 zákazníky jeden platí income-fee/výplatu x druhý dává práci

® 2006 Company Confidential 14 Nelze jenom brát, musíte i dávat. reaktivní komunikace je základ, proaktivní je bez ní velmi obtížná být k dispozici – dostupný telefon a deadline je svatá nebo domluva předem já jsem nebyl(a) a tak jsem nevěděl(a)… bezobsažná mantra nepotěší na konkrétní otázku konkrétní odpověď (když to jde) nespamujte redaktory dobrý den, pane Vlček familiárnost bez příčiny autorizace není prostor pro psaní advertoriálu když zlobí, zatlačíme všechny cesty vedou do…

® 2006 Company Confidential 15 Bez práce nejsou (mediální) výstupy každý typ média má jiné požadavky někde se to uchytí… načasování zprávy schválení od klienta cizí slovo tiráž + Jak „to“ vlastně vypadá? zastaralé databáze

® 2006 Company Confidential 16 Které formy PR/komunikace se využívají? Zdroj: Průzkum APRA Monitor 2008

® 2006 Company Confidential 17 Kdo v PR udává takt? Zdroj: Průzkum APRA Monitor 2008

® 2006 Company Confidential 18 Jak platit PR agenturu? Zdroj: Průzkum APRA Monitor 2008

® 2006 Company Confidential 19 PR v ČR - několik oborových organizací: Asociace Public Relations Agentur Komora Public Relations PR Klub Klub tiskových mluvčí Iniciativa zadavatelů za etické PR - oborová klání: Česká cena za Public Relations Cena Merkur Tiskový mluvčí roku