Souhrnné opakování - příklady k procvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Operace s lomenými výrazy
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Vlastnosti sčítání a odčítání
Odmocniny SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Náročnější úpravy algebraických výrazů
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
VÝRAZY V ÚLOHÁCH AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena na osvojení.
Převody jednotek objemu,
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Zlomky – usměrňování zlomků, porovnávání zlomků
Násobení lomených výrazů
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
MATEMATIKA Úhel a jeho velikost.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
Dělení mnohočlenu jednočlenem
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
ÚMĚRA SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
INTERVALY SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Převody jednotek délky, obsahu
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Mocniny s celočíselným exponentem
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DRUHá a třetí odmocnina
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Vlastnosti násobení a dělení
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Dělení mnohočlenu dvojčlenem
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ MOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ ODMOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
Lomené výrazy – smysl výrazu
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Složené lomené výrazy SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Absolutní hodnota reálného čísla
Číselné obory-racionální a iracionální čísla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
KONDENZÁTOR Autor Mgr. Libor Vakrčka Anotace Prezentace PowerPoint – výklad, výpočet, samostatná práce, zkoušení, DÚ, opakování Očekávaný přínos Pomocí.
Transformace napětí, proudu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
P-N přechod SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Křížovka - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transformátor SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Souhrnné opakování - příklady k procvičení Autor Mgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena na osvojení pojmů lomený výraz, vytýkání, mnohočleny. Výukový materiál slouží k procvičení sčítání, odčítání a násobení mnohočlenů, vytýkání, sčítání a odčítání lomených výrazů. Žáci si své vědomosti ověří samostatně na daných příkladech a následně zkontrolují správnost výpočtů. Očekávaný přínos Žák si procvičí a ověří své znalosti při práci s lomenými výtazy. Tematická oblast Výrazy a jejich úpravy Téma Souhrnné opakování - příklady k procvičení Předmět Matematika Ročník Druhý Obor vzdělávání Učební obory Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Název DUM Š21_S3_20_Souhrnné opakování - příklady k procvičení Datum 31.10.2013 SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj

Sečtěte a) ̶ 8a2bc – 4ab2c + 5a2bc + abc2 + 4ab2c = b) ̶ 0,9m2 + 0,7m + 0,5m2 + 0,3m + 1,4m2 – m = c) ̶ p2q + 4 1 2 – 3p3q + p2q + 5,5 + 3p3q = d) 0,8u2vz + 0,2u2vz− 1 2 uv2z – u2vz + 0,5uv2z = e) 5ab – 4a2b2 – 8ab2 + 3ab – ab2 – 4a2b2 = f) 23x2yz + 10xyz2 – 15x2yz – xyz2 + 2x2yz + xyz2 =

Řešení a) ̶ 8a2bc – 4ab2c + 5a2bc + abc2 + 4ab2c = - 3a2bc + abc2 b) ̶ 0,9m2 + 0,7m + 0,5m2 + 0,3m + 1,4m2 – m = m2 c) ̶ p2q + 4 1 2 – 3p3q + p2q + 5,5 + 3p3q = 10 d) 0,8u2vz + 0,2u2vz− 1 2 uv2z – u2vz + 0,5uv2z = 0 e) 5ab – 4a2b2 – 8ab2 + 3ab – ab2 – 4a2b2 = 8ab – 8a2b2 – 9ab2 f) 23x2yz + 10xyz2 – 15x2yz – xyz2 + 2x2yz + xyz2 = 10x2yz + 10xyz2

Násobte a) 5(p – q + 2) = b) 1 3 (3m + 5n – 1) = c) (a2 – 3a + 1) ∙ a = d) (3c2 – 4c + 7) ∙ 2c2 = e) (2r2 + 3rs – s2) ∙ rs = f) (1 + 3a2x – 4ax3)( ̶ 5ax) =

Řešení a) 5(p – q + 2) = 5p – 5q + 10 b) 1 3 (3m + 5n – 1) = m + 5 3 n – 1 3 c) (a2 – 3a + 1) ∙ a = a3 – 3 a2 + a d) (3c2 – 4c + 7) ∙ 2c2 = 6c4 – 8c3 + 14c2 e) (2r2 + 3rs – s2) ∙ rs = 2r3s+ 3r2s2 – rs3 f) (1 + 3a2x – 4ax3)( ̶ 5ax) = -5ax - 15a3x2 + 20a2x4

Vytkněte a) 2ab + 2ac + 4ad = b) ab2 – abc2 + 5ab = c) 5rs + 20s + 10r = d) 10u2 – 10v2 = e) 24a – 12b + 36 = f) 5c2 – 2c2d =

Vytkněte a) 2ab + 2ac + 4ad = 2a(b + c + 2d) b) ab2 – abc2 + 5a2b = ab(b - c2 + 5a) c) 5rs + 20s + 10r = 5(rs + 4s + 2r) d) 10u2 – 10v2 = 10(u2 – v2) = 10(u - v)(u + v) e) 24a – 12b + 36 = 12(2a – b + 3) f) 5c2 – 2c2d = c2 (5 – 2d)

Sčítání a odčítání lomených výrazů a) 1−𝑎 𝑎+1 − 1 𝑎+1 + 2𝑎 𝑎+1 = b) 𝑧+5 4𝑧−1 + 5−𝑧 1−4𝑧 = c) 𝑥−3 𝑥+3 + 2 𝑥 = d) 𝑥 𝑥−6 − 3 𝑥+6 + 𝑥 2 𝑥 2 −36 =

Řešení a) 1−𝑎 𝑎+1 − 1 𝑎+1 + 2𝑎 𝑎+1 = 1−𝑎−1+2𝑎 𝑎+1 = 𝒂 𝒂+𝟏 b) 𝑧+5 4𝑧−1 + 5−𝑧 1−4𝑧 = 𝑧+5 4𝑧−1 − 5−𝑧 4𝑧−1 = 𝑧+5−5+𝑧 4𝑧−1 = 𝟐𝒛 𝟒𝒛−𝟏 c) 𝑥−3 𝑥+3 + 2 𝑥 = 𝑥 2 −3𝑥+2𝑥+6 𝑥(𝑥+3) = 𝒙 𝟐 −𝒙+𝟔 𝒙(𝒙+𝟑) d) 𝑥 𝑥−6 − 3 𝑥+6 + 𝑥 2 𝑥 2 −36 = 𝑥 2 +6𝑥−3𝑥+18+ 𝑥 2 𝑥−6 𝑥+6 = 𝟐𝒙 𝟐 +𝟑𝒙+𝟏𝟖 𝒙 𝟐 −𝟑𝟔

Zdroje Literatura: CALDA, E. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vydání. Praha: Prometheus, 2002. 239 s. ISBN 80-7196-253-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Závrská.