Definice hmoty Vzorem (pravzory, pralátka…) Identifikací (redukce na známou vlastnost) Gnoseologicky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Advertisements

Limita funkce. Koncentrace 137Cs v odpadním kanálu jaderné elektrárny se v časovém intervalu (t1, t2) řídí rovnicí c (t) = c0e -(t-t0). V čase t1 dojde.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úvod do Teorie množin.
Téma.10.Příroda a já.  Přírodu si představují,že všechny rostliny kvetou, zvířata se v přírodě množí.Stromy rostou. A já jsem rád, že máme lesy, že nám.
Informatika pro ekonomy II přednáška 1
Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ , OPVK)
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Přírodní vědy v antickém Řecku
ONTOLOGIE a KONCEPTUÁLNÍ MODELOVÁNÍ (stručný úvod)
Křižovatky na cestách poznání Mirek Klvaňa, AsÚ AVČR Observatoř Ondřejov.
Jan Čebiš Vývoj modelu atomu.
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Ernst Mach jako filosof Těleso je komplexem počitků Hlavním principem je ekonomie myšlení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Nová věda  Matematika  Kvantifikace  Hledání zákonitostí   správný způsob myšlení  Prototypem – klasická mechanika.
1 ÚVOD.
Smykové tření, valivé tření a odpor prostředí
Vypracovala: Bc. SLEZÁKOVÁ Gabriela Predmet: HE18 Diplomový seminár
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Vzájemné působení těles
Výpovědní možnosti a limity stabilometrie
Předpoklady a historické souvislosti
VÁLEC… …a vše, co potřebujeme vědět Zbyněk Janča.
Chemicky čisté látky.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Vzájemné působení těles
Vymezení předmětu statika
Mechanické vlastnosti dřeva
Konec systému jednoho muže.  Prvotní není ani hmota, ani myšlení  totožnost bytí a myšlení  Vývojové fáze ducha: 1. Absolutní duch 2. Jinobytí (příroda)
Filosofie úvod do problému....
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tření smykové tření směr pohybu ms – koeficient statického tření
Aristoteles Spisy: Klasifikace věd: logické fyzikální teoretické
Kmitání mechanických soustav I. část - úvod
Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky geocentrismus geocentrismus geocentrismus kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy pád předmětů.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Vyvození a procvičení učiva
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
NEKOVY: uhlík, síra, fosfor Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA. Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8.
HELENISMUS OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L HELENISMUS ● STOL. PŘ. KR. ● ALEXANDR MAKEDONSKÝ – AUGUSTUS ● KULTURNÍ CENTRUM: ALEXANDRIE ● ALEXANDRIJSKÁ.
U3V – Obdržálek – 2016 Základní představy fyziky.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Spor o univerzália Realismus – universalia sunt ante rebus
Filosofie Základy logiky.
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
TAOISMUS Emma Bruniková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Fyzikální veličiny LC.
Elejská škola.
Černé díry Není černá jako černá.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzájemné působení těles
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Základní filozofické otázky
Francouzský materialismus I
Transkript prezentace:

Definice hmoty Vzorem (pravzory, pralátka…) Identifikací (redukce na známou vlastnost) Gnoseologicky

Hmota Hmota jako substance Hmota jako obecný pojem –Obecné vlastnosti Trvání a změna (stálost a pohyb) Diskrétnost a spojitost Prostor a čas

Hmota Formální stránka definice Hmota je objektivní realita… Hmota Objektivní realita Objektivní realita je hmota (hmotná)

Gnoseologický paradox I „Vše je materiální“ „Materiální je zdrojem počitků“ Nelze současně hovořit o věcech a o poznání věcí  Ontologie vs. gnoseologie

Gnoseologický paradox II Seznam lidí, seznam aut, seznam domů –S–Seznam seznamů  Množina množin, které nezahrnují sebe sama Je svým prvkem? »A»Ano  Ne »N»Ne  Ano

Příbuzné pojmy Příroda Svět Vesmír

Příbuzné pojmy Příroda Svět Vesmír

Příbuzné pojmy Příroda Svět Vesmír

Příbuzné pojmy Příroda Svět Vesmír

Rozměry Obsah Tvar

Rozměry vesmíru Od malého statického vesmíru (Aristoteles) … Po (ne)konečný dynamický vesmír

Obsah Éter Substance Tělesa Hmota Chemické prvky (jejich zastoupení) H – 75 % He – 23 % Ostatní – 2 %

Tvar Plocha Koule Zakřivený prostor (konečnost – nekonečnost)