Počítačové hry a animace Cvičení 1
(2) Úvod společný PHA mail: (jen pokud –Problémy řešte hlavně s mentorem!
(3) Úvod II. semestrální úloha = týmový projekt –koncept –web –design document a Proof-of-concept –beta verze –finální verze Unity 3D –game engine + level editor, script editor –rapid game development, podpora prakticky všech platforem –scene-graph + per game object script (C#, JavaScript) –
(4) Tým cvičících vedoucí –Michal Hapala mentoři –Michal Lukáč –Tomáš Barák –Jarda Mach
(5) Týmy projekt – ucelený herní projekt –Typ: First person shooter, RPG, Strategie, Adventura, Logická, Arkáda… –Features: NPC / Nepřátelé, 2D/3D, Animace, Skriptování, Multiplayer… –Hratelnost se hodnotí! role –Vedoucí týmu, Programátor UI / GFX / AI, Grafik, Web designér, Zvukař, Level designér …
Inspirace (6)
Týmy 4-členné týmy Každý tým bude mít přiděleného jednoho cvičícího jako mentora. Týmy budou používat pro synchronizaci (verzovací systém SVN), odevzdávání a webovou prezentaci systém Trac. Body členů týmu jsou ekvivalentní bodům celého týmu Neúčast člena týmu na dvou a více milestonech je podnětem pro neudělení zápočtu. Kontrola bude probíhat např. podle týmových reportů nebo hesla… (7)
“Nemáš commit, nemáš zápočet!" (8)
... kontrolujeme to... (9)
Odevzdávání Termín odevzdání milestonu/reportu je vždy do začátku cvičení v daném týdnu. Odevzdání všech částí je povinné! Reporty i milestony budou obsahovat přibližnou hodinovou dotaci. Je povinné přidat i screenshoty z aktuální verze aplikace. (10)
(11) Osnova cvičení 1. Úvod do předmětu, XNA 1: Úvod do XNA, Game Loop, 2D GUI, Input 2. XNA 2: Transformace, Camera, Viewport, 3D Modely Milestone 0 - Koncept 3. XNA 3: AI, Logika, Triggery a skriptování Milestone 1: Web projektu a role v týmu 4. XNA 4: Kolize,BVH, Raycasting, Picking, Culling 5. XNA 5: Animace, Kostra, Skinning Report 1 6. Milestone 2: Prezentace proof-of- koncept a design dokumentu 7. XNA 6: Úvod do shaderů 8. XNA 7 Deferred rendering Report 2 9. XNA 8: Rezerva 10. CryEngine 3 Report XNA a Windows Phone Milestone 3: Prezentace beta verze 13. konzultace Milestone 4: Odevzdání programu a dokumentace 14. Milestone 5: Finální prezentace, Zápočet
Reporty Reporty jsou zde pro kontrolu postupu práce na semestrálním projektu v mezičasech mezi milestony. Očekává se rozsah slov. Report nebude přijat pokud nebude jasně vidět postup kupředu. (12)
(13) Bodování Semestr = týmový projekt tvoří 80% známky. Finální prezentace před porotou složenou z profesionálů –nejlepší tým: automatické A bez zkoušky
(14) Zápočet a známka Min. 40b z průběhu semestru pro zápočet Min. 50b celkově pro úspěšné absolvování
(15) Imagine Cup Imagine Cup Student Competition –Tento rok konečně bez daného tématu, yay! –Create a game on your favorite gaming platform: Windows (PC or touchscreen), Windows Phone, Xbox Indie Games, or Kinect SDK. Embrace your love of gaming and show us what you can do.
(16) jiné platformy... pouze po konzultaci teoreticky možné, ale –minimální až žádná podpora ze strany cvičících –prakticky to nikdy nedopadlo dobře obtížné srovnání kvality moc složité (CryEngine) nebo moc lowlevel (XNA, vlastní)
(17) Cryengine3 Engine Crysis 2 Free licence –SDK Sandbox 3.0 What you see is what you play Pokročilý editor materiálů, animací, terénu Skriptování pomocí vizuálního Flowgraphu –Game DLL kód možnost upravit si „pravidla“ hry přístup ke všem sub-systémům Cryengine3 – animace, fyzika, renderer engine pro FPS možné upravit na např. adventuru, strategii atp.
XNA dříve v PHA deprecated oproti Unity 3D větší lowlevel (18)
Rozdělení do týmů Web: sekce Týmy – link na google docs - vyplnit –Vytvořit tým o 4 členech –Zapsat se jako nezařazený se specializací (19)
(20) Milestone 0: Koncept hrubý návrh hry –základní myšlenka –zpracování –herní systém –ovládání viz vzor na stránkách předmětu poslat na PHA mail do :59 –deadline posunut na půlnoc po přednášce –do předmětu „PHA: Milestone 0: Koncept: team X“ –pdf v příloze
Otázky Otázky k organizaci cvičení a sem. projektů... (21)