Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, 272 01 Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Advertisements

Infuzní technika – principy a aplikace
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
FAKULTA BIOMEDICÍNSKÉHO INŽENÝRSTVÍ ČVUT V PRAZE „ LABORATOŘ REHABILITAČNÍHO INŽENÝRSTVÍ „ Biomedicínská a klinická technika s cílem zvýšit míru uplatnění.
Vysoké učení technické v Brně
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Určování polohy těžiště stabilometrickou plošinou
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Tonometry – principy a aplikace Ing. Roman Matějka, Bc. Ondřej Čadek
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2010/
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Využití biosignálů v asistivních technologiích
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Technická mechanika Pružnost a pevnost Vnitřní statické účinky nosníků, Schwedlerovy věty 19 Ing. Martin Hendrych
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Senzory pro monitorování biotechnologických procesů
1 Analýza pohybu a stupňů volnosti robotické paže Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Tato prezentace byla vytvořena
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
dynamika hmotného bodu, pohybová rovnice, d’Alembertův princip,
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Končetinové protézy X33BMI Základy biomedicínského inženýrství
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Pružnost a pevnost Výpočet zkrucovaných pružin 13
DYNAMOMETRIE je měření síly, kterou je člověk schopen působit na určité těleso (snímací část tensometru nebo dynamometru) po určitou dobu.
Dynamika bodu. dynamika hmotného bodu, pohybová rovnice,
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
TONUS (NAPĚTÍ) METRIE (DÉLKA) IZO (STEJNÉ) ANIZO (NESTEJNÉ) ANIZO (NESTEJNÁ) DYNAMICKÁ IZO (STEJNÁ) STATICKÁ KONCENTRICKÁEXCENTRICKÁ IZOTONICKÉ ANIZOTONICKÉ.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Úvod do biomedicínské informatiky Lenka Lhotska Gerstnerova laboratoř, katedra kybernetiky ČVUT FEL Praha
Měření zatížení protéz dolních končetin tenzometrickou soupravou.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Experimentální metody oboru - Úvod 1/8 VŠB - Technická univerzita v Ostravě Fakulta strojní Katedra částí a mechanismů strojů VŠB - Technická univerzita.
Experimentální metoda oboru – SNÍMAČE 1/36 Snímače pro měření technických veličin ve strojírenství © Zdeněk Folta - verze
Experimentální metody oboru – SNÍMAČE S TENZOMETRY 1/31 SNÍMAČE S TENZOMETRY © Zdeněk Folta - verze
Centrum progresivního tréninku UK FTVS Cílem našeho centra je vytvořit komplexní centrum pro péči o sportovce ve všech stádiích sportovního života a zejména.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_ Snímače zrychlení
Závodní chůze: práce paží 1
elektrotechnických měření
v oblasti biomedicínské a klinické techniky na Dnech otevřených dveří
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Kinetická energie tuhého tělesa
Analýza tamburu mykacího stroje
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Podpořeno projektem – OP VK CZ.1.07./2.2.00/ Závěrečný seminář k projektu OPVK dne 17. ledna 2013 ČVUT FBMI v Kladně Vyhodnocování pohybu, č.2 - Tvorba experimentálních úloh a původní dokumentace Patrik Kutílek KPO FBMI ČVUT

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Cíle klíčové aktivity nové laboratorní úlohy zpracované metodické listy s výsledky pro pedagogy a návody pro studenty výkladový slovník ČA a AČ speciální skripta => využití existujících přístrojů a podkladů pro dosažení zvýšení kvality praktické výuky předmětu Biomechanika a biomateriály 2

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Přístrojové vybavení pro praktickou výuku Původní přístrojové vybavení pro praktickou výuku v Laboratoři biomechaniky (FRVŠ A/a/2433/2010): Laboratorní výukový systém Ulab CMA MoCap systém Lukotronic MoCap systém Xsens Tenzometrický systém eDaq lite Robotická 6DOF paže Stabilometrické plošiny Nintendo,…. 3

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Přístrojové vybavení pro praktickou výuku  Přístrojové vybavení v souladu s požadavky praxe Biomechanika pohybového aparátu, Ortopedická biomechanika, Biomechanika biomateriálů, …  doplnění přístrojového vybavení a vytvoření nových úloh (OP VK CZ.1.07./2.2.00/ ) 4

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Hlavní realizované výstupy 5 Nové laboratorní úlohy Výkladový slovník ČA a AČ speciální skripta: Kutílek, P., Žižka, A. Vybrané kapitoly z experimentální biomechaniky. 1. Vydání. Česká technika – nakladatelství ČVUT: Praha, 2012., 149 s.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Měření sil pod chodidly na odrazové desce 6 Základní analýza naměřených hodnot velikosti celkové sily pod chodidly a určení impulsu síly, rychlosti při odrazu, výšky skoku,... Z grafu závislosti velikosti síly na čase lze studovat chování probanda při skoku.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Měření krouticího momentu 7 Určení velikosti sil vytvářených svaly pro vytvoření měřeného kroutícího momentu. Zjištění krouticího momentu přenášeného částí protézy.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Měření kinematiky a dynamiky pohybu pomocí akcelerometru 8 Určení maximálních úhlových hodnot rozsahů pohybu částí horní končetiny (lokte a ramene) popř. dolní končetiny pomocí akcelerometrů. Určení velikosti sil při nárazu části těla na překážku pomocí akcelerometrů.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Měření kinematiky a dynamiky pohybu pomocí ultrazvukového radaru 9 Určení translační rychlosti a zrychlení vybraného segmentu těla, a těla jako celku ultrazvukovým systémem. Měření dynamiky probanda v prostoru pomocí ultrazvukového radaru, určení kinetické energie pohybu.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Analýza pohybu a stupňů volnosti robotické paže 10 Určení počtu DoF myoelektrické robotické paže a počtu DoF paže probanda. Porovnání pohybových možností. Určení velikosti sil (momentů), má-li se paže udržet v upažení. Ověření řízení robotické paže SEMG. signálem.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Úloha: Měření zatížení protéz dolních končetin tenzometrickou soupravou 11 Určení velikosti deformace a napětí částí protetické náhrady zatížené na tlak a ohyb pro různé velikosti zatěžujících sil a momentů. Nalezení velikosti tuhosti resp. modulu elasticity pro vybrané materiály protetických náhrad.

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Naplnění cílů Nové laboratorní úlohy => V souladu s praxí se studenti seznamují s přístrojovou technikou a principy měření Speciální skripta => Zaměřeny na vybrané oblasti měření a výpočtů z praxe. Výkladový slovník ČA a AČ => Zaměřen na terminologii z praxe 12

Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik 13 Děkuji Vám za Vaší pozornost.