Vítejte na Marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROPAGACE MARKETING.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Propagace
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Propagace.
Propagace základní pojmy
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Vítejte na Marketingu

Propagace = zahrnuje v sobě všechny komunikační nástroje, kterými můžeme předat nějaké sdělení (reklama, podpora prodeje, Public Relations, Direct Marketing) Nadlinkové a podlinkové aktivity Integrovaná marketingová komunikace = koordinace všech komunikačních nástrojů tak, aby se ke spotřebiteli dostávalo jednotné sdělení

Komunikační proces

Faktory ovlivňující sestavení komunikačního mixu typ trhu produktů využití strategie tlaku n. tahu stádium připravenosti zákazníka ke koupi etapy životního cyklu finanční prostředky: podle fin. možností, % z prodejního obratu, srovnáním s konkurencí, výsledek market. výzkumu, metoda úkolů a cílů

Komunikační strategie strategie „push“ Marketingové aktivity výrobce Marketingové aktivity mezičlánků Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé strategie „pull“ Poptávka Poptávka Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé Marketingové aktivity výrobce

Reklama Podle úlohy v životním cyklu produkty: zaváděcí (informativní) připomínací přesvědčovací Podle objektu reklamy: produktová - http://reklamy.mesec.cz/hlasovani/ podniková (institucionální) Model AIDA = Attention, Interest, Desire, Action

Typy reklamy ze života životní styl fantazie nálada a image hudební osobnost jako symbol odbornost vědecký důkaz reference n. doporučení http://www.effie.fr/_palmares_2003.htm http://www.adc-czech.cz/index.php?id=1857

Typy spotřebitelů a podpora prodeje Typ spotřebitele Chtěné výsledky Nástroje PP Loajální (Loyal customers) Spotřebitelé, kt. produkt kupují stále n. velmi často Posílení chování, zvýšení spotřeby, změna načasování nákupu Věrnostní programy Bonusy, dárky, prémie Zákazníci konkurence Spotřebitelé, kt. kupují konkurenční produkt stále n. velmi často Porušení věrnosti, přechod na firemní produkt Vzorky (srovnání s konkurencí) Soutěže (upoutání pozornosti) Brand Switchers Spotřebitelé, kt. nakupují různé značky v dané kategorii Přesvědčit je, aby více kupovali značku firmy Promoční akce, kt. snižuje cenu – kupóny, větší balení za stejnou cenu, bonusové balíčky Price Buyers Spotřebitelé, kt. nakupují za nejnižší ceny Přesvědčit je, aby kupovali značku firmy Kupóny, větší balení za stejnou cenu, nabídka vyšší přidané hodnoty

Public Relations = budování dobrých vztahů s různými částmi firemní veřejnosti Postihuje tyto funkce: zpracování tiskových zpráv a agenturní činnost publicita produktu veřejné záležitosti lobbování vztahy k investorům sponzorství

Transakční versus vztahový m. Transakční marketing Vztahový marketing Udělá se obchod a zmizí se Zůstává se poblíž zákazníka Protlačuje se cena Podporuje se hodnota Krátkodobé myšlení a jednání Dlouhodobé myšlení a jednání Budování podnikání na obchodních případech Budování podnikání na vztazích Získávají se noví zákazníci Snaha o udržení stávajících zákazníků Poprodejní služby jsou chápány jako náklady Poprodejní služby jsou chápány jako investice do vztahu Zaměření na výrobek/služby Zaměření na přání a očekávání zákazníka

Direct marketing Osobní prodej Zásilkový prodej Specializované stánky = interaktivní systém marketingu, který využívá 1 n. více reklamních sdělovacích prostředků, aby vyvolal měřitelnou odezvu zákazníků n. uskutečnění transakcí z jakéhokoliv místa Osobní prodej Zásilkový prodej Specializované stánky Katalogový prodej on-line marketing Telemarketing Teleshopping

Implementing Promotional Mix Strategies Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Kotler, P. Marketing Management Marketing – distanční studijní opora Příloha Strategie ze dne 15.03.2004 PPT prezentace CHAPTER FIFTEEN INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS PPT prezentace Chapter 12: Implementing Promotional Mix Strategies