Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Trénink atletických skoků
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Taktická příprava Michal Lehnert.
Základy sportovního tréninku
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Kondiční příprava hráče baseballu
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
Řídící činnost učitele/trenéra
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Didaktická technologie
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
Didaktické metody Androdidaktika.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Organizační formy práce v tělesné výchově
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Didaktické zásady edukačního procesu
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
ATLETIKA přednáška.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Pohybové schopnosti a dovednosti
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink

Struktura Trénink karate Didaktické zásady Organizační formy Vyučovací postupy Vyučovací metody Výchovné metody Trénink, limitující faktory, kondiční a koordinační stimulace (kihon, kata, kumite) Technická příprava Taktická příprava, modelové situace Karate v sebeobraně

Trénink karate Komplexní působení –Fyzické (kondiční, technické…) –Psychické (zvládání stresových situací, taktika, motivace, aspirace…) –Výchova (etika, etiketa, kolektiv…)

Didaktické zásady uvědomělosti a aktivity, názornosti, soustavnosti, přiměřenosti trvalosti cílevědomosti emocionálnosti všestrannosti jednotnosti volnočasové principy: dosažitelnost, charakter výzvy, možnost iniciativy

Organizační formy Hromadná –Frontální –V kruhu –Ve dvojicích, trenér mění místo Individuální –Při opravování chyb –Individuální trénink

Vyučovací postupy patří k základním strategiím ve vzdělávacím procesu: Komplexní postup: užívá se při nácviku cvičení, která se vyznačují jednoduchostí a mají přirozený charakter a není třeba je již dále rozkládat. Analyticko-syntetický postup: se využívá u vyspělejších žáků, kteří jsou schopni tento postup přijmout. Synteticko-analytický postup: vychází z rovnocennosti obou předchozích struktur. Napodobování Vysvětlování

Vyučovací metody Motivační metoda: Smyslem při utváření optimální motivace žáků k učení je zajistit jejich vyšší aktivitu a osobní zainteresovanost vzhledem k cílům učebního procesu. Expoziční metoda: jejím cílem je předání učiva žákovi učitelem, užívají se 4 přístupy a to: přímý přenos (popis, výklad, vysvětlení), zprostředkovaný přenos pomocí názoru (ukázka, model), heuristický přístup ( tvůrčí aktivita žáků), metody samostatné percepční činnosti žáků. Fixační metody: jejich podstatou je procvičování, upevňování a zdokonalování již nacvičeného učiva. Diagnostické metody: kontrola a hodnocení dosažených výsledků. –vstupní diagnostika –průběžná diagnostika –finální diagnostika

Výchovné metody Kladení požadavků učitele a jejich zvnitřnění žáky závisí na aspiracích a kontextu pedagogické praxe. Ke splnění cílů je třeba vyvíjet úsilí. Přesvědčování učitel usiluje o zvnitřnění konkrétních a pravdivých podnětů Cvičení - vytváření situací které vyžadují určitou žádoucí reakci Odměna a trest Příklad Skupinová výchova

Trénink, limitující faktory, kondiční a koordinační stimulace - kihon Výbušná síla Technika – m. opakovaných úsilí, dril Koordinace –Měnící se podmínky (rytmus, prostor plocha opory, pod tlakem,…) –Kombinace osvojených činností –Koncentrace, přesnost, plynulost, rytmus provedení (vědomá kontrola, sebekontrola)

Trénink, limitující faktory, kondiční a koordinační stimulace - kata Vyučovací postupy principy Bunkai Koordinace – orientace v prostoru (omezení zrakové kontroly…) Výbušná síla – vnitrosvalová a mezisvalová koordinace –Rychlostní metoda –Kontrastní metoda –Plyometrická metoda

Trénink, limitující faktory, kondiční a koordinační stimulace - kumite Flexibilita Výbušná síla Reakční rychlost Vytrvalost – krátkodobá (LA), střednědobá, rychlostní (ATP-CP) –Intervalové metody –Metody nepřerušovaného zatížení Soustředění

Technická příprava Kihon Koordinace končetin Napětí a uvolnění Koordinace boků a končetin Technika postoje Kata

Taktická příprava Techniky Posuny Kombinace Řízené formy Modelové situace Základní principy Koncentrace, feeling Časování Sasoe waza

Karate v sebeobraně Boj na větší vzdálenost Technika kopu Nepokračující útok kontrola

Další literatura Pechan, J. Shotokan karate kata (sekvence/bunkai). Centrum ST: Praha, s. Dovalil, J. a kol.Výkon a trénink ve sportu. Olympia: Praha s. ISBN Král,P. a kol. Karate : Učební text pro trenéry III. a II třídy. Olympia: Praha s. ISBN X