Úkol na příští seminář:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Komunikace a stimulování prodeje
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Nástroj marketingové komunikace:
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Vítejte na marketingu přednáška
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Nástroj marketingové komunikace – Reklama a sponzorství
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mediální plán.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Nástroj marketingové komunikace - Reklama. Psychologie reklamy.
Strategie regionu, obce
Projekty MARSL.
Vztahy se zákazníky.
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Lidé, procesy, partnerství
Marketingová komunikace
Nástroj marketingové komunikace:
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Úkol na příští seminář: Sestavit zjednodušený mediální plán vybrané NNO. Literatura: Pelsmacker, P.- Genus, M. – Bergh, J. V Marketingová komunikace. 1. vydání. Grada Publishing:Praha 2003. Kap. 8, ISBN 80-247-0254-1

Komunikace v marketingu, informační šumy a marketing, reklama a mediální plánování je jedním ze základních pilířů marketingového mixu, který organizaci umožňuje rychle, srozumitelně a účelně komunikovat se svým okolím, čímž jí pomáhá realizovat dosahování jejích cílů.

. Aby mohly neziskové organizace poskytovat služby, musí si uvědomit, že je klienti posuzují zejména podle přímočaré zkušenosti, kterou s nimi mají, resp. na základě důvěry, kterou v ně mají. Vyplývá to i z charakteristiky produktu, resp. vlastností služeb.

Konceptuální model zabezpečování služeb (P. Eiglier, E. Langeard) Zákazník A Obchodování se službami Služba A Vnitřní organizační systém Fyzické prostředí Styčný personál Další služby Další zákazníci Pro klienta neviditelné Pro klienta viditelné přímé interakce nepřímé interakce

zákazník se většinou více spoléhá na to, co se o organizaci hovoří, Projevuje se zde tzv. fenomén nezkušeného zákazníka, který si vybírá na základě důvěry. zákazník se většinou více spoléhá na to, co se o organizaci hovoří, při posuzování kvality se spoléhá na personál, ceny a převážně fyzické znaky organizace, resp. jejích služeb, pokud je zákazník se službou spokojený, zůstává poskytovateli služby věrný.

Vztahy se vytvářejí i mezi organizací, zákazníky a zaměstnanci navzájem. Řízení marketingu v oblasti nehmotného produktu potom ve zjednodušené formě není nic jiného, než řízení vztahů mezi těmito třemi subjekty. . Nezisková organizace Externí marketing Interní marketing Pracovníci organizace Klienti Interaktivní marketing

Externí marketing se týká běžné práce, kterou organizace vykonává v souvislosti se stanovením ceny, distribucí a propagováním služeb. Musí přitom zohledňovat přání a potřeby zákazníka, které nejlépe zjišťuje marketingovým průzkumem. Právě externí marketing by měl být informačním zdrojem pro zlepšování kvality naší práce.

Interní marketing se týká činností, které organizace vykonává s cílem zaškolit a motivovat své „vnitřní“ zákazníky, tedy vlastní pracovníky, a to především ty, kteří přicházejí do kontaktu se zákazníky a s osobami z vnějšího prostředí organizace. Kvalita služeb závisí v podstatné míře na lidech – pokud sami zaměstnanci nebudou motivovaní a přesvědčení o tom, že organizace, v níž pracují, dělá něco velmi důležitého, hodnotného a na vysoké úrovni, nedokáží klienta přesvědčit o tom, že udělal dobře a rozhodl se pro jejich produkt.

Interaktivní marketing je propojený jak na interní, tak i na externí marketing. Pracovník motivovaný a přesvědčený o smysluplnosti toho, co organizace dělá, samovolně šíří dobré jméno a získává potencionální zákazníky i z řad svých blízkých a známých. Jsou to právě vlastní pracovníci, kteří organizaci prokážou velkou službu při šíření jejího dobrého jména a upevňování důvěry v organizaci.

Informační šumy v marketingové komunikaci Rozpor mezi očekáváním klienta a vnímáním poskytovatele služby Názory jiných Zkušenosti Osobní potřeby Očekávaná služba Rozpor 1 (R1) R5 Vnímání poskytnuté služby R4 Poskytnutí služby R3 Specifikace služby R2 Vnímání tohoto očekávání poskytovatelem

Reklama Placená neosobní komunikace firem, neziskových organizací a jednotlivců, kteří jsou určitým způsobem indentifikovatelní v reklamním sdělení a kteří chtějí informovat nebo přesvědčovat osoby, patřící do specifické části veřejnosti, prostřednictvím různých médií. Roční výdaje na reklamu v EU činí více než € 45,4 mld.

Reklama Je dobrým nástrojem marketingové komunikace k informování a přesvědčování lidí, bez ohledu na to, zda se podporuje: produkt (Fitness od Nestlé udrží vaši štíhlost) Služba (Avis: opravdu se snažíme) Nápad (Chraňme se proti rakovině)

Druhy reklamy Různé druhy reklamy lze rozlišovat na základě čtyř kritérií: Vysílatel Příjemce Sdělení Média

Druhy reklamy Vysílatel Sdělení Příjemce Média Výrobce Skupina výrobců Obchodník Družstvo Nápad Sdělení Informativní – pouze informuje Transformační – mění postoj Institucionální, vládní kampaň Selektivní nebo obecně použitelné Tematické nebo zaměřené na aktivity Příjemce Zákazník Mezipodnikové prostředí Média Audiovizuální Tisk Nákupní místa Přímá

Stadia tvorby reklamní kampaně Marketingová strategie Reklamní strategie Kreativní strategie Mediální strategie Posouzení alternativ Realizace Hodnocení kampaně

Reklamní strategie: Cílové skupiny KOMU ? Cíle PROČ ? Strategie sdělení CO ?

Kreativní strategie Kreativní idea JAK? Realizační strategie Před přípravou kreativní strategie musí reklamní agentura a zadavatel absolvovat tzv. kreativní brief, který obsahuje žádoucí positioning, cíle, cílové skupiny, strategii firmy, disponibilní rozpočet, konkurenci, předchozí kampaně, trh, produkt, historii firmy, žádoucí média a konečně strategii sdělení.

Mediální strategie Která média KDE? Časové období KDY? Frekvence JAK ČASTO?

Formáty realizace reklamní strategie Reference, dobrozdání Odborná podpora (odborníkem, specialistou Podpora osobností (celebritou, opinion leaderem) Obrázek ze života (slice-of-life) Komparativní, srovnávací reklama Hudební formát

Mediální plánování Je mu věnováno stále více pozornosti, neboť náklady na nákup času a místa pro reklamu tvoří přibližně 80-90 % reklamního rozpočtu. Jeho smyslem je vytvoření vhodného mediálního plánu.

Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy, názvy konkrétních časopisů, odhad dosahu a frekvence a také rozpočet. Pro jeho sestavení je nutné zobrazit komunikační prostředí.

Fáze procesu mediálního plánování Posouzení prostředí pro komunikaci . Popis cílového publika Stanovení mediálních cílů Výběr mediálního mixu Nákup médií

Mediální cíle Frekvence – kolikrát bude příjemce v cílové skupině vystaven reklamě v určitém časovém období Dosah (zásah) a váha – počet lidí, kteří byli vystaveni působení reklamy během určitého období. Důležité je však je více to, kolik lidí z cílové skupiny vidělo tuto reklamu. Kontinuita – trvale působící, pulsující či nepravidelný harmonogram Pokrytí – potenciál veřejnosti, jež by mohla být vystavena působení určitého média. Náklady – náklady na zasažení tisíce osob.

Rozhodovací kritéria pro mediální mix: Schopnost zacílení Schopnost zasáhnout rozsáhlé publikum Efektivnost (výsledky) Efektivnost ve vztahu k nákladům Kreativita Ostatní

Výběr mediálního mixu: Noviny – v krátkém čase zasáhne hodně lidí Časopisy – velký zásah, navíc specializovaná cílová skupina Podomní reklama – nízké náklady, rychlost,ale malá selektivnost Televize – audiovizuální sdělení, ideální pro komunikaci image a značky, nákladné Kino – nákladné, ale selektivní, pozitivní naladění Rozhlas – potenciálně velký dosah, ale malá selektivnost, role rádia jako zvukové kulisy Venkovní reklama – velký dosah, ale nízká efektivita sdělení, omezený rozsah