Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Další uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 13
Uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 12
Opakovací otázky na uhlovodíky
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
VY_32_INOVACE_1CH.9.05 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Leden 2012 Základní škola Kutná Hora,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_CHE_406.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Název šablony: Inovace v chemii52/CH27/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Uhlovodíky Autor: Mgr. Eva.
CZ.1.07/1.1.10/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ARENY.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-05.
PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ ? pondělí pondělí ALKANY.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Alkany.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Areny cyklické uhlovodíky s benzenovým jádrem = 6 atomů uhlíku uspořádaných do šestiúhelníku, spojených konjugovanou vazbou (ani jednoduchá, ani dvojná!)
Alkany, cykloalkany.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Uhlovodíky - shrnutí Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Karbonylové sloučeniny = aldehydy a ketony VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Benzín Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Písemka lineární uhlovodíky
ORGANICKÁ CHEMIE.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Alkoholy Otázky na opakování. VY_32_INOVACE_G2 - 09
Významné areny 1.
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Deriváty uhlovodíků - halogenderiváty
Alkoholy VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Alkany.
Aromatické uhlovodíky
Halogenderiváty uhlovodíků
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Ch_030_Areny Ch_030_Uhlovodíky_Areny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing: Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_05_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Uhlovodíky,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Kateřina Kavková XB,2014. C 6 H 5 CH(CH 3 ) 2 kumen je triviální název pro izopropylbenzen organická sloučenina patřící mezi aromatické uhlovodíky bezbarvá.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
Organická chemie Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
ARENY. DEFINICE * Areny jsou uhlovodíky, které obsahují v molekule alespoň jedno benzenové jádro. * Starší název aromatické uhlovodíky.
Areny uzavřený řetězec obsahují alespoň jedno benzenové jádro používají se triviální názvy.
Areny.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana ZMRHALOVÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Areny cyklické uhlovodíky s benzenovým jádrem = 6 atomů uhlíku uspořádaných do šestiúhelníku, spojených konjugovanou vazbou (ani jednoduchá, ani dvojná!)
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.16_PALIVA Název: Paliva.
Areny cyklické uhlovodíky s benzenovým jádrem = 6 atomů uhlíku uspořádaných do šestiúhelníku, spojených konjugovanou vazbou (ani jednoduchá, ani dvojná!)
HYDROXYDERIVÁTY VY_32_INOVACE_24_477
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Aromatické uhlovodíky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Areny.
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Areny – aromatické uhlovodíky
Transkript prezentace:

Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1) Co to jsou aromatické uhlovodíky? Uhlovodíky, jejichž základem je benzenové jádro.

2) Znázorni vzorec benzenu.

3) Vlastnosti benzenu. Bezbarvá kap. nerozpustná ve vodě, organické rozpouštědlo, zápach jako ředidlo. Je vysoce hořlavý, toxický, karcinogenní.

4) Napiš vzorec toluenu CH 3

5) Vlastnosti toluenu Bezbarvá kap. nerozpustná ve vodě, organické rozpouštědlo, zápach jako ředidlo. Je to inhalační droga, způsobuje halucinace, je návyková, leptá sliznice.

6) K čemu se benzen a toluen používají? Organická rozpouštědla.

7) Vzorec naftalenu

8) Vlastnosti naftalenu Bílá krystalická látka, ploché šupiny, nepříjemný zápach.

9) Použití naftalenu Dezinfekce, výroba anilinových barev.

10) Co je to z chemického hlediska benzín? Směs uhlovodíků s délkou řetězce C5-C11.

11) Jak se jmenuje metoda, kterou se z ropy oddělují složky? Frakční destilace.

12) Jak se jmenuje metoda, kdy se dlouhé řetězce štěpí na kratší? Krakování ropy.

13) Čím je dána kvalita benzínu? Oktanovým číslem.

14) Co způsobuje v autech nekvalitní benzín? Klepání motoru – poškozují se součástky.

15) Co je to z chemického hlediska nafta? Směs uhlovodíků s délkou řetězce C12-C22.

6) Co jsou to „diesely“ ? Auta s motorem jezdícím na naftu, zejména nákladní auta.

17) Jaké vznikají nejedovaté zplodiny při spalování benzínu a ropy? Oxid uhličitý, voda.

18) Jaké vznikají škodlivé zplodiny při spalování benzínu a ropy? Oxid uhelnatý, oxidy dusíku.

19) Jaké klasické palivo je nejekologičtější? Plynné palivo – např. LPG, CNG.

20) Jaká jsou alternativní paliva? Vodík, elektřina, sluneční kolektory...