Poslechovost rozhlasových stanic v cílových skupinách Radio Projekt 4+1Q2014-2015
25let ZKUŠENOSTÍ Obsah Rozhlasový trh Představení společnosti RADIOHOUSE Produktová řada Analýzy poslechovosti Výhody spolupráce s RADIOHOUSE 25let ZKUŠENOSTÍ
Základní parametry TÝDENNÍ POSLECHOVOST: 84% populace 12-79 let = 7.396.000 PRŮMĚRNÁ DÉLKA POSLECHU: 5 HODIN DENNĚ RÁDIO OSLOVUJE VŠECHNY VĚKOVÉ SKUPINY LIDÉ POSLOUCHAJÍ RÁDIO V PRŮBĚHU CELÉHO DNE Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Obchodní subjekty na trhu v roce 2015 60 stanic / Share = 51,7% 19 stanic / Share = 23,1% 15 stanic / Share = 23,1% Evropa 2 Hitrádio FM Liberec Frekvence 1 Hitrádio Magic Brno Programová síť BBC ČR (Zet) Hitrádio Vysočina Hitrádio Orion SM Blaník Praha a Stř. Čechy Hitrádio Orion OL+VAL Blaník Jižní Morava Hitrádio FM (Labe/Most) Blaník Severní Čechy Hitrádio Magic Blaník Jižní Čechy Helax Blaník Liberecko Jih Blaník Západní Čechy Jihlava Krokodýl Blaník Východní Čechy Oldies Radio Petrov Blaník Valašsko Relax Bonton Rock Max City Rock Rádio Šumava Classic Praha Rock Rádio Jižní Čechy Color Music Rádio Contact Liberec Rock Rádio Jižní Morava Čas Čas Rock Rock Rádio Východní Čechy Černá Hora Dance Rádio Rubi Egrensis Samson Expres FM Sázava Fajn Radio Zlín Fajn Radio Západní Čechy Fajn Radio Jižní Čechy Fajn Radio Vysočina Fajn Radio Agara Fajn North Music Fajn Radio Life Fajn Radio Hity Free Rádio Gama Rádio Haná Hitrádio FM Plus Hitrádio Faktor Hitrádio Dragon Hitrádio FM Crystal ČRo Radiožurnál ČRo Dvojka (Praha) ČRo Vltava ČRo D-dur ČRo Rádio Wave ČRo Regina (Praha) 10 regionálních studií ČRo ČRo Jazz Rádio Junior ČRo Plus Rádio Impuls Rádio Beat Country Rádio Kiss Hády Kiss Morava Kiss Jižní Čechy Kiss Proton Kiss Publikum Kiss Delta Kiss 98 FM Signál Rádio Radio 1 RockZone 105,9 FM Radio SPIN Český Impuls Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Celoplošné produkty 2015 Týdenní poslechovost (tis.) / Podíl na trhu (%) v populaci ČR = 12-79 let 2 celoplošné a 57 lokálních a regionálních rádií Kvalitní program, silné značky, nejúspěšnější rádia pod jednou střechou Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE zastupitelství O nás 5.4mil. POSLUCHAČŮ TÝDNĚ 51.7% PODÍL NA TRHU 3.5mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ Nejefektivnější a nejsilnější spojení na rozhlasovém trhu 60 úspěšných rádií - regionálních i celoplošných v éteru i na internetu, 30 čistě internetových rádií a hudební služby Youradio Jeden mediaplán přesně pokryje konkrétní potřeby zadavatele Široké cílové skupiny se vzájemně doplňují = mladí lidé / zralá aktivní populace Pestré rozhlasové formáty (CHR, AC, Oldies, Rock) Efektivní cílení reklamní kampaně = posluchače v produktivním věku 18-55 let Spojení produktů Regie Radio Music (Lagardére Active ČR) a Media Marketing Services (Media Bohemia) Mnoho let zkušeností s rozhlasovou komunikací 450 rádiových profesionálů v ČR 7 z 10 posluchačů týdně poslouchá některé z našich rádií Rádia v ČR oceněná Superbrands: Evropa 2 a Rádio Blaník Silné produkční zázemí - Audiotech, Lagardére NO LIMITS Speciální projekty s podporou on-line divize Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE zastupitelství
5.3mil. 51.5% 3.5mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ RADIOHOUSE TOTAL O nás POSLUCHAČŮ TÝDNĚ 51.5% PODÍL NA TRHU 3.5mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ Obsahuje všechna rádia Regie Radio Music (Lagardére Active ČR) a Media Marketing Services (Media Bohemia) on-air i on-line (kromě Zet a Pigy) 1 kontaktní osoba, na jednom mediaplánu úplně pokryté potřeby zadavatele Jediným spotem možný zásah až 1.000.000 posluchačů = výkonově jako „denní TV“ Kombinace vysílání 2 celoplošných a 57 regionálních rádií v éteru i na internetu, 30 čistě internetových rádií a hudební služby Youradio Zdaleka nejsilnější produkt v historii českého rozhlasového trhu. Hodí se pro kampaně, kde není možné dělat kompromisy a kampaň musí dosáhnout cílů rychle a v naprosté většině populace Kampaní na RADIOHOUSE TOTAL získáte i 68% posluchačů RUS a 69% posluchačů rádia Impuls Vyvážené pokrytí v rámci všech regionů CPT (GRP) = 62,- Kč Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE TOTAL
Analýza cílových skupin Podíl na trhu ve vybraných cílových skupinách Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
4.1mil. * Cca 33% 2.5mil.* POSLUCHAČŮ DENNĚ RADIOHOUSE VÝBĚR O nás POSLUCHAČŮ TÝDNĚ Cca 33% PODÍL NA TRHU 2.5mil.* POSLUCHAČŮ DENNĚ Vychází vstříc největšímu množství zadavatelů rozhlasové reklamy Podíl na celkovém poslechu cca 33% Optimalizuje své portfolio stanic tak, aby nejlépe dosáhnul na konkrétní cílovou skupinu Na různá zadání je možné vytvořit vždy novou skladbu stanic, která dosáhne nejlepšího efektu pro vaše komerční sdělení Hodí se jako součást jakéhokoli mediálního mixu, kde je dána alespoň širší cílová skupina. Produkt u této cílové skupiny zefektivní cenu oslovení, přitom má stále masivní zásah Kombinace z rádií: Evropa 2, Frekvence 1 , Fajn North Music ,Fajn Radio Agara, Fajn Radio Hity, Fajn Radio Jižní Čechy, Fajn Rádio Life, Fajn Radio, Praha a stř. Čechy, Fajn Radio , Vysočina, Fajn Radio Západní Čechy, Hitrádio Faktor, Hitrádio FM Plus, Hitrádio Dragon, Hitrádio FM Liberec, Hitrádio FM Crystal, Hitrádio FM , Labe/Most, Hitrádio Magic, Hitrádio Vysočina, Hitrádio Orion Severní Morava Hitrádio Orion Olomouc+Valašsko, Hitrádio Magic Brno, Rádio City, Classic Praha, Expres FM, Free Radio 107 FM, Gama Rádio (Most), Oldies Rádio Blaník Jižní Čechy, Blaník Jižní Morava, Blaník Liberecko, Blaník Praha a Střední Čechy, Blaník Severní Čechy, Blaník Valašsko, Blaník Východní Čechy, Blaník Západní Čechy, Radio COLOR, dříve Radio Ethno), Rádio Contact Liberec, Radio Čas, Rádio Čas Rock, Rádio Černá Hora, Radio Egrensis, Rádio Haná (Skyrock), Rádio Helax, Rádio Jih, Rádio Jihlava, Rádio Krokodýl, Rádio Petrov, Rádio Relax, Rádio Rubi, Rádio Samson, Rádio Sázava (Střední Čechy), Rádio Zlín, ROCK MAX, Rock Rádio Jižní Čechy, Rock Rádio Jižní Morava, Rock Rádio Šumava, Dance Radio, Rádio, Rádio Bonton Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015, příklad na RADIOHOUSE ACTIVE
RADIOHOUSE VÝBĚR FAMILY O nás 3.8mil. POSLUCHAČŮ TÝDNĚ 32.2% PODÍL NA TRHU 2.3mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ Vychází vstříc největšímu množství zadavatelů rozhlasové reklamy. K dispozici pro rychlé a snadné plánování na cílovou skupinu 30+ Hodí se jako součást jakéhokoli mediálního mixu, kde je dána alespoň širší cílová skupina. Produkt u této cílové skupiny zefektivní cenu oslovení, přitom má stále masivní zásah CPT (GRP) = 77,- Kč Frekvence 1, Rádio Blaník, Radio Čas, Rádio Krokodýl, Rock Rádio, Hitrádio Vysočina, Rádio Petrov, Hitrádio Faktor, Rádio Haná (Skyrock), Hitrádio Magic, Rádio Contact Liberec, ROCK MAX, Rádio Čas Rock, Rádio Jih, Hitrádio FM, Hitrádio Dragon, Rádio Zlín, Rádio Bonton, Oldies Rádio, Classic Praha Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Analýza cílových skupin Podíl na trhu ve vybraných cílových skupinách Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE VÝBĚR ACTIVE O nás 4.1mil. POSLUCHAČŮ TÝDNĚ 34% PODÍL NA TRHU 2.5mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ Vychází vstříc největšímu množství zadavatelů rozhlasové reklamy. K dispozici pro rychlé a snadné plánování na cílovou skupinu 30+ Hodí se jako součást jakéhokoli mediálního mixu, kde je dána alespoň širší cílová skupina. Produkt u této cílové skupiny zefektivní cenu oslovení, přitom má stále masivní zásah CPT (GRP) = 74,- Kč Evropa 2, Frekvence 1, Hitrádio Orion, Rádio Černá Hora, Rádio Krokodýl, Fajn Radio, Hitrádio Vysočina, Hitrádio FM Plus, Rádio City, Hitrádio Faktor, Fajn North Music, Hitrádio FM, Rádio Helax, Radio Egrensis, Fajn Radio Life, Fajn Radio Agara, Hitrádio Dragon, Rádio Zlín, Rádio Rubi, Free Radio 107 FM, Expres FM, Hitrádio Magic Brno, Dance Radio Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Analýza cílových skupin Podíl na trhu ve vybraných cílových skupinách Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
3.2mil. 23,7% 1.8mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ RADIOHOUSE REGION O nás POSLUCHAČŮ TÝDNĚ 23,7% PODÍL NA TRHU 1.8mil. POSLUCHAČŮ DENNĚ Produkt složený z předem vybraného portfolia regionálních stanic zaručující skvělý poměr mezi cenou a výkonem Nabízí víc posluchačů, než dokáže oslovit jakákoli konkurence Hodí se pro cenové optimalizace celoplošných kampaní CPT (GRP) = 76,- Kč Rádio Blaník, Rádio City, Fajn Radio, Hitrádio Faktor, Radio Contact Liberec, Rádio Černá Hora, Hitrádio Vysočina, Rádio Krokodýl, Hitrádio Orion, Radio Zlín, Radio Čas, Radio Haná (SkyRock), Radio Bonton, Hitrádio FM Plus, Hitrádio Dragon, Hitrádio Magic, Hitrádio Magic Brno, Hitrádio FM Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE TOTAL v regionech Podíl na trhu v daném regionu / CS Všichni (v %, po-ne) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE TOTAL - zásah 1 000 000 posluchačů jedním spotem / téměř 70 % posluchačů konkurenčních rádií Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE TOTAL – cenová efektivita Hladina CPT na vybrané cílové skupiny (celý den) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
RADIOHOUSE regionální produkty Regionální balíčky – Podíl na trhu v daném regionu / CS: Všichni (po-ne, v %) Jednotlivá regionální a lokální rádia Odpojení celoplošných rádií 12 regionálních balíčků obsahujících lokální rádia a odpojení celoplošných stanic Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Analýza cílových skupin Podíl na trhu ve vybraných cílových skupinách Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Analýza cílových skupin Podíl na trhu ve vybraných cílových skupinách Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Výhody spolupráce s RADIOHOUSE Nejsilnější rozhlasový produkt na trhu Kampaní na RADIOHOUSE TOTAL zasáhnete i 68% posluchačů RUS a 69% posluchačů rádia Impuls Ceníkové CPT RADIOHOUSE TOTAL je 62,- Kč – pokles ceny o 15% kompenzuje zrušení AP RADIOHOUSE Výběr je garance silného zásahu a přesného cílení RADIOHOUSE Region přináší celoplošný zásah prostřednictvím nejlepších regionálních rádií Ti nejlepší rádioví lidé na jednom místě k vašim službám Úspěšné oddělení speciálních operací Vlastní produkční zázemí Významný přesah do on-line komunikace… 25let ZKUŠENOSTÍ Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Vybraný věkový profil na trhu (CELÁ ČR) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST VŠICHNI / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 12-39 LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Dlouhodobá jednička na trhu v CS Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 20-49 LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 30+ LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 30-49 LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 20-55 LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
TOP 10 – TÝDENNÍ POSLECHOVOST 40+ LET / CELÁ ČR (po-ne, v tis.) Zdroj: SKMO, Median + STEM/MARK, po-ne, 4+1Q2014-2015
Děkujeme za pozornost Koperníkova 6/794, 120 00 Praha 2