Byzantské umění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románské umění.
Advertisements

SÝRIE SIDNÁJA - MÁALULA K l i k.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Byzantská církev a kultura
Antické umění Starověké Řecko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
T U R E C K O ISTANBUL HAGIA SOPHIA.
EGERIE 2 nový svět (jak se zachoval na starokřesťanských mozaikách) ji přivedl k rozhodnutí vydat se na cestu do Svaté země (pobývala zde v letech
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Byzantská kultura.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Kultura byzantské říše
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Předrománské umění Kulturní okruhy: západní Evropa, východní Evropa
Křesťanská antika. Náboženství vzniklo kolem roku 30.n.l. v Palestině – víra chudých V Římě byli křesťané pronásledováni R EDIKT MILÁNSKÝ Konstantin.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Období raného středověku
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Registrační číslo projektu:
Středověká kultura Románský sloh
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Byzantská říše 7. ročník.
ARABOVÉ A jejich výboje.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Istanbul - 15 mil. obyvatel, druhý visutý most přes Bospor mezi Evropou a Asií
STRUKTURA PŘEDNÁŠKY JUSTINIÁN A BOJ O OBRAZY. Východořímská říše a církev Spjatost byzantské říše s římskou říši. Dějinný význam Konstantinopole. Termín.
Byzantská říše.
Byzantská říše Důležité pojmy
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Byzantská říše Petr Procházka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Procházka. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
.  Kreml je hradní komplex středověkého původu v centru Moskvy  Kreml patří mezi nejstarší části dnešní Moskvy  v ruštině znamená výraz „kreml“městskou.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
Pokračování antické tradice
EU peníze středním školám
Byzantské umění a jeho vliv na západní kulturu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Digitální učební materiál
Byzantská říše.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Byzantské umění

mozaiky ikony

ikony jsou obrazy světců jejich tvorba podléhala kánonu – souboru závazných pravidel, v jejichž rámci umělec tvořil více než byzantské jsou u nás známé ikony z ruské oblasti, kde se jejich tvorba a užívání udržely u pravoslavné církve dodnes

Umění doby Justiniánovy Ravenna

Chrám Boží moudrosti (Hagia Sophia) jeden z největších chrámů na světě a zároveň jedna z nejvýznamnějších sakrálních (náboženských) staveb světa původní podoba byla pozměněna poté, co Konstantinopol dobyli Turci (r. 1453) a křesťanský chrám přeměnili na mešitu islámského původu jsou zejména minarety (štíhlé věže – zvenku), uvnitř pak kruhové štíty s arabskými nápisy; muslimové také překryli byzantské mozaiky

nahoře rekonstrukce původní podoby chrámu (bez minaretů) dole dnešní stav