Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Matematika Povrchy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch ve slovních úlohách
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Objem hranolu.
Digitální učební materiál
Pythagorova věta v prostoru
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Tělesa Užití goniometrických funkcí
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Rozklad mnohočlenů na součin
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Využití goniometrických funkcí
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Objem a povrch kvádru a krychle
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Objem hranolu.
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Rotační válec Síť, povrch, objem
Výpočty objemu krychle a kvádru
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Rotační válec Síť, povrch, objem
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Transkript prezentace:

Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Kvádr c b a a, b, c – délky hran kvádru Kvádr má: 12 hran horní podstava Kvádr má: 12 hran 6 stěn (obdélníky) 8 vrcholů c us – stěnová úhlopříčka 12 stěnových úhlopříček ut – tělesová úhlopříčka 4 tělesové úhlopříčky ut us plášť b a dolní podstava

S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c Kvádr - povrch = obsah sítě kvádru = obsah tří dvojic shodných obdélníků S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c b a a.c c a.b b.c a c b

Kvádr - povrch Příklad: Vypočítej povrch kvádru, který má délky hran: a) 4 dm; 5 dm; 6 dm b) 2,6 m; 4,5 m; 7 m. Řešení: a c b a = 4 dm b = 5 dm c = 6 dm S = ? dm2 a = 2,6 m b = 4,5 m c = 7 m S = ? m2 S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c S = 148 dm2 S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c S = 122,8 m2 Povrch kvádru je 148 dm2. Povrch kvádru je 122,8 m2.

Kvádr - objem V = Sp . v V = a.b.c = obsah podstavy „krát“ výška c Sp Označení: Sp – obsah podstavy a, b, c – délky hran V – objem kvádru c V = Sp . v V = a.b.c Sp b a

Kvádr - objem Příklad: Vypočítej objem kvádru, který má délky hran: a) 2 cm; 3,5 cm; 5 cm b) 1,5 m; 4,6 m; 8 m. a c b Řešení: a = 1,5 m b = 4,6 m c = 8 m V = ? m3 a = 2 cm b = 3,5 cm c = 5 cm V = ? cm3 V = a.b.c V = 55,2 m3 V = a.b.c V = 35 cm3 Objem kvádru je 55,2 m3. Objem kvádru je 35 cm3.

Kvádr - příklady 1. Vypočítejte povrch a objem kvádru s délkami hran 3,5 dm, 80 cm, 0,74 m. Řešení: a = 3,5 dm b = 80 cm = 8 dm c = 0,74 m = 7,4 dm S = ? dm2 V = ? dm3 a c b S = 2.a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 226,2 dm2 V = a.b.c V = 207,2 dm3 Povrch kvádru je 226,2 dm2 a jeho objem je 207,2 dm3.

Kvádr– příklady 2. Vejde se 600 litrů roztoku do nádrže tvaru kvádru s rozměry dna 2,5 m a 1 m a výškou 3 dm? 3. Na parkovišti tvaru čtverce se stranou délky 42 m byl položen asfaltový koberec vysoký 15 cm. Kolik m3 materiálu se spotřebovalo? 4. Jaká je hmotnost skleněné výplně dveří, má-li výplň tloušťku 5 mm, výšku 2,1 m a šířku 65 cm? 1 dm3 skla má hmotnost 2,5 kg, zaokrouhlete na kilogramy.

Kvádr– příklady praxe 5. Bazén tvaru kvádru má délku 25 m, šířku 8 m a hloubku 2 m. Kolik hektolitrů vody je třeba, aby byl bazén naplněn 20 cm pod okraj? 6. Pro stavbu domu je potřeba vykopat základy tvaru kvádru. Délka výkopu je 25 m, šířka 11 m, hloubka 3,5 m. Zeminu bude odvážet 5 nákladních aut, z nichž každé odveze 6 m3 zeminy. Za denní směnu se každé auto obrátí dvacetkrát. Za kolik pracovních dnů bude zemina odvezena?

Výsledky Příklad 2 Kvádr - nádrž a = 2,5 m = 25 dm b = 1 m = 10 dm c = 3 dm 600 l roztoku V = ? l V = a.b.c V = 750 dm3 = 750 l Do nádrže daných rozměrů se 600 l roztoku vejde.

Výsledky Příklad 3 Kvádr - parkoviště a = 42 m b = 42 m c = 15 cm = 0,15 m V = ? m3 V = a.b.c V = 264,6 m3 Na parkoviště je potřeba 264,6 m3 asfaltu.

Výsledky Příklad 4 V = a.b.c V = 6,825 dm3 m = 6,825 . 2,5 m = 17,0625 Kvádr – výplň dveří a = 5 mm = 0,05 dm b = 2,1 m = 21 dm c = 65 cm = 6,5 dm 1 dm3…….2,5 kg m = ? kg V = a.b.c V = 6,825 dm3 m = 6,825 . 2,5 m = 17,0625 m = 17 kg Výplň dveří váží asi 17 kg.

Výsledky Příklad 5 Kvádr - bazén a = 25 m b = 8 m c = 2 m 20 cm pod okraj V = ? hl V = a.b.c V = 360 m3 V = 360 000 dm3 V = 3 600 hl Bazén naplněný 20 cm pod okraj obsahuje 3 600 hl vody.

Výsledky Příklad 6 V = a.b.c V = 962,5 m3 Kvádr – výkop, základy a = 25 m b = 11 m c = 3,5 m 5 nákladních aut 1 auto za 1 cestu …. 6 m3 1 směna …. 20 jízd pracovních dnů …… x V = a.b.c V = 962,5 m3 5 aut . 20 jízd . 6 m3 = 600 m3 962,5 : 600 = 1,6 směn Na odvoz 962,5 m3 zeminy je nutné mít asi 1,6 směny.

Citace: MUŽÍKOVÁ, Kamila. Kvádr. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 14. 04. 2009, [cit. 2013-05-14]. Dostupný z WWW: <http://dum.rvp.cz/materialy/kvadr.html>. ISSN 1802-4785.