Měření osvětlení na škole Odpovídá normám? Jan Zajíček, Adam Kiška 6.6. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Praha 8, Ústavní 400
Advertisements

Světové strany SEVER ZÁPAD VÝCHOD
 Sklad zařízení  Zařízení  Závěr Sklad zařízení a pracovních pomůcek se nachází v místnosti mezi učebnami číslo 3 a 2. Všechny tři místnosti jsou.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Elektrotechnická měření Výpočet umělého osvětlení - Wils
Měření teplot v průběhu jednoho týdne..  Ráno: L+N 2°C  Odpoledne: L 10°CN 9°C  Po celý den bylo slunečno a bezvětří  Nejteplejší den z celého měřeného.
Fotometrie Fotometrie je část optiky, která zkoumá světlo z hlediska jeho působení na zrakový orgán. Veličiny, které určují velikost tohoto působení na.
SVĚTELNÉ POLE = část prostoru, ve které probíhá přenos světelné energie Prokazatelně, tj. výpočtem nebo měřením některé světelně technické veličiny,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Světelná technika Fotometrie.
Počítačová grafika III Světlo, Radiometrie – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
SOUČÁSTKY ŘÍZENÉ SVĚTLEM 1
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Měření světla Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
 ZŠ JAROŠOVA,HAVÍŘOV- ŠUMBARK  ABSORBCE TEPELNÉHO ZÁŘENÍ  VERONIKA KREJČÍŘOVÁ KAROLÍNA SMUTNÁ.
FY_085_Světelné jevy_ Měření světla
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III
3. Základní, doplňkové a některé odvozené jednotky soustavy SI
Osvětlení plochy Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Moje vlast, moje bydliště Světové strany VY_32_INOVACE_01 Sada 9
Plzeňská Kladno. Stručná historie škola zahájila svoji činnost 1. září 1984 s názvem Sportovní škola po listopadu 1989 se škola začala transformovat.
EPSON … vždy skvělý obraz. … v projektorech č. 1 na světě !!! č. 1 v Evropě !!!
Digitální učební materiál
III/ Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Podpora inovativních metod a forem výuky přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.24/
Masarykovo gymnázium, SZŠ a VOŠZ Vsetín
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Co se mi líbí a nelíbí ve škole
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
EXKURZE DO SPŠ TÁBOR TECHNIKA OČIMA DĚTÍ. V pátek šli žáci 9. třídy ZŠ Bernarda Bolzana na Exkurzi do Střední Průmyslové školy v Táboře.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Světlo - - veličiny, jednotky
ERGONOMICKÉ ZÁSADY PRO PODMÍNKY SPRÁVNÉHO VIDĚNÍ
Millikanův pokus Supervisor: ing. Jan Dostál
Cesta za dobrodružstvím..
PROČ JÍT NA MG VSETÍN? Budeš mít všeobecný přehled o čemkoliv
USA NP DEATH VALLEY (stát CALIFORNIA).
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
ABY NAŠE OČI NETRPĚLY, JE TŘEBA, ABYCHOM TRÁVILI SVŮJ ČAS V PROSTŘEDÍ, KTERÉ JE VHODNĚ OSVĚTLENÉ. OSVĚTLENÍ JEDNOTLIVÝCH PROSTOR SE ŘÍDÍ TĚMITO NORMAMI:
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Teď uvidíš neobvyklý snímek ! To není špatné, co?! Jestli ne, tak čti... Víš, co je to?
Projekt Kiosek Zpracovali: Tomáš Svoboda, Alena Ikriová, Kristýna Krulichová, Nicola Hlavičková, Josef Kořínek z OIS3.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Zářivková svítidla 1.
Světlo a osvětlení Mgr. Aleš Peřina, Ph. D.. Jednotky světla a osvětlení Elektromagnetické vlnění o vlnové délce 400 až 720 nm – Ultrafilaové → gama záření.
vektorová fyzikální veličina vyjadřuje míru vzájemného působení dvou těles Účinky: a)statické b) dynamické měří se siloměrem je příčinou pohybu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
1 Diplomová práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra fyziky,
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
SVĚTLOMĚRNÉ PŘÍSTROJE
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
ŠKOLA PRO DEMOKRACII.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
– veřejná stavba, pasivní standard, normy a uživatelé
Světelná technika Fotometrie.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Elektrotechnická měření Výpočet umělého osvětlení - Wils
Přesnost a chyby měření
FOTOMETRICKÉ VELIČINY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
Česká republika
Transkript prezentace:

Měření osvětlení na škole Odpovídá normám? Jan Zajíček, Adam Kiška

Normy lux (lx) je jednotka intenzity osvětlení, jedná se o osvětlení způsobené světelným tokem 1 lumen dopadajícím na plochu 1 m² nejvyšší norma je požadována v kreslírnách lx nejnižší pak v jazykových a počítačových učebnách lx osvětlení běžných tříd by mělo být na úrovni 300 nebo 500 lx → za standard lze považovat osvětlení tříd na úroveň 500 lx školní tabule je třeba osvětlit také na 500 lx

Měření kromě osvětlení jsme pro zajímavost měrili také UVA záření samotná měření jsme prováděli v 5 třídách, ve kterých máme hodiny 1) Laboratoř fyziky 2) 3.P 3) 5.P – naše třída 4) Laboratoř biologie 5) Multimediální sál

tyto třídy jsme si vybrali, protože každá z nich má situovaná okna na jinou světovou stranu a v jedné z nich se skládají maturitní zkoušky: o Laboratoř fyziky – západ, 2. patro o 3.P – jih, 2. patro o 5.P – východ, 2. patro o Laboratoř biologie – východ, 1. patro o Multimediální sál – sever, přízemí v každé třídě jsme měřili třikrát (ve středu, čtvrtek a pátek), v jinou hodinu a za odlišného počasí (polojasno, zataženo a jasno) a za jiných podmínek – zhasnuto/rozsvíceno

Laboratoř fyziky – , polojasno

Laboratoř fyziky – , zataženo

Laboratoř fyziky – , jasno

3.P – , polojasno

3.P – , zataženo

3.P – , jasno

5.P – , polojasno

5.P – , zataženo

5.P – , jasno

Laboratoř biologie – , polojasno

Laboratoř biologie – , zataženo

Laboratoř biologie – , jasno

Multimediální sál – , polojasno

Multimediální sál – , zataženo

Multimediální sál – , jasno

Závěr osvětlení ve fyzikální laboratoři, 3.P a v biologické laboratoři (když je rozsvíceno) odpovídá normám v 5.P je těsně pod normou multimediální sál (i přes rozsvícená světla) vůbec neodpovídá normám velikost osvětlení se pohybovala od 100 až po 2000 lx

otevření oken způsobovalo větší osvětlenost v místnosti a hladina osvětlení se zvýšila až o 200 lx

Děkujeme za pozornost!

Zdroje ucebny-v-souladu-s-platnymi-predpisy ucebny-v-souladu-s-platnymi-predpisy